![]() |
Welke associaties heb je bij....
mensen met een bepaalde kleur haar? Hoe stel je je iemand voor, qua uiterlijk en karakter, met:
- Blond haar - Rood haar - Zwart haar - Bruin haar ? Ik heb zelf de volgende associaties: - Blond haar: Een spontaan persoon, die er meestal goed uitziet en altijd wel wat populair is (een levensgenieter). Bij de meisjes zijn de blondjes meestal goed toebedeeld (qua lichaam), en bij de jongens hebben de blondjes meestal een lang figuur en zijn ze redelijk goed gebouwd. - Rood haar: Een persoon die meestal arrogant, geraffineerd en achterbaks is, die altijd op zijn/haar eigen voordeel uit is. Niet te vertrouwen dus. Als ik aan een roodharige denk, denk ik gelijk aan een mager en superbleek persoon met gigantisch veel sproeten. Ook hebben ze bijna altijd blauwe ogen, denk ik. - Zwart haar: Een persoon die altijd wat wijzer is voor zijn/haar leeftijd en die eerlijk en ook wat in zichzelf gekeerd is. Ik stel me bij iemand met zwart haar bijna altijd iemand voor met blauwe ogen of groene ogen, en die persoon is dan meestal van normale bouw. - Bruin haar: Iemand met bruin haar lijkt ook wat wijzer voor zijn/haar leeftijd, maar kan tegelijkertijd ook erg van het leven genieten en uit zijn/haar bol kan gaan. Een beetje een combinatie van de blondharige en zwartharige persoon. Bij iemand met bruin haar stel ik me altijd iemand voor met bruine ogen en een normale bouw. :) En nu jullie! :) Het lijkt me interessant om te zien hoeveel mensen hier eigenlijk in stereotypes denken. :) |
Geen.
|
- Blond haar: Lievige, schattige, kleine onschuldige meisjes en zweeds jongens
- Rood haar: Aan een vriendin van me met rood haar. Wilde mensen Zwart haar: Lange, dunne mensen met overdreven mooie ogen en een taché de beauty ofzo Bruin haar: Modellen Wat een kortzichtigheid :p |
Zoiets dergelijks is ook al eens op psych geweest.. Maargoed ik denk dat mijn mening wel overeenkomt met die van Surprise.
|
- Blond haar.
Ariers. - Rood haar. Ongeremden. - Zwart haar. Chinezen en Oosterlingen. - Bruin haar. Donker en mysterieus. :) |
Citaat:
|
Citaat:
[edit] en blond :p [/edit] |
- Blond haar
dom - Rood haar verlegen - Zwart haar gothic - Bruin haar geil :cool: leve de stereotyperingen |
LOL
*blont is* ;) |
*hihi* Leuk topic :)
Ik ben schijnbaar: Spontaan Zie er goed uit Wel wat populair Een levensgenieter Goed toebedeeld (qua lichaam) Een lievige, schattige, klein onschuldige meisje Ariers en ook nog dom! :o *lol* |
Citaat:
|
- blond: dom
- rood: wild - zwart: gemeen - bruin: onorigineel |
hahaha jeuj!!
Ik ben: arrogant, geraffineerd en achterbaks.Ik ben altijd uit op mn eigen voordeel en niet te vertrouwen. Ik ben mager, bleek en heb te veel sproeten. En wat helemaal leuk is, ik heb blauwe ogen:) Verder ben ik wild, ongeremd en verlegen. Die laatste zin klopt wel zo ongeveer, maar dat eerste stuk is denk ik min of meer het tegenovergestelde... -Blond haar: Van die meisjes met het haar los. Blauwe ogen meestal en zijn erg met hun uiterlijk bezig. - Rood haar: Aan mezelf -Zwart haar: Aan verlegen mensen die toch graag in de belangstelling staan. Doen of ze heel erg onzeker zijn, en ondertussen ontzettend arrogant... -Bruin haar: iemand die een lief karakter heeft. Erg behulpzaam, en uitbundig. Wat heerlijk generaliseren toch weer:) |
Blond haar: geblondeerd
Rood haar: teruggetrokken Zwart haar: buitenlands Bruin haar: onschuldig :) |
Citaat:
|
Weet ik veel.
|
OMG
hoe onzinnig, alsof haarkleur ook maar iets over een persoon zegt daarbij komt ook nog eens de hokjescultuur, dat is zo stom, iedereen is anders en hopelijk blijft dat ook zo |
Blond haar: een lief Zweeds meisje
Rood haar: verlegen Zwart haar: buitenlands type Bruin haar: schattig (licht eraan of het naar het blonde of naar het zwarte neigt). |
k heb bruin haar met rode glans. Wat is dat dan? :)
|
Citaat:
|
Zo denk ik niet.
|
Citaat:
|
- Blond haar: of heel dom of heel serieus
- Rood haar: grappig - Zwart haar: buitenlands - Bruin haar: saai dit slaat nergens op maar ach :cool: |
- Blond haar
- Rood haar - Zwart haar - Bruin haar Blond haar: Middenmoottiep, maar niks mis mee hoor. Simpel. Lief. Rood haar: Impulsief, lekker gek, open, wild, gezellig Zwart haar: Serieus, mooie uitstraling, apart, intelligent Bruin haar: Warm, soms serieus soms helemaal niet, havo, veel mensen, vrij normaal |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
rood: Pittig wijfie. vink leuker en vlotter zwart: zo'n arrogant wijfje bruin: de perfecte persoon die er bestaat. slim, knap, mooi. :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42. |