![]() |
Illegaal vuurwerk
Weet iemand wat de sancties zijn op het in bezit hebben van illegaal vuurwerk, bijvoorbeeld 200 strijkers? Ik ben namelijk van plan dit jaar wel weer wat af te steken, maar ben een beetje krap bij kas.
|
Geen idee. Ik weet niet waar dat geregeld is, ik denk dat het in de APV staat. Zal wel een gewone boete op staan.
|
is gewoon een boete ja.. en de kans dat je gepakt wordt is zeer klein!
|
-Vuurwerk
-Illegale strijkers in bezit hebben -101 t/m 300 stuks Boete: € 132,- Aldus de Boetebase :) |
tering jantje, kheb eens gekeken in die database...
als ik met mijn bmx (Stuntfiets waarop geen onzin zoals lichten zit) gepakt wordt dan ken ik gewoon tegen de 100 euro lappen wegens gebrek aan reflect0rs, lampen, bel :| |
hahahaha, dat heb k niet eens op mn gewone fiets, maarja daar leg ik nog geen 500m. per dag mee af...
|
moet je ervoor zorgen dat je altijd 100 of minder strijkers op zak hebt.
|
Die krengen zijn zo onbetrouwbaar als je schoonmoeder.
|
Die Boetebase is trouwens echt (y)
Maar strijkers afsteken is stout. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Yep, je fiets behoort in orde te zijn. Als je overdag zonder trapperreflectoren, zonder wielreflectoren, zonder bel enz. fietst, dan kun je ook een bekeuring krijgen.
|
Citaat:
Komt het vaak voor dat je overdag daarvoor bekeurd wordt (als er zo'n controle is)? |
Citaat:
|
Citaat:
aan de ene kant: - ja ze volgen het boekje op aan de andere kant: - wat een gezever, bij sommige fietsen kan er niet eens licht op.. ah ik haat die kutwetten in nederland, wat een gezever. Je kan niet eens normaal bmx'en zonder illegaal bezig te zijn. Technisch gezien is een licht niet mogelijk op een bmx, maar dan mag je weer geen gebruik maken van de openbare weg...tsssk ik ga anarchist worden :cool: edit: dat laatste haalde ik ten minste uit de brief die ik van het openbaar ministerie terugkreeg :cool: |
met al die losse ledlichtjes, heeft niemand ze toch overdag bij zich??!
en tja een bel en reflectors, die zul je ook niet op mijn mtb aantreffen :D |
Je wilt illegaal vuurwerk hebben en afsteken maar waarom dan strijkers? Doe het dan meteen goed.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
kwa explosie halen strijkers het bij lange na niet bij nitraten en lawinepijlen. |
Citaat:
|
nitraten zijn indd wel duur zown 50cent per stuk maar strijkers vallen echt wel mee kwa gevaarlijkheid
|
Citaat:
|
sinds wanneer zijn strijkers illegaal *dom*
en ik heb heel wat waarschuwingen gehad over mijn fiets, achterlicht voorlicht blablabla.. nog nooit eenboete gehad.. in praktijk valt het nog wel mee. :P vind ik |
Citaat:
Dit is overigens geen aanrader. |
Doe het dan meteen goed wat ik eerder zei daar doel ik alleen maar op ander illegaal vuurwerk.
Strijkers zijn in dat opzicht dan ook maar lauw niet?! Leg er dan wat meer geld voor neer zodat het meteen goed hard knalt. fade of light : het in je hand laten ontploffen van vuurwerk en helemaal van illegaal vuurwerk lijkt mij eigenlihjk niet wat :) illegaal vuurwerk gaat toch duidelijk wel hard en is alleen illegaal omdat er teveel kruit in zit dus te hard gaat. Ik heb zelf ook wel wat leuke dingen maar dat heb ik alleen om FF mee rond te sjouwen want het moet me allemaal niet te lang duren hard en / of mooi. |
Nitraten gaan echt niet zo hard en strijkers ook niet. Vlinders die zijn vet. Misschien koop ik wel een pakje maar ik denk het niet. Ze gaan wel gruwelijk hard. Damn op qlimax had je ook toen een dj op kwam echt 2 van die super harde knallen. Maar als ik een vlinder afsteek dan gebruik ik altijd wel 1 of 2 rotjes om ze aan te steken, jaja veilig gaat voor alles.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00. |