![]() |
Whaaaaah!
Whaaaaah!
Achter mijn computer denkend aan jou, Met de vraag in mijn hoofd wat moet ik nou, Gisteren stond de tijd voor mij even stil, Ja, inderdaad, jij maakte dat verschil. Moe en onzeker kwam ik daar aan, Zag een stralend meisje op het perron staan, Een eerste blik, een stralende lach, Het begin van een onvergetelijke dag. Ik zag het meteen, die blik, je ogen, Mijn gedachte werd leeggezogen, Stotterend, verlegen, een rood gezicht, En vandaar misschien ook wel dit gedicht. Hoe zal ik het vertalen, hoe zal ik het zeggen, Met welke woorden kan ik dit het beste uitleggen, Een kriebeltje hier, een kriebeltje daar, Gisteren voelde ik me gewoon heel raar. Whaaah! Waarom woon je toch zover weg, Woonde je maar bij de buren, Dan klom ik nu over de heg, Zou ik de hele dag door de ramen lopen gluren. Whaaah! Waarom voelt het nou zo goed, Voelde het maar minder, Nu is het meer zuur dan zoet, Please, vertel me, hoe vang je het snelst een vlinder? Pak jij je netje en vang je mee, Of gaan we niet vlinders vangen met z'n twee, Is de cocon nog niet ontpopt, Mijn vlinder wel; ik hoop dat ie het ver schopt. |
whaaaaah! wat een lang gedicht zeg!!!
Maar wel heel origineel en grappig |
Citaat:
Citaat:
(maar daar hebben 't al over gehad dat dit formeel wel klopt, kvind gedachtes alleen mooier klinken :p) ow ja, verder leuk en mooi :) |
Leuk gedicht: dat whaaaaah! is echt grappig en erg 'verliefd'. Soms wat te gedwongen gerijmd; bijvoorbeeld de slotzin vind ik niet zo vloeiend, vanwege 'schopt', omdat het 'moet' rijmen op ontpopt, vind ik eigenlijk zonde. Verder vind ik het soms wel een beetje cliché, maar meestal lief en grappig verwoord. Ik vind het woordje 'please' wat minder; past niet echt in dit gedicht. Eigenlijk is het gewoon en typisch verliefdheidsgedicht ;).
|
Citaat:
|
hihi :bloos:
|
Hmmmmmz,
Nee sorry is niks.... Leees ONS gedicht van mij en Der Swaen! Eindelijk weeer absurd! Niet meer emotioneel! Ff dan! Straks beter, nu ff absurd! Lees de kracht van de tijd, Gedreven door u, Het uur u, Door staal benijd... Lezen die Valentijn ( onder de naam en in samenwerking met Der Swaenenburgh....... Daaag! |
Wel erg gerijmd, maar er zitten leuke dingen in. :)
|
:D
ik vind hem leuk (y) :evil: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37. |