Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2002, 09:31
Uhmpra
Uhmpra is offline
Goed in het kader van de algemene topics, vroeg ik me eigenlijk af wat jullie vinden van een titel bij een gedicht? moet dat altijd, nooit of alleen als het iets toevoegt? en wat voegt het dan toe, kan dat wat je nu in de titel zegt niet ook in het gedicht zelf? dat vroeg ik me af...
Oud 21-04-2002, 11:07
Secreet
Secreet is offline
Het hoeft niets toe te voegen maar ik vind dat het er wel een beetje bij moet horen, ook al is het vergezocht. De titel maakt hier meestal dat je een gedicht gaat lezen, met een orginele titel zal ik he dus eerder lezen dan niks.
Oud 21-04-2002, 11:55
Uhmpra
Uhmpra is offline
dus je vind dat het eigenlijk gewoon hoort, ook als het niets toevoegt? maar waarom?
vind je dan niet dat een titel die niet echt iets extra's toevoegt, eigenlijk niets meer is dan een hoofdstuktitel of een inhoudsopgave? ik vind het er dan niet veel mooier op worden, maar das slechts mho (niet dat deze discussie moet gaan verzanden in het gepraat in eigen meningen en persoonlijke voorkeuren enz)
ik gebruik heel weinig titels, alleen als het echt iets toevoegt en dat niet echt gezegd kan worden in het gedicht, denk k
natuurlijk is het op dit forum wel nodig, omdat t anders niet gelezen wordt, wat opzich ook niet echt best is, want de titel zegt vaak weinig over de kwaliteit van t gedicht
Oud 21-04-2002, 12:31
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:
dus je vind dat het eigenlijk gewoon hoort, ook als het niets toevoegt? maar waarom?
vind je dan niet dat een titel die niet echt iets extra's toevoegt, eigenlijk niets meer is dan een hoofdstuktitel of een inhoudsopgave? ik vind het er dan niet veel mooier op worden, maar das slechts mho (niet dat deze discussie moet gaan verzanden in het gepraat in eigen meningen en persoonlijke voorkeuren enz)
ik gebruik heel weinig titels, alleen als het echt iets toevoegt en dat niet echt gezegd kan worden in het gedicht, denk k
natuurlijk is het op dit forum wel nodig, omdat t anders niet gelezen wordt, wat opzich ook niet echt best is, want de titel zegt vaak weinig over de kwaliteit van t gedicht
Ik heb nooit beweert dat een titel nodig is, dat is aan de schrijver om te bepalen, als hij of zij vindt dat het iets toevoegt of iets duidelijk maakt, is dat best.
Persoonlijk maakt het me vrij weinig uit, ik lees het gedicht en oordel daarop, niet op een titel.
Oud 21-04-2002, 16:26
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Ik heb nooit beweert dat een titel nodig is,
ik ook nie, gloof ik
Oud 22-04-2002, 00:28
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:

ik ook nie, gloof ik
Dat zegt ze ook niet

Ik vind dat een titel niet per defintie nodig is, maar ik bedenk er altijd maar een omdat je toch iets in de topictitel zal moeten zetten.. Maar soms vind ik het wel degelijk iets toevoegen.. Als ik het niet vergeet zal ik eens op zoek gaan naar een gedicht waarvan ik vind dat de titel wel degelijk iets toevoegt!! En ik zal ok proberen te zeggen waarom ik dat vind

Voor nu; welterusten..

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten