Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2002, 18:02
Boogie
Boogie is offline
komende zondag, 28 april is de enige wereldbeker wedstrijd van Nederland, de Amstel Gold Race. Met z'n vele heuveltjes is deze koers een ware slijtageslag en komt er meestal maar een klein groepje aan in Maastricht, hoewel ook een sprinter als Zabel (2000) kan winnen.

Wie is jullie favoriet voor zondag?

En dat nog dit. Ik hoor vanuit het buitenland (oa België) dat men het onterecht vind dat de Amstel Gold Race niet de status als wereldbekerwedstrijd verdient. Deze zou eerder toekomen aan wedstrijden met meer traditie, zoals Omloop 'Het Volk', de Waalse Peil en Gent-Wevelgem. Ikzelf vind 'Amstel' altijd een leuke koers met al die klimmetje in de mooie omgeving van Zuid-Limburg.

Wat is jullie mening? Is het een mooie koers? Moet de Amstel Gold Race een wb-wedstrijd blijven?
Oud 24-04-2002, 18:14
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
agr is naar mijn mening wel wat minder dan parijs-roubaix, l-b-l en de ronde v vlaanderen, komt ook vooral door de traditie, maar ik vind dat t wel een wereldbekerwedstrijd moet blijven, omdat t leuk is dat eigenlijk elk wielerland zn eigen wereldbekerwedstrijd heeft..., spanje: classica san sebastian, frankrijk, zelfs 2: parijs-roubaix en parijs-tours, vlaanderen en wallonie allebei 1 (om die maar even te scheiden): RvV en l-b-l, zwitserland heeft de gp zurich, duitsland de hew classics in hamburg, nederland dus de agr, italie milaan-san remo en de ronde van lombardije, perfect vind ik.

Ik denk dat Boogerd zoals altijd weer een goede kans maakt zondag.

Jammer genoeg kan ik m niet zien
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 18:42
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:

Ik denk dat Boogerd zoals altijd weer een goede kans maakt zondag.

HAHAHAH
Oud 24-04-2002, 19:12
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef:

HAHAHAH
hij heeft m al een keer gewonnen hoor...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 08:23
mobie
mobie is offline
Let maar terug op voor Museeuw!
Van Petegem is ook nog steeds sterk aant rijde ->7e plaats in luik
Boogerd en de rest van de Rabo's die nog iets hebben te bewijzen
Tja Armstrong/Hincapie
en nog wat Italaliaantjes en andere Belgen zeker
Oud 26-04-2002, 17:31
scara
scara is offline
Citaat:
Boogie schreef:
En dat nog dit. Ik hoor vanuit het buitenland (oa België) dat men het onterecht vind dat de Amstel Gold Race niet de status als wereldbekerwedstrijd verdient. Deze zou eerder toekomen aan wedstrijden met meer traditie, zoals Omloop 'Het Volk', de Waalse Peil en Gent-Wevelgem. Ikzelf vind 'Amstel' altijd een leuke koers met al die klimmetje in de mooie omgeving van Zuid-Limburg.

Wat is jullie mening? Is het een mooie koers? Moet de Amstel Gold Race een wb-wedstrijd blijven?
Ik moet zeggen, als fervente belgische wielersupporter, heb ik nog altijd niets gehoord of gelezen om de amstel gold race af te schaffen. Boogie, ben je zeker dat je juist informatie gekregen hebt? Ik vind als er 1 wereldbekerkoers vervangen zou mogen, dan is het wel die kermiskoers daar in Duitsland. Maar ik vind wel dat ze een wereldbekerkoers verdienen (als groot wielerland), maar welke wedstrijd het anders zou mogen worden? Geen idee.
De amstel gold race moet een wereldbekerkoers blijven, het is een redelijk mooie koers om naar te kijken.

Tot slot nog mijn favorieten:
-rabobank heeft nog heel wat goed te maken (ardens tweeluik), dus Boogerd
-ik verwacht ook een Baguet, Museeuw, Van Petegem
- en indien het niet zo mooi weertje word verwacht ik niet veel italianen op het voorplan
-en uiteraard een altijd in de amstel sterk rijdende Armstrong
Oud 26-04-2002, 17:35
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
scara schreef:

Ik moet zeggen, als fervente belgische wielersupporter, heb ik nog altijd niets gehoord of gelezen om de amstel gold race af te schaffen. Boogie, ben je zeker dat je juist informatie gekregen hebt? Ik vind als er 1 wereldbekerkoers vervangen zou mogen, dan is het wel die kermiskoers daar in Duitsland. Maar ik vind wel dat ze een wereldbekerkoers verdienen (als groot wielerland), maar welke wedstrijd het anders zou mogen worden? Geen idee.
De amstel gold race moet een wereldbekerkoers blijven, het is een redelijk mooie koers om naar te kijken.

over die kermiskoers in Duitsland ben ik het helemaal met je eens. Het is verder geen informatie wat ik heb gekregen maar opmerkingen van bijvoorbeeld Roger de Vlaeminck en Frank Hoste en ook nog wel andere mensen. Die willen liever een Belgische koers als WB dan de Amstel
Oud 27-04-2002, 13:27
Finntroll
Finntroll is offline
de Amstel Gold Race is echt een super wedstrijd!!
Elk jaar ga ik kijken(woon er dicht in de buurt), het is naar mijn mening een van de mooiste rondes!!
Oud 28-04-2002, 16:37
Boogie
Boogie is offline
Bartoli won de sprint van een groepje van 4 voor zijn ploeggenoot Ivanov en Boogerd. Armstrong was 4e.

De finale was bloedstollend spannend met veel aanvallen van de Fassa's (vooral Ivanov) die meestal werden gepareerd door Armstrong, die zeer sterk reed. Boogerd kwam net te kort in de sprint.
Oud 29-04-2002, 10:13
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik vond dat de Boogerd nogal naar links uitweek in de sprint, zodat Armstrong hem niet voor bij kon gaan. Ik denk als ie recht door had gesprint dat ie het 4de was geweest.
Oud 29-04-2002, 11:38
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Ik vond dat de Boogerd nogal naar links uitweek in de sprint, zodat Armstrong hem niet voor bij kon gaan. Ik denk als ie recht door had gesprint dat ie het 4de was geweest.
1st week Bartoli uit naar links, zodat Boogerd wel moest
Reageren

Regels voor berichten