![]() |
Wat is nou echt een goeie horrorfilm?
Noem hier uw favorieten. :evil:
|
|
Citaat:
|
the Shining
|
Goed?
The exorcist, The thing, Freaks, Bride of frankenstein, Candyman, The sixth sense, In the mouth of madness, Dawn/ Night of the , living dead, Das kabinet des dr. Caligary, Alien(s), Ringu, cube Alleen eng? Halloween, What lies beneath, Final destination, The deadzone, Last ones etc. Alleen smerig? Braindead, Return of the living dead 3, Stacy, Riki-oh(geen horror), Versus, Bladerboy, Bad taste, Re-animator serie, Nedcromanticus, Cannibal holocaust(Geen horror), Zombi 2, Walking the earth undead, Necronomicon etc. |
Zie post boven me
+ The Evil Dead (2), Hellraiser 1 en 2 en the Texas chainsaw massacre. |
28days later ,dat is echt mijn all time favorite, enne dreamcatcher is ook wel aardig...
|
The Dentist ("Your pain is his pleasure" :evil: )
|
The ring vind ik ook een goeie horror.
|
Citaat:
|
Paar titels kan ik weleens gaan bekijken (y)
Waren er van "the dentist" trouwens niet twee delen? Was best grappige film in elk geval :evil: |
Hoe is het mogelijk dat Nightmare on Elm Street (deel 1 en 3) hier niet bij staat :s :eek: Schande :nono:
Andere titels: The exorcist The shining Evil Dead deel 1 & 2 Army of Darkness (evil dead deel 3) Scream Halloween Alien Aliens (alien deel 2 van james cameron) Bram Stokers Dracula (van Francis Ford Coppola) Dracula (de versies uit de jaren 30 en 50, met Christopher Lee en Bela Lugoshi) The Thing (nieuwe versie uit 1980, van James Cameron) Carrie I know what you did last summer Final destination (deel 1 voor de spanning, deel 2 voor de gorigheid :p) Grappig: House-reeks (met name deel 3) Gremlins reeks Spanning: Scream The sixth sense The dark half Misery Smerigheid ten top: Hellraiser reeks |
Ik vind de 4-delige serie van It eigenlijk nog wel de beste 'film'.
Vooral de eerste twee delen. Die 7-delige serie van The Shinigs is ook erg goed. En verder The Ring, What lies beneath, Sixth Sense, Scream 1. Veel meer horrors heb ik eigenlijk ook niet gezien. :o |
The Shining was saai of het komt omdat ik hem overdag gekeken heb en het boek al gelezen had.
Maar The Others is wel leuk, maar niet echt eng. Vind ik dan, anderen vonden hem wel eng. |
kep gister jeepers creepers 2 gezien zeer goeie film vond ik.
ma ik kan me een film herrineren weet nie meer hoe die heet. Het ging over een ondergronds onderzoekscentrum die 1 of andere virus maakt waardoor mense in zombies veranderen of zoiets. in ieder geval het virus ontsnapt en de hoofdcomputer maakt dan iedereen af in het centrum omdat het virus niet naar boven mag gaan. Een paar mensen proberen tog uit het centrum te komen alleen 1 iemand overleeft het. en als zij boven op aarde komt blijkt het da het virus al de hele wereld heeft uitgemoord. kan iemand me helpe aan de naam a.u.b sorry da ik je topic ff misbruik |
goede horrorfilm, schoolvoorbeeld van een oxymoron.
|
goede/leuke horror vind ik nog steeds The monster of Frankenstein en The bride of Frankenstein... Maar dat is horror met een knipoog ;)
|
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
|
Citaat:
|
halloween night, the ring, scream
|
films zoals scream is geen horror :o ut is gewoon slecht :)
mijn all time favorites zijn: evil dead (allemaal) zeker de scene waar zijn hand een eigen leven gaat leiden... children of the corn (allemaal) hellraiser braindead (een van mijn favo's tusse de favo's) the revenge of the killer tomatoes (zó grappig) en dan nog films waarvan ik de titel ben vergeten... |
Citaat:
|
Ringu (dus niet de remake)
The Shining The Blair Witch Project (niet het vervolg) Jaws Halloween Rose Red The Sixth Sense A Nightmare on Elmstreet Friday the 13th The Thing 9 van de 10 horrorvervolgen zijn superslecht dus daar kan je beter niet aan beginnen:) |
Citaat:
dan op zijn minst ring 0 , 1 ,2 en the spiral |
Citaat:
|
Citaat:
Die waren gemaakt met een idee van spot. Een grapje maken over de dood en derg, omdat het zo'n taboe was... Even een citaat van IMDB erdoorheen: Citaat:
Kijk de film Gods and Monsters eens, is al een begin ;) Ben niet gek hoor ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Poltergeist en The Omen durf ik dus echt niet alleen te kijken, het moet overdag zijn en liefst het geluid uit.
Friday the 13th vind ik weer beter dan Haloween en Freddy is eigenlijk wel lachwekkend. Films als Scream noem ik een soort spin-offs van deze films. Verder vind ik de ongeveer laatste minuut van 'Carrie' een stukje horror waar ik van tegen het plafond zit (zat). |
Citaat:
|
The shining
das de enige goede die ik kan bedenken..... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Braindead
Interview with the vampire Bram Stoker's Dracula (1992) Nosferatu Dracula (met Bela Lugosi) The Blair Witch Project |
Citaat:
btw, wat ik nog wilde zeggen: als een film niet goed is kan ie nog wel vermakelijk zijn. |
Citaat:
Maar idd, de meeste films zijn slecht. |
Citaat:
|
- The Ring
- Blair Witch Project 1-2 - Red Dragon En die films met Freddy Kruger ofzo... héél slecht :o! Maar wel ontzettend leuk/eng om te zien! |
Citaat:
|
The excorcist
The shining Verder zou ik het niet weten.. Als je bang bent voor de tandarts kun je beter niet naar The dentist kijken |
Bram Stoker's Dracula ("alle 2" klassiek0rs :D )
Interview With The Vampire Se7en (wel aardig ) The Shadow Maker Cradle Of Fear (zon heerlijk foute cult film :D ) The Ring The Exorcist 28 Days Later Faces Of Death I,II,III,IV The Crow (ja ik weetut hoorthierniet maar ik vindum een hele mooi fillum :) ) |
Citaat:
Er zijn genoeg goede horrorfilms gemaakt. De vraag is of je het genre kunt waarderen. Kaïro, The Devil Rides Out, Alien, Hellraiser, The Blair Witch Project, The Dead Zone, Carnival of Souls, The Shining, Rosemary's Baby, Ringu, Videodrome, Ravenous, The Texas Chainsaw Massacre, Night of the Living Dead, 28 Days Later, May, The Eye, Dark Water, The Brood, Cannibal Holocaust, Jacob's Ladder, The Changeling, Angel Heart, Deep Red, Nattevagten, Uzumaki, The Thing, Prince of Darkness, Nosferatu, Salem's Lot, Jaws, Psycho, The Exorcist, Halloween, etc. etc. Een mening waar ik mij aan aan irriteer is dat iets pas "horror" is als er in lichamen gehakt wordt en overal bloed heen spuit. Ooit nog een discussie gehad met een hoge piet van Moonlight Films die bleef beweren dat "The Others" geen horrorfilm was. Er werd niet in gehakt en je zag geen bloed. Nee, horror dat is hakbijlen en bloed. |
Wrong turn
28 days later |
Citaat:
Zelfs nooit genoten van de Nacht van de Wansmaak? Citaat:
|
People under the stairs (y)
|
The Ring
Thirteen ghosts |
Donnie darko valt officieel ook onder het horrorgenre, dus bij deze voeg ik hem toe. Alhoewel ik het meer beschouw als een mix van Horror, drama, fantasy en comedy.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22. |