![]() |
het lied van de dichter
beladen door de menigte
belast door menig' vriend heb ik de sterren aangedaan om in 't donker ook te zien de doven en slechthorenden zongen om dit licht maar blinden al van vroeg af aan begonnen zonder zicht ik huilde dagen, nachtenlang en blies de sterren uit de wereld bood zijn goud niet meer zijn klokken geen geluid pure stilte een dichter zijn was veel te veel m'n macht liet me wegkwijnen dus laat ik nu uit alle macht dit lied voorgoed verdwijnen mja... meer een kinderverhaal ofzo.. weer eens wat anders? |
Citaat:
|
Je einde vind ik een beetje zwak, maar je begin erg sterk. Je tweede strofe vind ik dan weer iets minder, vind het moeilijk om te zeggen waarom, het spreekt me minder aan, misschien vind ik je metafoor(zo bedoel je het toch?) niet zo passend, ik denk dat dat het is. Daardoor komt je derde strofe ook niet zo logisch op me over, alhoewel ik hem op zichzelf wel mooi vind. Hoe heb je die tweede strofe nou bedoelt, ik twijfel nu wel. Bedoel je niet dat de een wel en de ander niet zo goed kan schrijven en sommigen helemaal niet?
|
Heel mooi in verwoording en rijmschema/vorm, maar wat is die laatste strofe jammer zeg!, die 2e zin haalt je metrum helemaal onderuit...
|
Ik vind de wending 'pure stilte' erg mooi; daardoor haal je de vaart er een beetje uit. De tweede zin van de laatste strofe is inderdaad te moeilijk; de afwisseling van klanken leest wat te moeilijk; ze sluiten niet zo goed op elkaar aan, en in zijn geheel niet op de eerste zin. De eerste strofe vind ik vooral erg mooi; de regels sluiten prachtig op elkaar aan. Mooi woordgebruik; de inhoud en verwoording raakt me :)!
|
ik vind je woordgebruik absoluut prachtig, en het is verhalend maar je kunt er ook een goede voorstelling bij maken, heel mooi gedaan. Alleen je ritme ben ik nog wel eens kwijt.
|
Citaat:
algemeen mooi-->zelf geschreven? |
ik vind het triestig en diepdroevig dan nog wel
iemand schreef:'I was here'in mijn vel |
mijn huis is kwijt------>dit heb ik niet bedacht maar een genialere persoon dan ik
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26. |