![]() |
[Bittorrent] Upload limiet
Ik ben een fanatiek bittorrent gebruiker, en om oorlog in mn huis te voorkomen zoek ik een manier om mn upload snelheid in te kunnen stellen....
Het probleem is namelijk, dat bittorrent zonder enig probleem met 15kb/sec gaat uploaden via mn arme ADSL comfort verbinding...het gevolg is dan dat het surfen zó ziekelijk traag gaat dat zelfs een 28.8kb modem nog sneller is...en dus trekken mn ouders mn stekker uit de hub :mad: Ik heb mn downloads al moeten limiteren tot in de nacht, maar nu vind me vader et al teveel gevraagd om ook maar 5 minuten traag te internetten....en trekt hij dus nu bij voorbaat de stekker er al uit. Ik heb geen probleem met uploaden, maar het moet niet zo zijn dat het inet hier traag wordt... Ik heb gehoord dat er bittorrent clones zijn waarbij je de upload kunt beperken....weet iemand zo'n programma, of een andere manier om het te beperken? |
je moet de experimental versie gebruiken, ik heb deze, maar die heeft een vriend van me geinstalleerd.
|
|
dat zijn geen clones alleen clients, bittorrent is het protocoll...
Ik gebruik naar alle tevredenheid de azureus client die laat je ook je upload beperken :) |
Ik heb hetzelfde met DC... Ik draai de DC++ client en vind deze erg fijn, dus misschien heeft iemand een oplossing?
|
Met AltQ/CBQ cappen. Windows kan dat vast ook wel...
Op Applicatie niveau, kan BitTorrent-TheShadow/Experimental het ook. Maar op netwerk niveau is beter. |
ik had er een programma'tje voor waarmee je de upload snelheid kan bepalen.
|
Ik zou het toch graag op applicatie niveau doen, aangezien ik de upstream ergens anders soms wel nodig heb...
|
Citaat:
AltQ en CBQ kunnen dit. Het is sowieso verstandig dit te doen wanneer je problemen hebt met surfen tijdens down- en uploaden tegelijk, ping timeouts op IRC wanneer je tegelijk up- en download of wanneer je upload je download langzamer maakt vanwege kleine ACK's die door de grote upload packets weggedrukt worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16. |