![]() |
jouw emo top 3
1. the get up kids
2. sensefield 3. texas is the reason goed voor mn stoere hardcore image dit ;) |
fordirelifesake
endzweck face tommorow |
damn bob. ga nou niet de scenestarr uithangen je luistert niet eens emo.
|
emo suckt btw.
|
edit: nevermind
|
1. Muse
2. Coldplay 3. eh, nog zo'n zeikband, doe Evenescenenavescence maar. |
Ik weet nooit wat emo is. FT vind ik niet trouwens. Meer indie. En emo sucks roepen is zoooooo mow. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1. at the drive-in
iig |
Citaat:
|
emo schmemo
*eXo's andere persoonlijkheid steekt de kop op:* - zeg! afkraken van andermans stijl is niet netjes! :nono: hou je bek stinkaap - dat is ook niet lief ben ik ook niet - snoepje? ok, welke smaak - mandarijnen mmmmm |
Citaat:
en zeker geen emo at the drive in? dat ken ik! wist niet dat dat emo was... non-zero possiblity :D vet nummer |
Ik vind ATDI geen emo. Zijn geen jankteksten, want ze gaan over onzin :P
|
Citaat:
....erm...ik vind afi de koelste emoband, verder luister ik geen emo...btw, volges mij zijn er sowieso maar 3 truie & enigszinds bekende emobands op deze planeet |
AFI emo? Het moet niet veel gekker worden hier.....
|
Citaat:
|
hmm, ik doe een poging, hoewel ik echt heel slecht ben in genres:
1: Fugazi , tsja op dat moment geen emo denk ik en ook niet zo bedoeld enzo, maar grote invloed zeker, en gewoon zeer goed. 2: bright eyes, weer heel ander soort emo, maar wel super. 3: thursday |
Fugazi is post-core. Beter zeg je embrace als je t over dc "emo" hebt. They practically invented that shit hehe.
|
het enigste at ik soms wel wat vind wat ze hier emo noemen is hot water music, verder vind ik emo maar niks
|
1. From Autumn To Ashes
2. Boy Set's Fire 3. Funeral For A Friend Vet Vet Vetjes :D |
1. Bright Eyes
2. Verder... 3. ... luister ik geen emo dus. |
1 at the drive-in
2 on the might of princes 3 mineral bright eyes is geen emo, misschien een paar nummers die emo overkomen, maar het zijn verhaaltjes op indie-rock met een emotioneel geladen stem gezongen. |
What the F*** is een emo??
|
De voornaamste reacties in dit topic lijken te gaan van: "dit is geen emo" en "zus en zo is geen emo". Kan iemand mij eens en voor altijd uitleggen wat de fuk er dan wel emo is? En waarom? En waarom niet? En waarom word ik hier zelf een beetje emo van? Hallo? Iemand? Help... ofzo
|
Citaat:
|
1. get up kids
2. dashboard confessional, boysetsfire, glasseater, saves the day eventueel.. ik ken te weinig emo-bands :p |
Citaat:
of www.fourfa.com eens een keer goed door te lezen en wat van de muziek downloaden. hier nog wat info |
Citaat:
|
Citaat:
|
misschien komt dit in de richting? (weet niet precies wat emo is)
- finch - silverstein - saves the day |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hot Water Music
|
Citaat:
|
Ok, ik zal een poging wagen.
Via een link die hier net gegeven was kwam ik uit bij het volgende citaat: "The sound was basically a slower more emotional (hence the name "emo") post- version of hardcore. " Hardcore werd in het Misfits topic bestempeld als "punk uit de USA". Emo = Postpunk? Vet! Ik doe mijn duit in het zakje: 1- The Cure 2- Joy Division 3- Bauhaus Ik wist niet dat ik zo emo was. |
:d
|
Hahahah. arjan, why????
|
In de nieuwe Oor staat een zeer groot artikel over Emo.
3 bladzijdes lang ofzo. Erg vet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
in willekeurige volgorde:
sunny day real estate, thursday en get up kids. |
Mja wat ik onder emo versta.
Meestal een mix tussen hardcore en indie. Veel onverwachtse ritmewisselingen van drums. Uit het niets komend gitaargeweld. Worden vaak 2 gitaren gebruikt wat emo al redelijk doordacht/ingenieus maakt. Veel bands worden dus uitgesloten. b.v. Ataris is geen echte emo band, maar op de cd End is forever en die daarvoor hoor je duidelijk emo invloeden. Vreemde drumpatronen, snel - langzaam afwisseling. Je kunt het dus wel horen,maar daarvoor moet je al meerdere bands in dit soort genre gehoord hebben. Bij AFI zie ik gewoon punk ritmes in zowel drum als gitaar, nix speciaals.Nix met emo te maken. Bij emo/emo-core wijken de gebruikte gitaarakkoorden ook veel af van de standaard punk/hardcore akkoorden.Eigenlijk is een 2de gitaar een pre. Zie The Get Up Kids. De 2de gitaar speelt niet een solo bovenop de gewone akkoorden die de eerste gitaar speelt, maar speelt dus tegendraadse akkoorden.Is allemaal wat meer doordacht. Mijn top 3: 1. Sunny Day Real Estate 2. Coheed and Cambria 3. Thursday |
Citaat:
|
Citaat:
|
1. On The Might Of Princes
2. Christiansen 3. Beloved / This Day Forward (gedeelde 3e plek) |
Thrice
Thursday Poison the well |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21. |