![]() |
1e keer sex met partner: Condoom en/of pil?
stel je voor.
je hebt een aantal maanden/dagen/uren 'verkering'/'relatie'. alles gaat goed, je vertrouwt elkaar volledig en voor je gevoel 'is dit het' ondertussen vinden jullie het wel is tijd om echt met elkaar naar bed te gaan. dan moet je gaan nadenken over hoe je dat veilig gaat doen. als je nou zeker weet dat je allebei geen soa hebt, vind je dan dat de pil genoeg is? of zou je dan alsnog ook een condoom gebruiken? zo ja; waarom? |
Alleen de pil: condooms nemen voor mij een groot deel van de lol weg, door gevoel en door sfeerbederving. Dus condooms alleen als het moet.
|
ik heb zelf gestemd voor alleen de pil.
omdat de pil tegen zwangerschap beschermt. en als je toch allebei geen ziektes ofzo hebt condooms overbodig zijn. condooms zijn dan alleen maar irritante spelbrekers die de sfeer een beetje 'verpesten'. |
Allebei. Waarom weet ik niet precies, maar is bij mij bijna traditie. Eerste 4/5 keer met nieuwe vriend met condoom. Al heeft ie zich een uur van te voren laten testen (ik ook natuurlijk). Ben zelf al jaren aan de pil.
|
je hebt wel een belerend stukje geschreven hoor, je kunt ook one-night-stands hebben bijv.
okay ik heb alleen condoom ingevuld. Ik ben single en pil-af momenteel en als ik pil heb is het nog niet veilig tegen zwagerschap want ik heb een geheugen als een zeef. Ik ben tijdelijk gestopt met de pil omdat ik te vaak vergat en dacht waarom slik ik m dan uberhaupt, ik overweeg andere dingen als prikpik of implanon. Ik wil niet zwager worden dus vandaar condoom. Stel ik zou wel aan de pil zijn ligt het eraan wie ik sex mee heb zou ik condoom gebruiken, ken ik m niet goed genoeg dan wel. Vertrouw ik m dat ie geen soa heeft (een goede vriend van me laat zichzelf bijv. heel vaak testen dan weet je zeker) dan zou ik best overwegen om zonder condoom sex te hebben. Zeker als het ook mijn vaste vriendje zou zijn. Als hij nou veel onbeschermde sex zou hebben gehad voor mij dan zou ik vragen of hij zich wil laten testen. |
Citaat:
dacht ook dat ik de titel had veranderd, maar das niet zo zie ik nu :confused: |
sorry dan had ik je verkeerd begrepen
|
De allereerste keer probeerden we het met condoom alelen het ging niet echt goed..
De keer dat het wel goed ging was zonder, en ik slikte de pil..Nu doen we het ook nog steeds zonder condoom en dat ik de pil slik..Is gewoon veel lekkerder. |
eerst met condoom en pil, nu alleen de pil
|
Alleen de pil.
|
alleen de pil... tplan was met alle2, maar dat condoom lukte niet dus hadden we zoiets van ach ja... weten zeker dat we geen geslachtsziektes hadden...
|
zeker geen geslachtziektes: geen condoom, alleen mirenaspiraal
maar als het niet zeker is sowieso met condoom tot we allebei getest zijn.. (ook al is dit in het verleden wel eens lichtelijk misgegaan na een voortreffelijke start.. het schoot niet op met die doktersafspraak) |
achja als je beide dezelfde geslachtziekte heb kan je het ook zonder condoom doen :o
Alleen de pil, vind zo'n condoom vervelend, neemt een deel van het gevoel weg. maar als lief het zou willen dan doek wel een rubber hoesje eromheen |
Ik heb gestemd voor condoom en pil. Het is (ook al is het alleen maar voor het gevoel) veiliger.
Ook al weet je van elkaar dat je niks hebt, ik vind het gewoon een prettiger gevoel. |
Citaat:
|
alleen pil...
|
Alleen de pil lijkt me dan ok.
|
niets... lang verhaal
|
alleen pil.. Kan de sfeer bederven en het kost ook nog eens handen vol geld.. Niet dat de pil nou alles is..
|
ik ben aan de pil en we doen het met condoom
een paar keer zonder gedaan(dat we geen condoom bij ons hadden of gewoon geen zin hadden om er een te pakken), maar dat vind ik niet echt 100% prettig. ik weet het niet, heb altijd het gevoel dat ik tóch zwanger zal raken of iets zal oplopen ofzo...maar de meestal doen we het met pil én condoom |
*is nog maagd*
ik zou t met pil en condoom doen. alles voor de veiligheid. ik zie het niet zitten om per ongeluk zwanger te raken. is al te veel gebeurd in mijn omgeving. dus t zekere voor t onzekere:) |
alleen de pil... met condoom wil ut gewoon niet...
|
Alleen de pil, allereerst omdat hij allergisch is voor latex en de latex-vrije condooms vrij duur zijn, ten tweede omdat het altijd een enorm gekloot is zo'n ding fatsoenlijk om te krijgen en als laatste; ik slik de pil compleet volgens de bijsluiter, wanneer er ook maar een beetje twijfel is of het nog veilig is gebruiken we alsnog een condoom, maar normaal gesproken dus nooit.
Wanneer het ook maar 1 keer mis blijkt te zijn gegaan (bv. niet helemaal zeker van de pil, condoom gescheurd) dan pak ik een MA-pil. |
Ik weet het, ik weet het. Volstrekt onverantwoordelijk, alle keren met een nieuwe zonder enige vorm van voorbehoedsmiddel. En zo heerlijk naturel! Al mijn eigen hormonen die vrolijk mogen rondrennen, en geen naar stukje rubber dat de pret bederft.
Het is steeds goed gegaan. |
Als ik zo een paar post lees, dan krijg ik het idee dat jullie allemaal een stel klunzen zijn ;)... Het is echt niet zo lastig om een condoom om te krijgen hoor, oke, de eerste paar keer misschien wel, maar oefening baart kunst :p
Het hoeft de sfeer ook helemaal niet te bederven, je legt de condoom gewoon binnen handbereik en wie een beetje handig is kan de hele procedure afwerken met 1 hand, waardoor je met de andere hand (en mond natuurlijk) de boel warm kunt houden :D Ik meen niet zozeer dat iedereen condooms moet gebruiken, maar ik vind de argumentatie om het niet te doen in de meeste gevallen zwak.. over het argument 'gevoel' zal ik me niet uitlaten, dat is persoonlijk en levert nou niet echt boeiende discussies op. |
Ik heb de indruk, maar kan verkeerd zijn, dat sommigen hier denken in de zin van : "Even testen en alles in orde". Maar normaal gezien mag je dan 3 maand nix onveilig gedaan hebben, want je lichaam heeft maximaal 3 maand nodig om anti-lichaampjes aan te maken tegen bijv. HIV.
Ook al helpen anti-lichaampjes in dat geval niet, toch zijn ze aanwezig. Tijdens een HIV test , bekijkt men het bloed en gaat men na of er zo geen anti-lichaampjes aanwezig zijn in 't bloed. Ik wou zeker niet met de vinger wijzen, maar toch even duidelijkheid scheppen. Persoonlijk, na de test van mijn vriendin en mezelf doen we't ook zonder condoom, enkel de pil (99.8 % zekerheid als ik me niet vergis) Alfa |
Ik heb gestemd op 'alleen de pil'. Mijn vriend en ik vertrouwen allebei genoeg op de pil wat een zwangerschap betreft, en we weten van elkaar dat we geen soa's hebben en ook niet zullen vreemdgaan en zo een soa krijgen. Condooms vinden we vaak dan te veel gedoe (en het is niet eens zo véél gedoe... maar toch:P); bovendien heeft m'n vriend dan erg veel moeite met klaarkomen.
We gebruiken ook wel eens een condoom, omdat dat soms (zonder wc in de buurt etc) praktischer is, maar dat is misschien 1 op de 40 keer ofzo :P. edit: Och, het gaat over de eerste keer in een relatie... nou, dan hetzelfde, tot nu toe iig :). |
Citaat:
|
9 van de 10 keer zonder condoom .Ik gebruik de pil en slik het ook elke dag netjes op tijd. Mocht er iets zijn waardoor de betrouwbaarheid van de pil is afgenomen gebruiken we een condoom of wat sarahbresser ook zei soms is het praktisch als je niet naar de wc kunt of in een tent sex hebt ofzo :p
Soa's hebben mijn vriend en ik niet daar zijn we zeker van. En wat betreft de mening van de meerderheid die zeggen :condoom's zijn onhandig ,vind ik beetje overdreven.In minder dan 60 sec heb je zo'n ding om ,klaaar ! |
Citaat:
|
Maar wat als één van de twee nou graag wel met condoom en pil wil, vinden jullie dan dat de ander doet moet accepteren?
|
Citaat:
1. nooit seks 2. vreemdgaan 3. uitmaken 4. seks met pil en condoom Nou, dat lijkt mij geen moeilijke keuze :) |
Pil en condoom.
"Ja, ben je nou Nederlander of ben je het niet?" Double Dutch noemen ze dat toch? :) |
Citaat:
|
Pil en soms (uit praktische overwegingen) condoom. Als ik bv nog ergens heen moet en geen zin heb om nog een uur ranzig na te lekken.
Het siert een man als hij dat begrijpt en niet zeurt over het een keertje 'met' te doen. Komt dat er-uren-over-doen-en-lekker-naknuffelen 'zonder' ook wel weer een keer. |
Citaat:
|
mijn ex heeft eens een condoom eromheen gepijpt en dat was echt cool.......
|
Citaat:
|
Alleen de pil.
Gewoon de juiste mensen uitkiezen waarvan je het zeker weet. Kheb een hekel aan die vieze rubber dingen |
Alleen de pil. We waren allebei nog maagd toen we met elkaar naar bed gingen, dus soa's hebben we niet. Ik was toen nog niet aan de pil maar nu wel. Eerst gebruikte we dus wel een comdoom maar nu niet meer.
|
alleen de pil. we zijn elkaar eerste, dus ja.
ben trouwens al 3 jaar ofzo aan de pil en heb bijna een jaar met mn vriend. was dus al ruim daarvoor aan de pil. |
en maakt niemand zich dan zorgen om aids?
want je kan nog wel zo goed weten dat je vriend/vriendin geen soa's heeft maar condooms zijn niet alleen tegen soa's, ook aids |
Citaat:
Anders laat je je even testen voordat je het zonder condoom doet ! |
nu en ik zou zeker weten dat we beiden geen soa hebben alleen pil. ik was alleen nog niet aan de pil, mijn eerste keer en de eerste keer met mijn vriend, dus gewoon toen met condoom..
|
Citaat:
ik ben aan de pil, mn vriend is wel mijn eerste maar ik niet de zijne dus ja... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik snap je vraag niet helemaal, wat wil je weten? |
ik vertrouw mijn pil voor geen meter. en mn geheugen ook niet :rolleyes: dus mocht ik t doen dan maar met een condoom er bij
double dutch! |
de pil
ik vertrouw m'n vriend volkomen, bovendien weten we zeker dat we geen soa's hebben :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49. |