Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2003, 12:06
pieper
pieper is offline
je leest overal in de kranten over de bezuinigingen in de zorg. en natuurlijk ook over de gevolgen. stel je voor, als ze de bezuinigingen doorzetten dan betekent dat dus dat de mensen in de verpleegtehuizen niet meer hun wekelijkse douchebeurten krijgen en ook niet meer 3 keer per dag een maaltijd. soms moeten ze zelfs een dag in hun bed doorbrengen. en al die ontslagen die zullen vallen. de gevolgen zijn echt heel groot. wat denken jullie dat we kunnen doen aan de gevolgen van de bezuinigingen? en wat de regering er aan kan doen?
heel erg bedankt!
want dit kan zo echt niet langer!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2003, 12:10
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Ik ben het met je eens over de bezuinigingen in de zorg. Met name op de ouderenzorg vind ik dat er niet verder bezuinigd kan worden. Die mensen hebben hun hele leven gewerkt om Nederland naar het huidige niveau te brengen. Dan kun je ze nu niet zomaar afdanken. Ouderen horen niet de hele dag op bed te moeten liggen, moeten minimaal 1 keer per dag gewassen kunnen worden, moeten 1 keer in de 2 dagen kunnen douchen en, wat ik zelf het meest schokkende vond, ze moeten dagelijks minstens drie maaltijden kunnen krijgen.

Ik wens geen oostbloktoestanden in onze bejaardenhuizen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:15
RockChick
RockChick is offline
Ik heb een tijdje stage gelopen in een verpleeghuis op een dementenafdeling, nou wat je daar ziet is echt te triest voor woorden! Soms hadden we personeelstekort, en dan werd er ''gewoon'' iemand op bed gelaten, want ''ze zijn toch dement, en hebben dat niet meer in de gaten.''
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:39
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Ik heb een tijdje gewerkt in een bejaardentehuis, die mensen waren ook enigszins labiel, maar gelukkig ging het er daar wel iets beter aan toe. Al zou ik er nog steeds niet willen wonen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 22:42
LiedekeR
LiedekeR is offline
Mensen zijn niet gezond genoeg, en of ze leven te lang.
De zorg probeert mensen het leven te verlengen. Ik denk dat ze beter de kwaliteit van het leven kunnen verbeteren.

Een mogelijkheid zou zijn: eerder sterven, en of langer gezond blijven ;-)
Oud 16-11-2003, 22:46
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
LiedekeR schreef op 16-11-2003 @ 23:42:
Een mogelijkheid zou zijn: eerder sterven, en of langer gezond blijven ;-)
Of zodra je merkt dat je geestelijk of lichamelijk achteruit gaat, er direct een eind aan maken.

Waarschuwing: niet serieus bedoeld

Laatst gewijzigd op 16-11-2003 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 22:59
Verwijderd
Tja, dat gebeurd er nou als het volk rechts stemt. Al die redelijk welvarende mensen die liever een paar euro meer in hun portemonee hebben ipv een goede zorg, bah, walgelijk
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 15:28
kevertje84
kevertje84 is offline
... en dan te bedenken dat ik ga werken in de zorg... Ik hoop dat de moeder van Balkenende een keer naar een verpleegtehuis moet, dan kan hij met eigen ogen zien hoe het daar aan toe gaat en reken dan maar dat er ineens een hoop geld wordt vrijgemaakt voor de zorg...
Oud 17-11-2003, 15:34
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
kevertje84 schreef op 17-11-2003 @ 16:28:
... en dan te bedenken dat ik ga werken in de zorg... Ik hoop dat de moeder van Balkenende een keer naar een verpleegtehuis moet, dan kan hij met eigen ogen zien hoe het daar aan toe gaat en reken dan maar dat er ineens een hoop geld wordt vrijgemaakt voor de zorg...
Dan zou ik eerder gaan voor de moeders van Balkenende, Zalm (die moet het geld ervoor vrijmaken) èn Hans Hoogervorst (minister van Volksgezondheid, die moet het uitgeven).
Oud 17-11-2003, 15:37
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-11-2003 @ 23:59:
Tja, dat gebeurd er nou als het volk rechts stemt. Al die redelijk welvarende mensen die liever een paar euro meer in hun portemonee hebben ipv een goede zorg, bah, walgelijk
Rechts kan ook heel goed een principiële keuze zijn. Bovendien maakt een degelijk rechts beleid het mogelijk dat we over 40 jaar ook nog ouderenzorg kunnen betalen.

Rechts en goede zorg hoeven elkaar, als er een efficiënt beleid wordt gevoerd, niet uit te sluiten.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 16:10
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 17-11-2003 @ 16:37:

Rechts en goede zorg hoeven elkaar, als er een efficiënt beleid wordt gevoerd, niet uit te sluiten.
waarom gebeurt dat dan absoluut niet?
antwoord:
vvd vind staatsschuld belangrijker dan het lot van oude mensen, die toch niet protesteren...daarnaast kan je in ouderen ook niet investeren oid, dus laten ze t maar
Oud 17-11-2003, 16:13
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
little nemo schreef op 17-11-2003 @ 17:10:
waarom gebeurt dat dan absoluut niet?
antwoord:
vvd vind staatsschuld belangrijker dan het lot van oude mensen, die toch niet protesteren...daarnaast kan je in ouderen ook niet investeren oid, dus laten ze t maar
Ik denk dat het toch iets genuanceerder ligt dan dat. De VVD heeft gewoon een heel ander uitgangspunt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Rechts kan ook heel goed een principiële keuze zijn. Bovendien maakt een degelijk rechts beleid het mogelijk dat we over 40 jaar ook nog ouderenzorg kunnen betalen.
Als jij het zegt
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:

Het probleem is dat d'r nu géén effcïent beleid word gevoerd. Als je dan gaat bezuinigen gaat het helemaal fout. Nieuw, effïcïenter beleid kost geld, dus zul je wel moeten investeren. Simpelweg doorgaan met bezuiningen lost niks op. Of je krijgt idd van dit soort geldbesparende maatregelen. Ik hoop niet dat je dat verstaat onder efficientie..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten