Enlightenment |
07-12-2003 21:14 |
Citaat:
unpopular schreef op 07-12-2003 @ 18:27:
ziet er leuk uit en niet echt duur(al is 1600euro niet niets , zeker niet voor een AMD-m).
|
Processor is een Barton op 1.83GHz. Dat is heel snel en de accu gaat lekker lang mee door het geringe energieverbruik (PowerNow!).
Citaat:
Al is die Videokaart de S3 Pro Savage 8 met 32 MB DDR shared niet echt iets. Niet alleen omdat je er geen spellen mee kunt spelen maar je verliest als eerste al 32mb van je ram en je zult ook met verschillende (zwaardere) codecs problemen krijgen bij het afspelen van films.
|
Videokaart met shared geheugen is niet ideaal nee, zeker voor grafische spellen is dat niet echt geschikt. Maar het is niet waar dat je hier geen films op zou kunnen kijken. Je geheugenbandbreedte zakt door shared geheugen idd in, maar dat je daardoor niet goed DivX/XviD kan afspelen is echt niet waar. Dat kan prima met deze laptop.
Je hebt ook een mooi scherm, veel geheugen en grote hardeschijf.
Nadelen vind ik het feit dat er een DVD-RW brander in zit, dit is de verkeerde standaard (ik raad DVD+RW aan). En processorbus lees ik 266MHz. En dat klopt niet. Dan zou de chipset geen 333MHz ondersteunen en dan de multiplier maar omhoog gegooid zijn. Dat is een zeer slechte zaak en dit zou ik navragen bij de leverancier. Vraag ook welke chipset er gebruikt wordt.
|