![]() |
examenschrijver latijn volgend jaar
Even in een nieuw topic, heeft niet zo veel met examenschrijvers van dit jaar te maken, en in dat topic reageert ook bijna niemand meer.
Citaat:
|
|
Dankje! Ovidius dus.
Iemand die weet wat beter te doen is? |
Ik zou voor Ovidius gaan als het nodig is :o Ik vond Ovidius prima te doen. Dat was met die Metamorfosen geloof ik, en dat is wel leuk (y) Wij hadden toen iets over Daedalus & Icarus en die beeldhouwer met dat beeld (oh, hoe heette ie ook alweer...). Het Latijn valt ook best mee van Ovidius.
Ik ben 'gezegend' met Cicero: dat vind ik echt verschrikkelijk!!! M'n lerares is vorige week naar één of andere bijeenkomst geweest met andere leraren klassieke talen van scholen uit de buurt en daar was echt een vreselijke stemming. Sommige leraren waren gewoon wanhopig: zo erg vonden ze dit, want de leerlingen begrepen het gewoon niet. Volgens de twee leraren klassieke talen bij ons op school hebben we echt pech: bijna al het andere was beter geweest (n) |
Wat heeft iedereen tegen Cicero? Ik vind em makkelijk!
En dat van dat beeld is pygmalion :) |
Ik vind Cicero beter te doen dan Ovidius, beter te begrijpen doordat de woordvolgorde logischer is. Het is maar waar je van houdt: filosofie en tamelijk lange zinnen of gedichtjes met beeldspraak...
|
Citaat:
trouwens: http://www.digischool.nl/kt/ce/ce.htm daar staan alle onderwerpen tot en met 2007 maar ik vind cicero nog steeds erg! |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil ook Ovidius. |
vind/vond t allebei niet zo heel erg.
enige waar ik niet aan zou moeten denken is tacitus..... :s kots |
Ovidius=God :D :o
Werkelijk, zijn poëzie is een genot, en als je een beetje goed bent in Latijn is het goed te doen. Als je niet goed bent in Latijn is het vrij moeilijk. :p :p |
Citaat:
|
ovidius is een genie maar in het begin is dat ook wel de moeilijkheid :o
|
:D Ik krijg Livius, als alles goed is...
Heb ook liever Ovidius, maar als ik het zo hoor, is Cicero erger.... |
Ik doe in 2007 eindexamen Latijn (ja, Grieks gaat er volgend jaar mooi uit). Krijg ik dan Cicero? Zoiets hoorde ik...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05. |