![]() |
Verlangensleeg.
Een triangel om te vallen
die klank die naar me floot ik wil het niet bevatten wat Leven immers bood ‘Vertel dan toch je leven’ zegt mijn buurman veel te vaak maar ik heb gewoon geen zin en haat mijn eigen spraak Ik ben gewoon zo ver en waar ik mezelf maar steeds verleg intens en van de liefde huil ik toch mijn waterweg Maar bedankt voor al je zorgen want je zei zo ’s ochtends laat - als je leeg bent lief bedenk dan ‘waarmee vul ik, mijn zielendraad?’- |
Eerste strofe vind ik mooi, gewoon goed zoals hij is, hij leest vlot weg, maar dat is juist goed.
Tweede strofe vind ik je laatste regel een beetje apart, omdat er nog geen enkele verwijzing naar spreken was, komt die laatste regel een beetje gerijmd over. Misschien is het mooier om in de strofe zelf al eerder te verwijzen naar spraak, of om die laatste regel te veranderen. derde strofe, zonder het woordje toch zou hij in mijn ogen beter lopen, en de rijm weg/waterweg vind ik niet zo mooi. Verder leest hij prettig weg. Vierde strofe vind ik het mooist, zielendraad is een leuk woord, leuk gevonden. Goed einde. Je gedicht heeft ondanks dat hij minder mysterieus is als je anderen, toch wel een bepaalde sfeer om zich heen. Hij leest goed weg, maar de rijm vind ik niet overal even mooi. Ondanks dat geef ik dit gedicht toch ruim een voldoende :) . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
I sense the making of a great poet..
Ik vind het een heel mooi gedicht, met vlagen. Je hebt af en toe echt mooie zinnen, sprekende zinnen. Het idee of de boodschap is me niet helemaal duidelijk. vooral het einde niet. ik ben wel nieuwsierig .... naar wat je bedoeld . zielendraad vind ik een mooi woord. waar mee ik vervul, roept bij mij ook veel vewachtingen op. misschien probeer je teveel te zeggen in 1 gedicht.. ik weet het niet hor. maar alleen over die zielendrad zou je volgens mij al heel mooi kunnen schrijven. blijf er veel mee bezig en lees van echte dichters daar leer je van en krijg je no meer inspi. klasse 1,2 en 3de strofe vin ik echt te kwel hij wordt steeds mooier narmate ik hem vaker lees, krijg er wel degelijk een gevoel bij. sweet |
ja, erg mooi! prachtige woordkeuze, je weet me te raken. "zielendraad"....geweldig!
ik vind je hele laatste srofe eigenlijk 't mooist...( hehe....rest ook hoor :P) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |