![]() |
de gevolgen van de bezuinigingen in de zorg
je leest overal in de kranten over de bezuinigingen in de zorg. en natuurlijk ook over de gevolgen. stel je voor, als ze de bezuinigingen doorzetten dan betekent dat dus dat de mensen in de verpleegtehuizen niet meer hun wekelijkse douchebeurten krijgen en ook niet meer 3 keer per dag een maaltijd. soms moeten ze zelfs een dag in hun bed doorbrengen. en al die ontslagen die zullen vallen. de gevolgen zijn echt heel groot. wat denken jullie dat we kunnen doen aan de gevolgen van de bezuinigingen? en wat de regering er aan kan doen?
heel erg bedankt! want dit kan zo echt niet langer! |
Ik ben het met je eens over de bezuinigingen in de zorg. Met name op de ouderenzorg vind ik dat er niet verder bezuinigd kan worden. Die mensen hebben hun hele leven gewerkt om Nederland naar het huidige niveau te brengen. Dan kun je ze nu niet zomaar afdanken. Ouderen horen niet de hele dag op bed te moeten liggen, moeten minimaal 1 keer per dag gewassen kunnen worden, moeten 1 keer in de 2 dagen kunnen douchen en, wat ik zelf het meest schokkende vond, ze moeten dagelijks minstens drie maaltijden kunnen krijgen.
Ik wens geen oostbloktoestanden in onze bejaardenhuizen. |
Ik heb een tijdje stage gelopen in een verpleeghuis op een dementenafdeling, nou wat je daar ziet is echt te triest voor woorden! Soms hadden we personeelstekort, en dan werd er ''gewoon'' iemand op bed gelaten, want ''ze zijn toch dement, en hebben dat niet meer in de gaten.''
|
Ik heb een tijdje gewerkt in een bejaardentehuis, die mensen waren ook enigszins labiel, maar gelukkig ging het er daar wel iets beter aan toe. Al zou ik er nog steeds niet willen wonen.
|
Mensen zijn niet gezond genoeg, en of ze leven te lang.
De zorg probeert mensen het leven te verlengen. Ik denk dat ze beter de kwaliteit van het leven kunnen verbeteren. Een mogelijkheid zou zijn: eerder sterven, en of langer gezond blijven ;-) |
Citaat:
Waarschuwing: niet serieus bedoeld |
Tja, dat gebeurd er nou als het volk rechts stemt. Al die redelijk welvarende mensen die liever een paar euro meer in hun portemonee hebben ipv een goede zorg, bah, walgelijk (n)
|
... en dan te bedenken dat ik ga werken in de zorg... :( Ik hoop dat de moeder van Balkenende een keer naar een verpleegtehuis moet, dan kan hij met eigen ogen zien hoe het daar aan toe gaat en reken dan maar dat er ineens een hoop geld wordt vrijgemaakt voor de zorg... :s
|
Citaat:
|
Citaat:
Rechts en goede zorg hoeven elkaar, als er een efficiënt beleid wordt gevoerd, niet uit te sluiten. |
Citaat:
antwoord: vvd vind staatsschuld belangrijker dan het lot van oude mensen, die toch niet protesteren...daarnaast kan je in ouderen ook niet investeren oid, dus laten ze t maar |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49. |