Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   floppy formatteren? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=663987)

Firefly182 17-11-2003 10:41

floppy formatteren?

er stond dat m'n floppy niet geformatteerd was toen ik iets wilde opslaan( en openen) op school.Stel dat ik dit wel zou doen, dan word toch ook alles verwijderd wat er op staat? :confused:

Chimera 17-11-2003 10:43

Als een floppy niet geformatteerd is, staat er waarschijnlijk ook niks op ;) Tenzij het een floppy is die op een ander soort systeem (Mac i.p.v. Windows) geformatteerd is.

Firefly182 17-11-2003 10:44

idd, er staat zat op. Hier op school hebben ze xp en thuis heb ik windows 2000. 't floppy is trouwens DOS geformatteerd ofzo :s op m'n laptop doet ie 't iig.

Rakshasa 17-11-2003 11:44

Nja, àls je formatteert is íe iig leeg ja :>

TIGEK 17-11-2003 13:07

Heb ik ook vaak gehad er werkt slecht 1 ding mee.

Weg gooien :P

Enlightenment 17-11-2003 22:20

Nee. Deze melding krijg je als een floppy gewoon stuk is, waarschijnlijk omdat de FAT corrupt is en geen enkele vorm van ECC/parity aanwezig is. Floppy wegflikkeren en een nieuwe pakken dus.

Of een hele mooie pendrive kopen. :cool: :p

PCRodent 18-11-2003 08:43

Of je hebt een gecomprimeerd volume gemaakt en bij jou op school staat geen DriveSpace geïnstalleerd (logisch...). Had een groepje meisjes ook. Weet alleen niet of XP /2000 dat nog gebruikt?

Chimera 18-11-2003 09:08

Citaat:

Enlightenment schreef op 17-11-2003 @ 23:20:
Nee. Deze melding krijg je als een floppy gewoon stuk is, waarschijnlijk omdat de FAT corrupt is en geen enkele vorm van ECC/parity aanwezig is.
Goed, en nu in lekentaal?

Firefly182 21-11-2003 18:55

naja, maar ff op een nieuwe zetten dan. Thuis opent ie 'm zonder problemen, alleen op de computers op school waar xp op zit. :s

En Enlightenment..... niet iedereen beheerst de computertaal ;) Vertaling a.u.b. :p

Orion16 21-11-2003 19:39

LOL.. dagelijks komen er tientallen van die meisjes naar me toe 'eee mn diskette doet het niet'.. Wat dat betreft ben ik het wel met Enlightenment eens.. Diskettes zijn een brak medium maar dat wil nog niet zeggen dat je er niks aan kunt doen.

Probeer anders een schijfcontrole op die diskette, dat helpt erg vaak :)

Doet de diskette alsnog moeilijk; weggooien dat ding en proberen op een nieuwe diskette nadat je de bestanden eerst eventjes heb gekopiëerd naar de harddisk.

Enlightenment 21-11-2003 21:57

Citaat:

Chimera schreef op 18-11-2003 @ 10:08:
Goed, en nu in lekentaal?
Sure: Diskette's zijn teringzooi
Citaat:

miss_corleone0 schreef op 21-11-2003 @ 19:55:
naja, maar ff op een nieuwe zetten dan. Thuis opent ie 'm zonder problemen, alleen op de computers op school waar xp op zit. :s
Dat kan. Komt waarschijnlijk door de diskettestations die gebruikt worden in de computers op je school. Soms doet het diskette het alleen in het station waarmee de diskette beschreven is. Dat soort vreemde dingen heb ik maar al te vaak meegemaakt.
Citaat:

En Enlightenment..... niet iedereen beheerst de computertaal ;) Vertaling a.u.b. :p
Dat begrijp ik, maar het eerste deel was duidelijk: "Nee. Deze melding krijg je als een floppy gewoon stuk is".

Dus: probeer een andere floppy, en probeer eens te kijken naar alternatieven, zoals een USB Pendrive. Die heb je al voor 16 euro en kun je vrijwel overal gebruiken. Werkt altijd, is veel sneller en past meer op (32MB). Voor meer informatie verwijs ik je naar de zoekfunctie, dit is al vele malen besproken en bekritiseerd door sommigen. :)

nare man 22-11-2003 00:21

Ik snap best dat je die Pendrives heel fijn vindt, maar je vergeet dat het grootste gedeelte van de wereld nog met oude PC's en dus met floppies werkt. Kijk alleen maar naar het grote aantal scholen en universiteiten dat nog geheel op diskettes is aangewezen.

Zo'n pendrive is handig. Handigheid is zilver, maar backwards compatibility is goud.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.