![]() |
inbelmogelijkheid voor medewerkers op server, via RAS?
Hoi,
Ik moet voor stage het één en ander instellen op de server, namelijk dat medewerkers vanaf buitenaf met hun 56k-modempje thuis direct kunnen inbellen op de server en aldaar verder werken. Ik heb hier echt helemaal geen verstand van, hoe moet ik dit aanpakken, wat moet ik precies in Windows 2000 Server (want daar draait de server op) instellen om dat mogelijk te maken? Ik heb iets gehoord over RAS (Remote Acces Service) maar ik zou ook verder niet weten waar ik dat kan vinden. Ik heb op m'n stageplek 2-megabit ADSL van xs4all via ISDN, en zoals gezegd, de server draait onder W2k Server. Het openzetten van poorten op de router is al gebeurd geloof ik want met de 2e NT-server die er ook staat kan het al, maar ik zou niet weten waar ik die instellingen daar zou moeten vinden, ik moet het immers instellen voor w2k server. Many thnx! |
Wil je ze gewoon toegang geven tot het netwerk? Dan kan je het best gewoon via VPN gaan werken, Hoef je neit in te bellen, maar maak je via je bestaande internet connectie een beveiligde (encrypted) verbinding naar eht bedrijfsnetwerk.
http://www.microsoft.com/windows2000...pn/default.asp Lees hier wat verder over VPN ism Windows 2000 |
VPN hebben ze daar nog niet en da's nog ingewikkelder.. Nouja, toegang tot het netwerk.. Als je maar überhaupt verbinding met die server in kwestie.
En die medewerkers MOETEN wel inbellen van hun huis naar de server toe (die op een DSL lijntje zit natuurlijk) want die medewerkers hebben geen breedband. |
Citaat:
Overigens is eht neit mogenlijk om vanaf een normale analoge conenctie in te bellen op een pc die op een dsl verbinding zit hoor. Moet dna gewoon een aparte modem en voor elke verbinding een eigen lijn in zitten. |
*read* het is al mogelijk op de andere server hoor :) maarja..
En misschiend doe ik ze wel een plezier met VPN, de router is een Speedtouch Pro ISDN.. zitten daar VPN functies op? :confused: |
Citaat:
Maarem, dan vraga ik me toch echt af hoe jij het voor elkaar krijg om met een normale analoge lijn op een bestaande dsl verbinding inbeld. Naar mijn weten is dit onmogelijk namelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
die mederwerkers bellen naar een speciale lijn, die gratis is voor hun ga ik van uit?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20. |