Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2003, 10:41
Firefly182
Firefly182 is offline
er stond dat m'n floppy niet geformatteerd was toen ik iets wilde opslaan( en openen) op school.Stel dat ik dit wel zou doen, dan word toch ook alles verwijderd wat er op staat?
Oud 17-11-2003, 10:43
Chimera
Chimera is offline
Als een floppy niet geformatteerd is, staat er waarschijnlijk ook niks op Tenzij het een floppy is die op een ander soort systeem (Mac i.p.v. Windows) geformatteerd is.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 10:44
Firefly182
Firefly182 is offline
idd, er staat zat op. Hier op school hebben ze xp en thuis heb ik windows 2000. 't floppy is trouwens DOS geformatteerd ofzo op m'n laptop doet ie 't iig.
Oud 17-11-2003, 11:44
Rakshasa
Rakshasa is offline
Nja, àls je formatteert is íe iig leeg ja :>
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 13:07
TIGEK
TIGEK is offline
Heb ik ook vaak gehad er werkt slecht 1 ding mee.

Weg gooien
Oud 17-11-2003, 22:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nee. Deze melding krijg je als een floppy gewoon stuk is, waarschijnlijk omdat de FAT corrupt is en geen enkele vorm van ECC/parity aanwezig is. Floppy wegflikkeren en een nieuwe pakken dus.

Of een hele mooie pendrive kopen.
Oud 18-11-2003, 08:43
Verwijderd
Of je hebt een gecomprimeerd volume gemaakt en bij jou op school staat geen DriveSpace geïnstalleerd (logisch...). Had een groepje meisjes ook. Weet alleen niet of XP /2000 dat nog gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 09:08
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-11-2003 @ 23:20:
Nee. Deze melding krijg je als een floppy gewoon stuk is, waarschijnlijk omdat de FAT corrupt is en geen enkele vorm van ECC/parity aanwezig is.
Goed, en nu in lekentaal?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 18:55
Firefly182
Firefly182 is offline
naja, maar ff op een nieuwe zetten dan. Thuis opent ie 'm zonder problemen, alleen op de computers op school waar xp op zit.

En Enlightenment..... niet iedereen beheerst de computertaal Vertaling a.u.b.
Oud 21-11-2003, 19:39
Orion16
Orion16 is offline
LOL.. dagelijks komen er tientallen van die meisjes naar me toe 'eee mn diskette doet het niet'.. Wat dat betreft ben ik het wel met Enlightenment eens.. Diskettes zijn een brak medium maar dat wil nog niet zeggen dat je er niks aan kunt doen.

Probeer anders een schijfcontrole op die diskette, dat helpt erg vaak

Doet de diskette alsnog moeilijk; weggooien dat ding en proberen op een nieuwe diskette nadat je de bestanden eerst eventjes heb gekopiëerd naar de harddisk.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 21:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-11-2003 @ 10:08:
Goed, en nu in lekentaal?
Sure: Diskette's zijn teringzooi
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 21-11-2003 @ 19:55:
naja, maar ff op een nieuwe zetten dan. Thuis opent ie 'm zonder problemen, alleen op de computers op school waar xp op zit.
Dat kan. Komt waarschijnlijk door de diskettestations die gebruikt worden in de computers op je school. Soms doet het diskette het alleen in het station waarmee de diskette beschreven is. Dat soort vreemde dingen heb ik maar al te vaak meegemaakt.
Citaat:
En Enlightenment..... niet iedereen beheerst de computertaal Vertaling a.u.b.
Dat begrijp ik, maar het eerste deel was duidelijk: "Nee. Deze melding krijg je als een floppy gewoon stuk is".

Dus: probeer een andere floppy, en probeer eens te kijken naar alternatieven, zoals een USB Pendrive. Die heb je al voor 16 euro en kun je vrijwel overal gebruiken. Werkt altijd, is veel sneller en past meer op (32MB). Voor meer informatie verwijs ik je naar de zoekfunctie, dit is al vele malen besproken en bekritiseerd door sommigen.
Oud 22-11-2003, 00:21
Verwijderd
Ik snap best dat je die Pendrives heel fijn vindt, maar je vergeet dat het grootste gedeelte van de wereld nog met oude PC's en dus met floppies werkt. Kijk alleen maar naar het grote aantal scholen en universiteiten dat nog geheel op diskettes is aangewezen.

Zo'n pendrive is handig. Handigheid is zilver, maar backwards compatibility is goud.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten