Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik zelf ben ook via hbo-prop naar de Uni (engelse taal en cultuur)gegaan, mij bevalt het wel, maar ik ben pas net begonnen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat stelletje klojo's helpt het hele onderwijssysteem nog om zeep. |
![]() |
||
Citaat:
en die BaMa structuur maakt het verschil volgens mij alleen nog maar groter, want voor het HBO zijn er nog niet veel Masters en áls je toch een Master wil volgen, dan moet je hem volledig zelf betalen. Je krijgt geen studiefinanciering of wat dan ook (wat WO'ers wel krijgen)
|
Verwijderd
|
Allicht. Mijns inziens kunnen ook alleen universiteiten een master verlenen. Master wordt geacht het equivalent te zijn van een afgerond doctoraal, dus met civiel effect (dragen van drs., mr., of ir.-titel). Bachelor wordt geacht het equivalent te zijn van de (behalve bij de HTS geen civiel effect hebbende) afronding van een HBO-opleiding. Het is dus nogal onzinnig om op HBO-niveau masters te gaan verlenen, omdat je dan in feite de scheiding tussen HBO en WO doorkruist.
Maar ik snap wel waar die smiechten bij OC&W heen willen. Ze zijn van plan het hele onderscheid uit te vagen, zodat er straks alleen een onderscheid tussen praktijkgericht en wetenschappelijk zal bestaan. Grote kul natuurlijk. Veel studies zijn naar hun aard wetenschappelijk gericht, óók wanneer ze voor een beroep opleiden. Er bestaat geen niet-wetenschappelijke manier om de rechtsgeleerdheid te bedrijven, er bestaat geen niet-wetenschappelijke manier om de sociologie te bedrijven. Als die straks op HBO-niveau een master gaan opleveren is het eind zoek. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik bedoel dus: Ik wil liever de kennis van de bachelor studie economie krijgen dan de kennis van de hbo bachelor opleiding IBMS. Dus in die zin heeft het wel zin om de overstap te maken. bedankt voor jullie reaxies overigens.
||
![]() |
Citaat:
Of moeten wij genoegen nemen met vier jaar en krijgen dan HBO-'ers vier jaar plus geld voor een master? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Overigens hoef je niet heel erg bang te zijn dat de scheiding tussen WO en HBO helemaal wegvalt, om de doodeenvoudige reden dat maar 2% van de HBO'ers aangeeft een master te willen volgen, tegenover 98% van de WO'ers. ![]() wat een lange post voor mijn doen ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Het is te gek voor woorden dat er HBO-masters komen. Een master, vroeger doctoraal, behoort een inhoudelijke verdieping te zijn. Hoe kan dat nou op een HBO? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maar goed, ging dit topic er niet over om met een P over te stappen naar de Uni en NIET over het verschil tussen HBO en WO masters? We dwalen af, mensen ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() T.a.v. je opmerking over de discussie, die dwaalt inderdaad een beetje af. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Mijn vriend is universitair docent bedrijfseconomie en ziet in het eerste jaar echt geen verschil in mensen die van het VWO komen en mensen die beginnen met een HBO-P als achtergrond. Waar hij wél verschil zit, zij mensen die met een HBO-diploma instromen in de Master; die mensen halen het vaak ook niet omdat ze veel vaardigheden missen.
Mijn vriend zegt dus ook dat wanneer het je op het HBO in het eerste jaar goed afgaat (dus geen 6 gemiddeld, maar hoger) dan kan je het eerste jaar economie op het WO ook aan; maar instromen met een HBO-diploma is veel moeilijker. Ook zegt hij dat cijfers over het falen van HBO-studenten in het WO zijn gebasseerd op mensen die instromen en dus níet in het eerste jaar beginnen. Overigens houden universiteiten over het algemeen niet van HBO instromers, HBO'ers die gewoon in het eerste jaar beginnen zijn geen probleem... volgens mijn vriend dan. Zelf ben ik nu ook eerste jaars HBO en ik vind het veel te makkelijk; ik heb een jaar VWO thuis gedaan, van de 7 vakken heb ik er 5 gehaald, die andere twee dus niet, maar ik ben er ongelofelijk blij mee ![]() Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met de universiteit van jouw keuze en je vraag daar voorleggen; die mensen kunnen je vertellen of ze in HBO-studenten die in het eerste jaar beginnen vertrouwen hebben. Laatst gewijzigd op 23-11-2003 om 21:55. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|