![]() |
Mening over titels???
Goed in het kader van de algemene topics, vroeg ik me eigenlijk af wat jullie vinden van een titel bij een gedicht? moet dat altijd, nooit of alleen als het iets toevoegt? en wat voegt het dan toe, kan dat wat je nu in de titel zegt niet ook in het gedicht zelf? dat vroeg ik me af...
|
Het hoeft niets toe te voegen maar ik vind dat het er wel een beetje bij moet horen, ook al is het vergezocht. De titel maakt hier meestal dat je een gedicht gaat lezen, met een orginele titel zal ik he dus eerder lezen dan niks.
|
dus je vind dat het eigenlijk gewoon hoort, ook als het niets toevoegt? maar waarom?
vind je dan niet dat een titel die niet echt iets extra's toevoegt, eigenlijk niets meer is dan een hoofdstuktitel of een inhoudsopgave? ik vind het er dan niet veel mooier op worden, maar das slechts mho (niet dat deze discussie moet gaan verzanden in het gepraat in eigen meningen en persoonlijke voorkeuren enz) ik gebruik heel weinig titels, alleen als het echt iets toevoegt en dat niet echt gezegd kan worden in het gedicht, denk k natuurlijk is het op dit forum wel nodig, omdat t anders niet gelezen wordt, wat opzich ook niet echt best is, want de titel zegt vaak weinig over de kwaliteit van t gedicht |
Citaat:
Persoonlijk maakt het me vrij weinig uit, ik lees het gedicht en oordel daarop, niet op een titel. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind dat een titel niet per defintie nodig is, maar ik bedenk er altijd maar een omdat je toch iets in de topictitel zal moeten zetten.. Maar soms vind ik het wel degelijk iets toevoegen.. Als ik het niet vergeet zal ik eens op zoek gaan naar een gedicht waarvan ik vind dat de titel wel degelijk iets toevoegt!! En ik zal ok proberen te zeggen waarom ik dat vind :) Voor nu; welterusten.. Genesis |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36. |