Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2003, 21:29
Orion16
Orion16 is offline
Hoi,

Ik moet voor stage het één en ander instellen op de server, namelijk dat medewerkers vanaf buitenaf met hun 56k-modempje thuis direct kunnen inbellen op de server en aldaar verder werken. Ik heb hier echt helemaal geen verstand van, hoe moet ik dit aanpakken, wat moet ik precies in Windows 2000 Server (want daar draait de server op) instellen om dat mogelijk te maken? Ik heb iets gehoord over RAS (Remote Acces Service) maar ik zou ook verder niet weten waar ik dat kan vinden.

Ik heb op m'n stageplek 2-megabit ADSL van xs4all via ISDN, en zoals gezegd, de server draait onder W2k Server. Het openzetten van poorten op de router is al gebeurd geloof ik want met de 2e NT-server die er ook staat kan het al, maar ik zou niet weten waar ik die instellingen daar zou moeten vinden, ik moet het immers instellen voor w2k server.

Many thnx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2003, 22:04
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Wil je ze gewoon toegang geven tot het netwerk? Dan kan je het best gewoon via VPN gaan werken, Hoef je neit in te bellen, maar maak je via je bestaande internet connectie een beveiligde (encrypted) verbinding naar eht bedrijfsnetwerk.

http://www.microsoft.com/windows2000...pn/default.asp

Lees hier wat verder over VPN ism Windows 2000
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:34
Orion16
Orion16 is offline
VPN hebben ze daar nog niet en da's nog ingewikkelder.. Nouja, toegang tot het netwerk.. Als je maar überhaupt verbinding met die server in kwestie.

En die medewerkers MOETEN wel inbellen van hun huis naar de server toe (die op een DSL lijntje zit natuurlijk) want die medewerkers hebben geen breedband.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:59
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 21-11-2003 @ 16:34:
VPN hebben ze daar nog niet en da's nog ingewikkelder.. Nouja, toegang tot het netwerk.. Als je maar überhaupt verbinding met die server in kwestie.

En die medewerkers MOETEN wel inbellen van hun huis naar de server toe (die op een DSL lijntje zit natuurlijk) want die medewerkers hebben geen breedband.
Dan denkik dat hget lastiger word om een inbel verbinding te creeren, dan om een vpn te creeren, voor een vpn schaf je gewoon een router emt vpn functies aan (vet goedkoop) en je laat mensen via hun bestaande inet acocunt (kan ook ibel zijn, boeit geen drol) gewoon direct een verbinding maken met vpn. Simpel als wat. Ook goedkoper overigens, omdat neit voor elke verbinding een eigen lijn nodig is.

Overigens is eht neit mogenlijk om vanaf een normale analoge conenctie in te bellen op een pc die op een dsl verbinding zit hoor. Moet dna gewoon een aparte modem en voor elke verbinding een eigen lijn in zitten.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:21
Orion16
Orion16 is offline
*read* het is al mogelijk op de andere server hoor maarja..

En misschiend doe ik ze wel een plezier met VPN, de router is een Speedtouch Pro ISDN.. zitten daar VPN functies op?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:23
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 21-11-2003 @ 17:21:
*read* het is al mogelijk op de andere server hoor maarja..

En misschiend doe ik ze wel een plezier met VPN, de router is een Speedtouch Pro ISDN.. zitten daar VPN functies op?
Volgens http://www.speedtouch.com/prodpro.htm niet.

Maarem, dan vraga ik me toch echt af hoe jij het voor elkaar krijg om met een normale analoge lijn op een bestaande dsl verbinding inbeld. Naar mijn weten is dit onmogelijk namelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:34
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-11-2003 @ 17:23:
Volgens http://www.speedtouch.com/prodpro.htm niet.

Maarem, dan vraga ik me toch echt af hoe jij het voor elkaar krijg om met een normale analoge lijn op een bestaande dsl verbinding inbeld. Naar mijn weten is dit onmogelijk namelijk.
Dat maakt geen ruk uit...Of wel? Ik kan gewoon vanaf hier met die andere server (die wel naar behoren is ingesteld) VNC'en, da's toch ook een vorm van contact? Van te voren hebben we uiteraard op de router een aantal poorten opengezet.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:57
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 21-11-2003 @ 17:34:
Dat maakt geen ruk uit...Of wel? Ik kan gewoon vanaf hier met die andere server (die wel naar behoren is ingesteld) VNC'en, da's toch ook een vorm van contact? Van te voren hebben we uiteraard op de router een aantal poorten opengezet.
Ja, goh, maar inbellen waar jij het de hele tijd over hebt is neit mogenlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 18:02
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-11-2003 @ 17:57:
Ja, goh, maar inbellen waar jij het de hele tijd over hebt is neit mogenlijk.
je belt eerst in met een 56k modem vanuit thuis, en je wou zeggen dat ik dan niet via VNC op de server op mn stage kan komen?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 18:34
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
die mederwerkers bellen naar een speciale lijn, die gratis is voor hun ga ik van uit?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 19:02
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 21-11-2003 @ 19:34:
die mederwerkers bellen naar een speciale lijn, die gratis is voor hun ga ik van uit?
Nouja.. in principe direct naar de server, da's net zo gratis als internetten zelf voor hun (ja, ok, alleen de telefoontikken)
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 19:35
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 21-11-2003 @ 20:02:
Nouja.. in principe direct naar de server, da's net zo gratis als internetten zelf voor hun (ja, ok, alleen de telefoontikken)
Maar neit op de dsl lijn. Dat is technisch onmogenlijk volgens mij
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 19:37
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-11-2003 @ 20:35:
Maar neit op de dsl lijn. Dat is technisch onmogenlijk volgens mij
Waarom kan ik dat wel VNC'en naar die andere server (zit op hetzelfde lijntje) vanaf een 56k modem. Leg dat eens uit.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 19:38
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 21-11-2003 @ 20:37:
Waarom kan ik dat wel VNC'en naar die andere server (zit op hetzelfde lijntje) vanaf een 56k modem. Leg dat eens uit.
dus je tikt het nummer van dfe server in, en dan log je in? zit waarschijnlijk dan een modem in die op ontvangen ingesteld staat?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten