Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   internetliefde (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=655061)

funkypunk 07-11-2003 23:55

internetliefde

ben benieuwd of er mensen zijn die een geliefde hebben gevonden via internet? zijn er ook stelletjes gevormd via scholieren.com...
Ik geloof(de) er namelijk niet zo in, een persoon is in het echt natuurlijk heel anders dan op internet, maar voel nu wel kriebels voor iemand :bloos: . nou ja, vertel over je ervaring!

Dusjcrib 07-11-2003 23:58

Op zich heb ik mn vriend op dit forum ontmoet.. maar verliefd werd ik pas in het echt.

Mja, op zich zijn wij dus een forumstelletje :)

ne0 08-11-2003 00:01

ik heb me huidige vriendje Dennis via irc ontmoet :D
kende em al 2,5 jaar ofzow maar kchatte nooit egt veel met em..tbleef meer bij hoi en doei zeggen. Toen ging het (voor mijn gevoel)heel slecht tusse me toenmalige vriend Ben en mij..tgevoel was helemaal weg van mijn kant. en toevallig joinde Dennis net me chatroom :D kwam ie iedere dag enzow en steeds meer ging ik met em praten. We zaten echt gewoon hele dagen met mekaar te chatten. Op een gegeven moment merkte we dat we toch egt verliefd aant worden waren terwijl we allebei overtuigd waren dat dat via chatten alleen nie kon :P
toen spraken we af om elkaar een x te ontmoeten enzow, maakte ik het uit met Ben, en vanaf die dag benk eigelijk nie meer weggegaan bij Dennis :) Ik heb nu bijna 4 maanden wat met em, en kwoon ook al zolang bij hem thuis (en ze ouders enzo)(daar zit ook nog heel verhaal 8er waarom ik dat al zo snel gedaan heb, geen zin te vertelle :p)

funkypunk 08-11-2003 00:01

oke edit; wie is je partner of ex?
(krijg ik een beetje een beeld van de speekselboom)

Dusjcrib 08-11-2003 00:06

Citaat:

funkypunk schreef op 08-11-2003 @ 01:01:
oke edit; wie is je partner of ex?
(krijg ik een beetje een beeld van de speekselboom)

en dat is nuttig voor.. wat?

EPD.. is hij

funkypunk 08-11-2003 00:15

Citaat:

Dusjcrib schreef op 08-11-2003 @ 01:06:
en dat is nuttig voor.. wat?

voor mijn nieuwsgierigheid :p

Gothic 08-11-2003 08:26

Ik was deel van een forumstelletje... had hem op msn, maar chatte niet zoveel met hem. Vervolgens zag ik hem op een meeting en toen gingen we meer chatten en toen hebben we meteen de week erop afgesproken en uiteindelijk kregen we wat...

Boeing 747-400 08-11-2003 09:07

Ik heb mijn vriend leren kennen via het internet. Wel pas verliefd geworden toen we elkaar in het echt gezien hadden, maar de eerste stap was het internet. En dat gaat inmiddels al meer dan een jaar heel erg goed :)

Rogue 08-11-2003 09:13

Citaat:

Dusjcrib schreef op 08-11-2003 @ 00:58:
Op zich heb ik mn vriend op dit forum ontmoet.. maar verliefd werd ik pas in het echt.

moenbase 08-11-2003 09:33

Als het nou niet klikte met dennis, had je het dan ook (nog)niet uitgemaakt met ben? :confused:

Fuzzly 08-11-2003 10:13

Ik heb me ex ontmoet via via kwam der tegen op msn chat.
Nou langzamer hand gingen we eer chatten.
Vonden elkaar op een gegeven moment leuk en toen hadden weverkering.
Alleen duurde niet echt lang.
Nu heb ik een ander via internet :D

Boef 08-11-2003 10:42

Ex ontmoet via een chatbox een keer en na 3/4 jaar mee gemsnt tehebben afgesproken
Vriend (die'k nu heb) ken 'k via het forum :)

Lorelei 08-11-2003 11:03

Citaat:

funkypunk schreef op 08-11-2003 @ 00:55:
ben benieuwd of er mensen zijn die een geliefde hebben gevonden via internet? zijn er ook stelletjes gevormd via scholieren.com...
Ik geloof(de) er namelijk niet zo in, een persoon is in het echt natuurlijk heel anders dan op internet, maar voel nu wel kriebels voor iemand :bloos: . nou ja, vertel over je ervaring!

Ja, ik heb m'n vriend via internet leren kennen. Hij woonde in een ander land. Ik heb m helemaal gecheck aan alle kanten en ik kende iemand die hem kende. Toen ben ik een keertje naar m toegegaan. Klikte erg goed. We zijn nu bijna 8 maanden samen. (en hij woont nu in nederland sinds anderhalve maand)

ne0 08-11-2003 13:02

Citaat:

moenbase schreef op 08-11-2003 @ 10:33:
Als het nou niet klikte met dennis, had je het dan ook (nog)niet uitgemaakt met ben? :confused:
kneem aan dat deze vraag voor mij is bedoelt ? :o

ik had gewoon meteen na de eerste hele dag met Dennis chatten zown goed gevoel derover... klinkt heel cliche maar toch is et zow :) ik wist dat ie geen onbetrouwbaar persoon was want andere vrienden van mij kende hem ook dus..
Me relatie met Ben zou vroeg of laat toch wel uitgaan, khad alleen de moed nie om et egt uit te maken :s (zit ook nog heel verhaal achter waarom), maar dankzij Dennis kreeg ik die moed :)

Susanne 08-11-2003 13:03

Mja ik ben weleens zwaar verliefd geweest via internet, dat was toen ook best wel kansloos omdat we elkaar nooit konden zien etc, er zaten gewoon teveel nadelen aan die relatie. Nu msn ik regelmatig met een jongen die ook wel heel leuk, lief & aardig is, en het zou ook best wel kunnen werken als we elkaar gewoon IRL zagen, maar ik begin niet meer aan zo'n relatie. Het is gewoon niets voor mij. Alleen een ezel stoot zich twee keer aan dezelfde steen. ;)

Chayra-Ley 08-11-2003 13:16

Internetliefde kan best, ook al zeggen veel mensen uit mijn omgeving dat je zo iemand toch nooit kan leren kennen..

maar volgens mij leerj e op deze manier iemand kennen om zijn of haar persoonlijkheid.. je ziet elkaar immers niet (tja tenzij met webcam natuurlijk ;) ) en kan alleen afgaan op wat een ander zegt..

dit is mijn mening, en ja ik ben al verliefd geweest op iemand die ik kende van internet en nu weer :D

Pletterprater 08-11-2003 13:19

Citaat:

Ja, heb ik meegemaakt en heb haar nog steeds als mijn liefje.

Ik had me ingeschreven op een penpall website, nadat mijn broer en moeder zich daar al hadden ingeschreven en positief reageerden op deze website... wilde eerst niet, maar deed het toch. De dag nadat ik mer had ingeschreven, ontving ik bericht van haar... daar begon het dus mee, gewoon met iemand mailen in het buitenland. Ze beviel me wel en ik beviel haar wel en we spraken af elkaar te ontmoeten. En tja, eenmaal ontmoet ging het erg snel.

Over het algemeen geloof ik meestal niet zo in internet liefdes en ook voor de ontmoeting stond ik er een beetje over te tubben... maar liep blijkbaar toch goed af. Nu al meer dan een jaar.

tacidvs 08-11-2003 14:05

Citaat:

Gothic schreef op 08-11-2003 @ 09:26:
Ik was deel van een forumstelletje... had hem op msn, maar chatte niet zoveel met hem. Vervolgens zag ik hem op een meeting en toen gingen we meer chatten en toen hebben we meteen de week erop afgesproken en uiteindelijk kregen we wat...
... wat uiteindelijk zwaar fout ging, omdat we elkaar niet kenden. :)

Als je iemand 'leert kennen' via het internet, krijg je alleen te horen wat die iemand aan je kwijt wil. Je leeft dus in een illusie, die wordt doorgeprikt als je elkaar veel ziet.

see no evil, hear no evil

Leonoor 08-11-2003 14:11

Ik heb m'n vriend 'gevonden' via internet (via scholieren.com)...we zijn wel pas verliefd geworden toen we elkaar ook irl al een hele tijd kenden. We gaan volgend jaar trouwen, ik geloof er dus wel in. ;)

bertbart 08-11-2003 17:45

tja... iemand regelen voor een (langdurige) relatie gaat nu eenmaal beter via internet ipv in een kroeg of een discotheek...

ekki 08-11-2003 18:19

Citaat:

Leonoor schreef op 08-11-2003 @ 15:11:
Ik heb m'n vriend 'gevonden' via internet (via scholieren.com)...we zijn wel pas verliefd geworden toen we elkaar ook irl al een hele tijd kenden. We gaan volgend jaar trouwen, ik geloof er dus wel in. ;)
same here, we wonen samen, gaan alleen voorlopig nog niet trouwen (duurt nog een paar jaar, stuk of 4 of 5 ofzo).

StefanLovertje 08-11-2003 18:22

Citaat:

Leonoor schreef op 08-11-2003 @ 15:11:
same here... we gaan alleen nog niet trouwen.. beetje te jong nog :)

Faery 08-11-2003 19:19

[Faery&Paranoide]

Nee, da's echt belachelijk.

lotjesnotje 08-11-2003 23:16

ik heb me vriend via dit forum leren kennen en werd dus op msn al vet verliefd op um.... ik weet dat mensen zeggen dat ut niet kan maar met dat msn/sms en belle werd k wel erg verliefd...

nare man 08-11-2003 23:17

Uhm...wel de vleeschelijke lusten gedeeld met een aantal forumsters. Nog nooit een relatie aan overgehouden. Wel een aantal goede vriendschappen.

Gauloises 09-11-2003 00:25

Iemand leren kennen over internet kan wel, maar in het echt zijn mensen toch heel anders :)

Anonymous John 09-11-2003 02:54

Citaat:

Gauloises schreef op 08-11-2003 @ 19:25:
maar in het echt zijn mensen toch heel anders :)
Ja op internet loop ik altijd newbies te flamen en de rechts-politieke gast uit te hangen, maar in het echt ben ik gewoon een normale, aardige jongen :cool:

meisje_s 09-11-2003 07:49

ik leer ze niet eigenlijk wel echt kennen via internet, maar ik ken ze dan al vaak ergens anders van, en via internet, groeit mijn liefde en spreek je opener over sommige dingen......

mijn toekomstige vriend (ik denk dat het over een weekje wel wat is...) heb ik dus ook zo onmoet, eerst op een vereniging en later op internet

AMDFreak 09-11-2003 11:00

Ik ben van mening dat het nooit echt lang kan duren. want in het echt is het soms gewoon doodstil ofzo.

deWit 09-11-2003 11:10

Citaat:

Susanne schreef op 08-11-2003 @ 14:03:
Mja ik ben weleens zwaar verliefd geweest via internet, dat was toen ook best wel kansloos omdat we elkaar nooit konden zien etc, er zaten gewoon teveel nadelen aan die relatie. Nu msn ik regelmatig met een jongen die ook wel heel leuk, lief & aardig is, en het zou ook best wel kunnen werken als we elkaar gewoon IRL zagen, maar ik begin niet meer aan zo'n relatie. Het is gewoon niets voor mij. Alleen een ezel stoot zich twee keer aan dezelfde steen. ;)
Hoe weet je dat nou? ken je hem al lang of?

En hoe leer je zo iemand kennen daar ben ik altijd benieuwd naar.

Gwinnie 09-11-2003 11:13

ik vond het altijd echt mega triest.

totdat ik me heel erg verveelde en reageerde op een 'oproepje' op contact gezocht (ja heir op s.com)
we begonnen met msn-enen bellen en smsen. op een gegeven moment vond ik hem irritant worden omdattie zo vaak smste :o uiteindelijk hebben we wat afgesproken bij mij in veenendaal, is hij 2,5 uur langsgeweest (tegenover 2,5 uur reistijd :D ) en dat was echt megagezellig. er viel niet 1 enge stilte, het klikte enorm, toen hij uit de trein stapte was het enige wat ik dacht *WOW* en aan het eind van de avond zoende hij me...

dit is volgende week een half jaar geleden en t gaat nog heel erg goed. heb er vertrouwen in en a.s. zomervakantie ga ik met m mee op vakantie.

bewijs:
http://picserver.student.utwente.nl/...83762&size=265

de abt van sion 09-11-2003 11:18

Citaat:

nare man schreef op 09-11-2003 @ 00:17:

1) Uhm...wel de vleeschelijke lusten gedeeld met een aantal forumsters.
2) Nog nooit een relatie aan overgehouden. Wel een aantal goede vriendschappen.

1) Opschepper... :D
2) Wat brengt je er overigens toe om vriendschap niet als een relatie te beschouwen?

Slettelina * 09-11-2003 11:27

Heb me huidige vriend ook leren kennen via msn/ scholieren. Toen gingen we keer meeten en daarna afgesproken en toen ging ik verliefd worden op hem en we gingen zoenen en vanaf toen hadden we wat. Nu al dertien maand:o
Dus wij zijn ook eik een 'forumstelletje':p

Loezzel 09-11-2003 11:34

Ik kende mijn vriend voordat ik wat met hem kreeg van scouting. Ik praatte nooit met hem en vond hem een patser. Hij was altijd het middelpunt van de belangstelling en ik kreeg daarom het idee dat hij een beetje een macho-type was.
Totdat hij mij ineens toevoegde op msn. Het enige wat ik van te voren van hem wist, was hoe hij eruit zag. Voor de rest kende ik hem totaal niet.
We msn-den elke dag en ik kwam erachter dat hij juist totaal geen patser was! Hij was (en is!) een ontzettend lieve jongen.
Na een aantal weken met elkaar gechat te hebben, zijn we uitgeweest. We hebben toen gezoend, maar ik wist niet wat ik wilde. Ik was er helemaal ondersteboven van, maar ik had net een moeilijke tijd achter de rug met een andere jongen.
Gelukkig heb ik wel aan mijn beginnende verliefdheid toegegeven. Ik heb nu al drie jaar lang een relatie met hem en het is geweldig.
Hij is totaal niet de persoon die ik dacht dat hij was!
Dus, zoals je ziet, het kan goed uitpakken!

barbara.inc 09-11-2003 13:03

wel veel leuke mensen leren kennen, nooit echt een relatie uit voorgekomen...

Susanne 09-11-2003 13:44

Citaat:

deWit schreef op 09-11-2003 @ 12:10:
Hoe weet je dat nou? ken je hem al lang of?

En hoe leer je zo iemand kennen daar ben ik altijd benieuwd naar.

Dat kun je wel nagaan lijkt me toch? Je hebt veel meer aan gewoon uitgaan en bij je dicht in de buurt een vriendje zoeken dan zo'n msnrelatie. Dat is in 't begin natuurlijk wel heel leuk maar daarna valt het toch niet meer vol te houden, en krijg je gewoon zo'n weekendrelatie. (n) En hoe je zo'n iemand leert kennen mag je zelf verzinnen. ;)

nare man 09-11-2003 14:48

Citaat:

de abt van sion schreef op 09-11-2003 @ 12:18:
1) Opschepper... :D
2) Wat brengt je er overigens toe om vriendschap niet als een relatie te beschouwen?

Natuurlijk is vriendschap ook een relatie, maar ik ging er vanuit dat hier met relatie gedoeld werd op een (seksuele) liefdesrelatie.

maanmeisje17 09-11-2003 16:21

Ik denk dat het goed kan, je vriend/vriendin op internet leren kennen... het is natuurlijk altijd afwachte of het in in real life ook klikt.. maar dat merk je snel genoeg lijkt me...

Magrip 09-11-2003 17:52

Citaat:

maar voel nu wel kriebels voor iemand :bloos: . nou ja, vertel over je ervaring!

muha. kriebels, kimmie? wat is dat nou? we deden toch niet meer aan gevoelens? :)

owja: ik zelf, nooit verliefd(zeker niet op internetcontacten). wel tegen die persoon zeggen (Als t gezelliger word) dat je 'wat verliefd voelt. fucking onzin natuurlijk :)

Somebody Special 10-11-2003 13:02

Ik woon al ruim 1,5 jaar samen met mijn internetliefde, het kán dus goed gaan ;)

funkypunk 10-11-2003 13:54

Citaat:

Mief schreef op 09-11-2003 @ 18:52:
muha. kriebels, kimmie? wat is dat nou? we deden toch niet meer aan gevoelens? :)

psssjt, madelief, je bent de eerste die ernaar vraagt... maar ja, ik denk niet echt dat er nog wat van komt (spreek hem nooit meer) en was het alweer vergeten
Gevoelens, vet pijnlijk vaak, maar maakt je wel beseffen dat je leeft :(

Gauloises 10-11-2003 14:14

Citaat:

funkypunk schreef op 10-11-2003 @ 14:54:
psssjt, madelief, je bent de eerste die ernaar vraagt... maar ja, ik denk niet echt dat er nog wat van komt (spreek hem nooit meer) en was het alweer vergeten
Gevoelens, vet pijnlijk vaak, maar maakt je wel beseffen dat je leeft :(

Dan moet je met hem gaan spreken :nono:

Qimm 10-11-2003 14:20

Ik ben hier mijn ex wel tegengekomen, het is niet raar of onmogelijk, best veel mensen hebben hun vriend(in) op inet leren kennen

Denise84 10-11-2003 14:43

Citaat:

nare man schreef op 09-11-2003 @ 00:17:
Uhm...wel de vleeschelijke lusten gedeeld met een aantal forumsters. Nog nooit een relatie aan overgehouden. Wel een aantal goede vriendschappen.
Wouter :eek:

nare man 10-11-2003 14:45

Citaat:

Denise84 schreef op 10-11-2003 @ 15:43:
Wouter :eek:
:confused:?

Fade of Light 10-11-2003 14:54

Citaat:

nare man schreef op 10-11-2003 @ 15:45:
:confused:?
ben je een uitschietertje met haar vergeten? ;)

nare man 10-11-2003 14:57

:o

miro 10-11-2003 14:59

Nee, volgens mij ben ik te nuchter voor zoiets. Ik heb ook te weinig inlevingsvermogen om internetliefdes te kunnen begrijpen.....:p (hoewel ik me bij bellen weer iets kan voorstellen)

Aurora 10-11-2003 15:23

Een keer echt verliefd geworden, heb hem ook ontmoet en we kregen wat, een keer een crush-kinda-thing. Allebei s.com ppl, ja ;)

muziekvlinder 10-11-2003 15:31

Citaat:

Dusjcrib schreef op 08-11-2003 @ 00:58:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.