Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2003, 14:03
Konijn
Konijn is offline
Even in een nieuw topic, heeft niet zo veel met examenschrijvers van dit jaar te maken, en in dat topic reageert ook bijna niemand meer.

Citaat:
Konijn schreef op 12-11-2003 @ 21:36:
Weet iemand misschien wat volgend jaar het onderwerp is? Want ik ben nog steeds ziek en doe misschien nog een derde jaar over de zesde.. dan kan ik kiezen of ik latijn dit jaar of volgend jaar wil doen.
Ik weet dat iemand eerder de examenschrijvers tot 2007 hier heeft neergezet, maar ik kan het niet meer vinden..
Oud 17-11-2003, 15:46
Verwijderd
http://home.iae.nl/users/wellink/2ex2005.htm

Laatst gewijzigd op 17-11-2003 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 16:54
Konijn
Konijn is offline
Dankje! Ovidius dus.
Iemand die weet wat beter te doen is?
Oud 17-11-2003, 18:43
Verwijderd
Ik zou voor Ovidius gaan als het nodig is Ik vond Ovidius prima te doen. Dat was met die Metamorfosen geloof ik, en dat is wel leuk Wij hadden toen iets over Daedalus & Icarus en die beeldhouwer met dat beeld (oh, hoe heette ie ook alweer...). Het Latijn valt ook best mee van Ovidius.
Ik ben 'gezegend' met Cicero: dat vind ik echt verschrikkelijk!!! M'n lerares is vorige week naar één of andere bijeenkomst geweest met andere leraren klassieke talen van scholen uit de buurt en daar was echt een vreselijke stemming. Sommige leraren waren gewoon wanhopig: zo erg vonden ze dit, want de leerlingen begrepen het gewoon niet. Volgens de twee leraren klassieke talen bij ons op school hebben we echt pech: bijna al het andere was beter geweest
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 21:00
A3aan
A3aan is offline
Wat heeft iedereen tegen Cicero? Ik vind em makkelijk!

En dat van dat beeld is pygmalion
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:25
Veenbes
Veenbes is offline
Ik vind Cicero beter te doen dan Ovidius, beter te begrijpen doordat de woordvolgorde logischer is. Het is maar waar je van houdt: filosofie en tamelijk lange zinnen of gedichtjes met beeldspraak...
Oud 21-11-2003, 14:37
mrs me
mrs me is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 17-11-2003 @ 19:43:
Ik zou voor Ovidius gaan als het nodig is Ik vond Ovidius prima te doen. Dat was met die Metamorfosen geloof ik, en dat is wel leuk Wij hadden toen iets over Daedalus & Icarus en die beeldhouwer met dat beeld (oh, hoe heette ie ook alweer...). Het Latijn valt ook best mee van Ovidius.
Ik ben 'gezegend' met Cicero: dat vind ik echt verschrikkelijk!!! M'n lerares is vorige week naar één of andere bijeenkomst geweest met andere leraren klassieke talen van scholen uit de buurt en daar was echt een vreselijke stemming. Sommige leraren waren gewoon wanhopig: zo erg vonden ze dit, want de leerlingen begrepen het gewoon niet. Volgens de twee leraren klassieke talen bij ons op school hebben we echt pech: bijna al het andere was beter geweest
daar is mijn lerares ook geweest! Ze zei idd ook dat heel veel erg negatief waren over het onderwerp: allemaal klachten, en velen zien ook niet hoe ze ooit door het boek heen moeten komen. mijn lerares was positief: we zijn nu in hfst 4 en ze zegt dat we het mooi op tijd afhebben.

trouwens: http://www.digischool.nl/kt/ce/ce.htm daar staan alle onderwerpen tot en met 2007
maar ik vind cicero nog steeds erg!
Oud 21-11-2003, 18:27
Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
mrs me schreef op 21-11-2003 @ 15:37:
daar is mijn lerares ook geweest! Ze zei idd ook dat heel veel erg negatief waren over het onderwerp: allemaal klachten, en velen zien ook niet hoe ze ooit door het boek heen moeten komen. mijn lerares was positief: we zijn nu in hfst 4 en ze zegt dat we het mooi op tijd afhebben.

trouwens: http://www.digischool.nl/kt/ce/ce.htm daar staan alle onderwerpen tot en met 2007
maar ik vind cicero nog steeds erg!
Hoofdstuk 4 ?! Wij zijn aan het begin van H3...
Oud 13-12-2003, 14:16
Rundfunk
Rundfunk is offline
Citaat:
Veenbes schreef op 19-11-2003 @ 20:25:
Ik vind Cicero beter te doen dan Ovidius, beter te begrijpen doordat de woordvolgorde logischer is.
Echt?! Woordvolgorde bij Cicero kan gewoon niet erger, vind ik. Ben je eindelijk klaar met hoofd/bijzinnen te ontcijferen moet je nog constateren dat pv een kilometer verderop staat....

Ik wil ook Ovidius.
Oud 16-12-2003, 21:45
Luego
Luego is offline
vind/vond t allebei niet zo heel erg.

enige waar ik niet aan zou moeten denken is tacitus..... kots
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 08:29
Negrotiator
Negrotiator is offline
Ovidius=God

Werkelijk, zijn poëzie is een genot, en als je een beetje goed bent in Latijn is het goed te doen. Als je niet goed bent in Latijn is het vrij moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Negrotiator schreef op 17-12-2003 @ 09:29:
Ovidius=God

Werkelijk, zijn poëzie is een genot, en als je een beetje goed bent in Latijn is het goed te doen. Als je niet goed bent in Latijn is het vrij moeilijk.
Dat is bij het meeste Latijn zo, Negrotiator
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 20:38
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ovidius is een genie maar in het begin is dat ook wel de moeilijkheid
Oud 04-01-2004, 18:39
5803
5803 is offline
Ik krijg Livius, als alles goed is...
Heb ook liever Ovidius, maar als ik het zo hoor, is Cicero erger....
Oud 07-01-2004, 17:43
Mindfields
Mindfields is offline
Ik doe in 2007 eindexamen Latijn (ja, Grieks gaat er volgend jaar mooi uit). Krijg ik dan Cicero? Zoiets hoorde ik...
Oud 10-01-2004, 07:03
Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Ik vind Cicero beter te doen dan Ovidius, beter te begrijpen doordat de woordvolgorde logischer is. Het is maar waar je van houdt: filosofie en tamelijk lange zinnen of gedichtjes met beeldspraak...
Daar ben ik het mee eens. In mijn klas was ik één van de twee die Cicero wel leuk vond, de rest hield erg van Ovidius, waar ik dus weer niets aan vond...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 22:02
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Ben ik niet met je eens: Bij Ovidius zijn de zinnen korter en lopen ze lekkerder. Het lijkt bij Cicero alsof hij de zinnen zo moeilijk mogelijk maakt om zijn wijsheid te tonen, waardoor ik er echt niks van snap
Reageren

Regels voor berichten