Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2003, 07:39
D@mien
D@mien is offline
Ik ben een fanatiek bittorrent gebruiker, en om oorlog in mn huis te voorkomen zoek ik een manier om mn upload snelheid in te kunnen stellen....
Het probleem is namelijk, dat bittorrent zonder enig probleem met 15kb/sec gaat uploaden via mn arme ADSL comfort verbinding...het gevolg is dan dat het surfen zó ziekelijk traag gaat dat zelfs een 28.8kb modem nog sneller is...en dus trekken mn ouders mn stekker uit de hub
Ik heb mn downloads al moeten limiteren tot in de nacht, maar nu vind me vader et al teveel gevraagd om ook maar 5 minuten traag te internetten....en trekt hij dus nu bij voorbaat de stekker er al uit.
Ik heb geen probleem met uploaden, maar het moet niet zo zijn dat het inet hier traag wordt...
Ik heb gehoord dat er bittorrent clones zijn waarbij je de upload kunt beperken....weet iemand zo'n programma, of een andere manier om het te beperken?
Oud 24-10-2003, 09:17
SuperS
SuperS is offline
je moet de experimental versie gebruiken, ik heb deze, maar die heeft een vriend van me geinstalleerd.
Oud 24-10-2003, 11:56
strafcorner
strafcorner is offline
dat zijn geen clones alleen clients, bittorrent is het protocoll...

Ik gebruik naar alle tevredenheid de azureus client die laat je ook je upload beperken
Oud 24-10-2003, 17:08
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb hetzelfde met DC... Ik draai de DC++ client en vind deze erg fijn, dus misschien heeft iemand een oplossing?
Oud 24-10-2003, 21:57
dystopia
dystopia is offline
Met AltQ/CBQ cappen. Windows kan dat vast ook wel...
Op Applicatie niveau, kan BitTorrent-TheShadow/Experimental het ook.
Maar op netwerk niveau is beter.
Oud 24-10-2003, 22:30
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik had er een programma'tje voor waarmee je de upload snelheid kan bepalen.
Oud 25-10-2003, 08:14
Gimme more beer
Ik zou het toch graag op applicatie niveau doen, aangezien ik de upstream ergens anders soms wel nodig heb...
Oud 25-10-2003, 14:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-10-2003 @ 09:14:
Ik zou het toch graag op applicatie niveau doen, aangezien ik de upstream ergens anders soms wel nodig heb...
Dat kan met een goed programma welke dat op netwerk-niveau doet. Deze zegt namelijk dat het verkeer vanaf port X niet snelerl dan Z gaat, maar vanaf port Y wel zit geen upload restrictie. Hetzelfde kan voor download gedaan worden.Je zou het zelfs op grote van TCP packet kunnen doen.

AltQ en CBQ kunnen dit. Het is sowieso verstandig dit te doen wanneer je problemen hebt met surfen tijdens down- en uploaden tegelijk, ping timeouts op IRC wanneer je tegelijk up- en download of wanneer je upload je download langzamer maakt vanwege kleine ACK's die door de grote upload packets weggedrukt worden.
Oud 25-10-2003, 15:46
Gimme more beer
Citaat:
dystopia schreef op 25-10-2003 @ 15:54:
Dat kan met een goed programma welke dat op netwerk-niveau doet. Deze zegt namelijk dat het verkeer vanaf port X niet snelerl dan Z gaat, maar vanaf port Y wel zit geen upload restrictie. Hetzelfde kan voor download gedaan worden.Je zou het zelfs op grote van TCP packet kunnen doen.

AltQ en CBQ kunnen dit. Het is sowieso verstandig dit te doen wanneer je problemen hebt met surfen tijdens down- en uploaden tegelijk, ping timeouts op IRC wanneer je tegelijk up- en download of wanneer je upload je download langzamer maakt vanwege kleine ACK's die door de grote upload packets weggedrukt worden.
Hmm, zal ze eens draaien, maar mijn ervaring is dat dit soort progjes je computer vaak vertragen en ik heb hem net zo optimaal draaien (vandaar ook dat ik hoopte dat het met DC++ gewoon kon, aangezien ik DC++ vrijwel altijd draai)
Oud 25-10-2003, 15:52
Gimme more beer
Citaat:
dystopia schreef op 25-10-2003 @ 15:54:
AltQ en CBQ kunnen dit.
Zijn dit trouwens programma's die voor een windows desktop te krijgen zijn? Want het gaat hier om een windows PC waar ik problemen mee heb, de rest van de PC's, daar upload ik alleen maar heel sporadisch mee...
Reageren

Regels voor berichten