Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Amstel Gold Race, 28 april... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=67242)

Boogie 24-04-2002 18:02

Amstel Gold Race, 28 april...

komende zondag, 28 april is de enige wereldbeker wedstrijd van Nederland, de Amstel Gold Race. Met z'n vele heuveltjes is deze koers een ware slijtageslag en komt er meestal maar een klein groepje aan in Maastricht, hoewel ook een sprinter als Zabel (2000) kan winnen.

Wie is jullie favoriet voor zondag?

En dat nog dit. Ik hoor vanuit het buitenland (oa België) dat men het onterecht vind dat de Amstel Gold Race niet de status als wereldbekerwedstrijd verdient. Deze zou eerder toekomen aan wedstrijden met meer traditie, zoals Omloop 'Het Volk', de Waalse Peil en Gent-Wevelgem. Ikzelf vind 'Amstel' altijd een leuke koers met al die klimmetje in de mooie omgeving van Zuid-Limburg.

Wat is jullie mening? Is het een mooie koers? Moet de Amstel Gold Race een wb-wedstrijd blijven?

DJ Incompetent 24-04-2002 18:14

agr is naar mijn mening wel wat minder dan parijs-roubaix, l-b-l en de ronde v vlaanderen, komt ook vooral door de traditie, maar ik vind dat t wel een wereldbekerwedstrijd moet blijven, omdat t leuk is dat eigenlijk elk wielerland zn eigen wereldbekerwedstrijd heeft..., spanje: classica san sebastian, frankrijk, zelfs 2: parijs-roubaix en parijs-tours, vlaanderen en wallonie allebei 1 (om die maar even te scheiden): RvV en l-b-l, zwitserland heeft de gp zurich, duitsland de hew classics in hamburg, nederland dus de agr, italie milaan-san remo en de ronde van lombardije, perfect vind ik.

Ik denk dat Boogerd zoals altijd weer een goede kans maakt zondag.

Jammer genoeg kan ik m niet zien :(

vreselijke fout 24-04-2002 18:42

Citaat:

DJ FLEM schreef:

Ik denk dat Boogerd zoals altijd weer een goede kans maakt zondag.

HAHAHAH(n)

DJ Incompetent 24-04-2002 19:12

Citaat:

vreselijke fout schreef:

HAHAHAH(n)

hij heeft m al een keer gewonnen hoor...

mobie 25-04-2002 08:23

Let maar terug op voor Museeuw!
Van Petegem is ook nog steeds sterk aant rijde ->7e plaats in luik
Boogerd en de rest van de Rabo's die nog iets hebben te bewijzen
Tja Armstrong/Hincapie
en nog wat Italaliaantjes en andere Belgen zeker

scara 26-04-2002 17:31

Citaat:

Boogie schreef:
En dat nog dit. Ik hoor vanuit het buitenland (oa België) dat men het onterecht vind dat de Amstel Gold Race niet de status als wereldbekerwedstrijd verdient. Deze zou eerder toekomen aan wedstrijden met meer traditie, zoals Omloop 'Het Volk', de Waalse Peil en Gent-Wevelgem. Ikzelf vind 'Amstel' altijd een leuke koers met al die klimmetje in de mooie omgeving van Zuid-Limburg.

Wat is jullie mening? Is het een mooie koers? Moet de Amstel Gold Race een wb-wedstrijd blijven?

Ik moet zeggen, als fervente belgische wielersupporter, heb ik nog altijd niets gehoord of gelezen om de amstel gold race af te schaffen. Boogie, ben je zeker dat je juist informatie gekregen hebt? Ik vind als er 1 wereldbekerkoers vervangen zou mogen, dan is het wel die kermiskoers daar in Duitsland. Maar ik vind wel dat ze een wereldbekerkoers verdienen (als groot wielerland), maar welke wedstrijd het anders zou mogen worden? Geen idee.
De amstel gold race moet een wereldbekerkoers blijven, het is een redelijk mooie koers om naar te kijken.

Tot slot nog mijn favorieten:
-rabobank heeft nog heel wat goed te maken (ardens tweeluik), dus Boogerd
-ik verwacht ook een Baguet, Museeuw, Van Petegem
- en indien het niet zo mooi weertje word verwacht ik niet veel italianen op het voorplan
-en uiteraard een altijd in de amstel sterk rijdende Armstrong

Boogie 26-04-2002 17:35

Citaat:

scara schreef:

Ik moet zeggen, als fervente belgische wielersupporter, heb ik nog altijd niets gehoord of gelezen om de amstel gold race af te schaffen. Boogie, ben je zeker dat je juist informatie gekregen hebt? Ik vind als er 1 wereldbekerkoers vervangen zou mogen, dan is het wel die kermiskoers daar in Duitsland. Maar ik vind wel dat ze een wereldbekerkoers verdienen (als groot wielerland), maar welke wedstrijd het anders zou mogen worden? Geen idee.
De amstel gold race moet een wereldbekerkoers blijven, het is een redelijk mooie koers om naar te kijken.

over die kermiskoers in Duitsland ben ik het helemaal met je eens. Het is verder geen informatie wat ik heb gekregen maar opmerkingen van bijvoorbeeld Roger de Vlaeminck en Frank Hoste en ook nog wel andere mensen. Die willen liever een Belgische koers als WB dan de Amstel

Finntroll 27-04-2002 13:27

de Amstel Gold Race is echt een super wedstrijd!!
Elk jaar ga ik kijken(woon er dicht in de buurt), het is naar mijn mening een van de mooiste rondes!!:) (y)

Boogie 28-04-2002 16:37

Bartoli won de sprint van een groepje van 4 voor zijn ploeggenoot Ivanov en Boogerd. Armstrong was 4e.

De finale was bloedstollend spannend met veel aanvallen van de Fassa's (vooral Ivanov) die meestal werden gepareerd door Armstrong, die zeer sterk reed. Boogerd kwam net te kort in de sprint.

Tofke_H 29-04-2002 10:13

Ik vond dat de Boogerd nogal naar links uitweek in de sprint, zodat Armstrong hem niet voor bij kon gaan. Ik denk als ie recht door had gesprint dat ie het 4de was geweest.

Boogie 29-04-2002 11:38

Citaat:

Tofke_H schreef:
Ik vond dat de Boogerd nogal naar links uitweek in de sprint, zodat Armstrong hem niet voor bij kon gaan. Ik denk als ie recht door had gesprint dat ie het 4de was geweest.
1st week Bartoli uit naar links, zodat Boogerd wel moest

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.