![]() |
leraren die onleesbaar schrijven op het bord... wat moet je ermee?
hey!
nou, k heb daar dus 2 leraren en 1 lerares die echt onleesbaar schrijven op het bord.. voor geschiedenis,aardrijkskunde en engels... en die van gs gaat ook veel te snel :sen je moet echt om de 2 woorden vragen wat er staat, en dan zegt ie ook;"ik zal eht zo ff voorlezen" :rolleyes: schrijf dan gewoon duidelijk... en die van aardrijkskunde schrijft de aantekeningen al op voordat hij met zijn les begint.. dus wij het overpennen, en hij lult ondertussen door.. ook zijn die aantekeningen heel onduidelijk.. met pijltjes staat er vanaales tussengepropt... en dat van engels is gewoon heel klein en snel geschreven... onleesbaar dus... :rolleyes: waarom leren die leraren nou niet om op het bord duidelijk te schrijven... zo moeilijk kan dat toch niet zijn... iemand hier miss ook ervaring mee? en wat doe je eraan, behalve steeds vragen wat er nou staat.. :rolleyes: :mad: *stuurt haar leraren snel op een spoedcurcus bord schrijven* kuzzz mir moest ff zeiken,.. |
Ik schreeuw altijd door de klas als ik iets niet kan lezen :)
|
Wij hebben ook een leraar Nederlands die altijd het hele bord volkalkt, maar je kan het ECHT niet lezen, wat je ook doet. Hij weet het van zichzelf, omdat er een aantal mensen wel eens wat van gezegd hebben. Maar hij blijft ermee doorgaan :rolleyes: Hij schrijft aan elkaar, heel groot, maar met smalle letters. We hebben dus maar de hoop opgegeven dat we ooit zullen weten wat hij opschrijft (n)
Bij onze lerares Latijn hielp het wel als we zeiden dat het echt niet leesbaar was. Dan veranderde ze het en schreef het bijvoorbeeld ff opnieuw op. Maar ik zou er gewoon wat van zeggen. Leraren horen tenslotte ook mensen te zijn... :o :D |
Dat vind ik soms ook wel irritant, ja. Meestal zeg ik er gewoon wat van... :cool:
|
Ik vraag het gewoon net zo lang aan andere mensen tot er iemand is die het wel kan oncijferen
|
Citaat:
Misschien nog een idee voor jou als de leraren niks veranderen: vooraan gaan zitten. |
de dingen die belangrijk zijn vertellen de meeste docenten toch wel, dus ik maak gewoon aantekeningen van wat ze vertellen.
en als iets toch echt belangrijk lijkt te zijn, vraag ik wat er staat. En als ze dan zeggen dat ze het later wel voorlezen vraag ik het 5 minuten later nog een keer. |
Citaat:
|
Mijn levensbescouwing leraar schreef ook heel onduidelijk, maar toen we dat tegen hem zeiden issie gewoon zijn best gaan doen om het duidelijker te maken.
En als ze dat willen, dan blijf je gewoon heel irritant vragen : meneer, is dat nou een l of een f?? Als je daar een les mee door blijft gaan, doen ze er heus wel wat aan... |
bij ons is met aardrijkskunde precies het zelfde :\
gaat ie et toelichten enzo:p |
ik roep: wat staat daar? of als de leraar voor het bord gaat staan roep ik: ga is aan de kant!
|
Beklaag je bij de leraren/mentor/coördinator.
|
Gewoon vragen of ze iets duidelijker willen schrijven wil ook wel es helpen hoor....
|
hehe alle proffessors van wie ik college/practicum heb kunnen allemaal niet duidelijk schrijven! :mad: Dat is pas balen. Maar ja wat doe je eraan. Ga maar eens ff in een zaal waar 600 man zitten aan die prof vragen wat daar staat :rolleyes:
|
"Meneer de professor, weet u zeker dat u rechts bent?"
(in de betekenis van 'rechtshandig zijn' dan ;)) |
Citaat:
|
Ik vind dat ze de leraren moeten dwingen tot schrijfcursussen.
We hebben een economie leraar die onleesbaar schrijft. Gelukkig leest hij het wel voor, terwijl hij schrijft, maar je moet dus echt heel goed opletten, anders ben je het zo kwijt. M'n engels lerares is nog maar pas lerares en die schrijft ook een beetje onleesbaar, maar bij haar heb ik nog hoop dat het goed komt. |
Citaat:
|
Gewoon even vragen of hij alles wat duidelijker kan schrijven.
|
Dat lijkt me nou eenmaal onvermijdelijk
Er zijn ook genoeg leerlingen die hartstikke onduidelijk schrijven tijdens proefwerken, en dat moeten de leraren ook gewoon nakijken, zelfs zonder dat er iemand naast staat die het nog even voor ze kan voorlezen |
Citaat:
zij hoeven mijn werk alleen maar na te kijken,.. dr verder niks van leren/onthouden.. het is miss ff lastig maar ik vind dat je als leraar leesbaar moet kunnen schrijven.. |
Citaat:
|
Goed opletten als ze het voorlezen ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09. |