Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2003, 14:33
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Dit is heel dringend, en het gaat om het volgende:

Omdat ik van perl een nieuwere versie nodig had dan die wie in de stable zit, heb ik een upgrade gedaan naar testing/unstable
Opzich allemaal prima gegaan, geen foutmeldingen tijdens het upgraden. Maar ik kreeg het advies opnieuw opnieuw op te starten, dus ikke dat doen.

Maar nu blijft ie hangen met het volgende:

Verifying DMI Pool data ...........
Boot from atapi CDROM :

LI

En dan blijft ie hangen, nu na een half uur nog precies hetzelfde. De pc is even uitgeweest, maar het helpt allemaal niks. Weet iemand wat ik er aan kan doen ? want ik denk dat de upgrade van lilo niet goed is gegaan.

Als ik mount van de cd en boot met rescue krijg ik een kernel panic: unable to mount root fs
Oud 08-11-2003, 15:43
zazzie
zazzie is offline
ik denk dat je lilo op de een of andere manier ff moet draaien...

waarschijnlijk is je kernel ook geupgrade en staat die nog niet in je lilo bestand..
Oud 08-11-2003, 15:49
Tuinkabouter !!
ben er met een knoppix cdtje bijgekomen, maar als ik als root (van de knoppix-cd, hij vroeg geen wachtwoord) lilo wil draaien krijg ik een permission denied. Heb /dev/hda en /dev/hda1 gechmod naar 777
Oud 08-11-2003, 17:55
Koen
Koen is offline
Citaat:
zazzie schreef op 08-11-2003 @ 16:43:
waarschijnlijk is je kernel ook geupgrade en staat die nog niet in je lilo bestand..
Dat lijkt me sterk, een update naar een andere versie van Debian betekent niet meteen een kernel update; dat moet je gewoon handmatig doen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 17:59
Koen
Koen is offline
Citaat:
meyer3 schreef op 08-11-2003 @ 16:49:
ben er met een knoppix cdtje bijgekomen, maar als ik als root (van de knoppix-cd, hij vroeg geen wachtwoord) lilo wil draaien krijg ik een permission denied. Heb /dev/hda en /dev/hda1 gechmod naar 777
Als LILO niet wilt booten en alleen 'Li' weergeeft betekent dat meestal dat ie niet meer leker in de MBR staat. Dat kan je idd verhelpen door 'lilo' te draaien, maar als je een permission denied krijgt zal waarschijnlijk je hd read-only gemount zijn door je cd. Dan kan je lilo niet draaien.

Ik neem aan dat de knoppix cd je Linux als single user (init 1) start? Dan kan je je hd hopelijk remounten met

Code:
mount -o remount,rw /
En daarna nog eens proberen lilo te draaien.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 18:04
Tuinkabouter !!
als ik bij mount kijk, staat er bij /dev/hda1 (rw)

dus wel read-write. Met knoppix kom ik niet verder. Kan iemand voor mij de rescue disks van debian mailen of ergens online zetten of weet iemand een standalone rescue dinges net als knoppix waar lilo het wel doet?

Heb ook bij GoT gepost, daar zeggen ze ook dat het met knoppix niet kan
Oud 08-11-2003, 18:42
Tuinkabouter !!
wat er nou anders is gegaan zou ik niet weten, maar uit min of meer verveling nog maar eens geprobeerd met knoppix. /dev/hda1 chrooten naar / en nog een keer lilo gedraaid en het wonder was geschied: HIJ DOET HET WEER

Scheelt me toch zon 3 maand werk.
Reageren

Regels voor berichten