![]() |
Amstel Gold Race, 28 april...
komende zondag, 28 april is de enige wereldbeker wedstrijd van Nederland, de Amstel Gold Race. Met z'n vele heuveltjes is deze koers een ware slijtageslag en komt er meestal maar een klein groepje aan in Maastricht, hoewel ook een sprinter als Zabel (2000) kan winnen.
Wie is jullie favoriet voor zondag? En dat nog dit. Ik hoor vanuit het buitenland (oa België) dat men het onterecht vind dat de Amstel Gold Race niet de status als wereldbekerwedstrijd verdient. Deze zou eerder toekomen aan wedstrijden met meer traditie, zoals Omloop 'Het Volk', de Waalse Peil en Gent-Wevelgem. Ikzelf vind 'Amstel' altijd een leuke koers met al die klimmetje in de mooie omgeving van Zuid-Limburg. Wat is jullie mening? Is het een mooie koers? Moet de Amstel Gold Race een wb-wedstrijd blijven? |
agr is naar mijn mening wel wat minder dan parijs-roubaix, l-b-l en de ronde v vlaanderen, komt ook vooral door de traditie, maar ik vind dat t wel een wereldbekerwedstrijd moet blijven, omdat t leuk is dat eigenlijk elk wielerland zn eigen wereldbekerwedstrijd heeft..., spanje: classica san sebastian, frankrijk, zelfs 2: parijs-roubaix en parijs-tours, vlaanderen en wallonie allebei 1 (om die maar even te scheiden): RvV en l-b-l, zwitserland heeft de gp zurich, duitsland de hew classics in hamburg, nederland dus de agr, italie milaan-san remo en de ronde van lombardije, perfect vind ik.
Ik denk dat Boogerd zoals altijd weer een goede kans maakt zondag. Jammer genoeg kan ik m niet zien :( |
Citaat:
HAHAHAH(n) |
Citaat:
|
Let maar terug op voor Museeuw!
Van Petegem is ook nog steeds sterk aant rijde ->7e plaats in luik Boogerd en de rest van de Rabo's die nog iets hebben te bewijzen Tja Armstrong/Hincapie en nog wat Italaliaantjes en andere Belgen zeker |
Citaat:
De amstel gold race moet een wereldbekerkoers blijven, het is een redelijk mooie koers om naar te kijken. Tot slot nog mijn favorieten: -rabobank heeft nog heel wat goed te maken (ardens tweeluik), dus Boogerd -ik verwacht ook een Baguet, Museeuw, Van Petegem - en indien het niet zo mooi weertje word verwacht ik niet veel italianen op het voorplan -en uiteraard een altijd in de amstel sterk rijdende Armstrong |
Citaat:
|
de Amstel Gold Race is echt een super wedstrijd!!
Elk jaar ga ik kijken(woon er dicht in de buurt), het is naar mijn mening een van de mooiste rondes!!:) (y) |
Bartoli won de sprint van een groepje van 4 voor zijn ploeggenoot Ivanov en Boogerd. Armstrong was 4e.
De finale was bloedstollend spannend met veel aanvallen van de Fassa's (vooral Ivanov) die meestal werden gepareerd door Armstrong, die zeer sterk reed. Boogerd kwam net te kort in de sprint. |
Ik vond dat de Boogerd nogal naar links uitweek in de sprint, zodat Armstrong hem niet voor bij kon gaan. Ik denk als ie recht door had gesprint dat ie het 4de was geweest.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51. |