![]() |
[Debian] Dringend - start niet op na upgrade
Dit is heel dringend, en het gaat om het volgende:
Omdat ik van perl een nieuwere versie nodig had dan die wie in de stable zit, heb ik een upgrade gedaan naar testing/unstable Opzich allemaal prima gegaan, geen foutmeldingen tijdens het upgraden. Maar ik kreeg het advies opnieuw opnieuw op te starten, dus ikke dat doen. Maar nu blijft ie hangen met het volgende: Verifying DMI Pool data ........... Boot from atapi CDROM : LI En dan blijft ie hangen, nu na een half uur nog precies hetzelfde. De pc is even uitgeweest, maar het helpt allemaal niks. Weet iemand wat ik er aan kan doen ? want ik denk dat de upgrade van lilo niet goed is gegaan. Als ik mount van de cd en boot met rescue krijg ik een kernel panic: unable to mount root fs |
ik denk dat je lilo op de een of andere manier ff moet draaien...
waarschijnlijk is je kernel ook geupgrade en staat die nog niet in je lilo bestand.. |
ben er met een knoppix cdtje bijgekomen, maar als ik als root (van de knoppix-cd, hij vroeg geen wachtwoord) lilo wil draaien krijg ik een permission denied. Heb /dev/hda en /dev/hda1 gechmod naar 777
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik neem aan dat de knoppix cd je Linux als single user (init 1) start? Dan kan je je hd hopelijk remounten met Code:
mount -o remount,rw / Succes. |
als ik bij mount kijk, staat er bij /dev/hda1 (rw)
dus wel read-write. Met knoppix kom ik niet verder. Kan iemand voor mij de rescue disks van debian mailen of ergens online zetten of weet iemand een standalone rescue dinges net als knoppix waar lilo het wel doet? Heb ook bij GoT gepost, daar zeggen ze ook dat het met knoppix niet kan |
wat er nou anders is gegaan zou ik niet weten, maar uit min of meer verveling nog maar eens geprobeerd met knoppix. /dev/hda1 chrooten naar / en nog een keer lilo gedraaid en het wonder was geschied: HIJ DOET HET WEER :D
Scheelt me toch zon 3 maand werk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22. |