![]() |
[MOEILIJK] Grote Eindejaars Quiz!
"Nog nooit kwam er een foutloze oplossing binnen in onze reeks moeilijke quizen. Dat verwachten we nu ook niet."
Zo schreef de Sportweek, ik denk dat we onze krachten moeten bundelen en het tegendeel moeten bewijzen! ALLEEN ANTWOORDEN ALS JE HET ECHT ZEKER WEET! Als je het niet zeker weet, gooi het dan in de groep dan kunnen we ernaar kijken... [list=1][*]Welke Nederlandse voetballer speelde op het hoogste niveau in Engeland, Italië en Spanje? Winston Bogarde [*]Filmster Oliver Hardy, het wat gezettere deel van het duo Laurel & Hardy, had naast zijn voorliefde voor acteren ook een sportieve hobby. Welke? Golf [*]In heel Groot-Brittanië is maar één trein/metrostation vernoemd naar een voetbalclub. Welke club is dat? Arsenal [*]Welke motorcrosser had als bijnaam DE VLIEGENDE TANDARTS? Gerrit Wolsink [*]Dat Julio Iglesias ooit een talentvolle keeper was bij Real Madrid is algemeen bekend, maar bij welke Britse profclub was Rod Stewart ooit leerlingprof? Brentford Football club [*]Wie wonnen de Europa Cup I / Champions League zowel spelend als trainend?[*]Welke Nederlandse boksers wonnen medailles op de Olympische Spelen? Bep van Klaveren Arnold Vanderlijde [*]Wie is de enige voetbalinternational met meer dan 10 interlands achter zijn naam die nog nooit een Oranjeduel verloor? Fernando Ricksen [*]Hoe heette de mysterieuze dame in het wit (Dama Bianca) voor wie wielrenner Fausto Coppi zijn vrouw Bruna verliet? Giulia Occhini [*]De HFC Haarlem plaatse zich éénmaal voor Europees voetbal. Hoeveel Europa Cup-duels zijn er in totaal gespeeld in het Haarlem-stadion? 2 keer [*]Hoe vaak was Gerd Müller topscorer van de Bundesliga? Zeven keer [*]Welke Olympische medaillewinnaar op de Spelen van 1948 speelde in jaren zestig de rol van een schurk in een James Bond-film? Harold Sakata [*]Over welke voormalige wereldkampioen snooker had collega Alex Higgins het toen hij zei: "I'd blow his brains out if I had a gun?"[*]Welke voetballer maakte als eerste Nederlander zijn opwachting in een Old Firm (Rangers - Celtic)[*]Bijna iedereen weet dat stripheld Kick Wilstra is opgebouwd uit de voetballers Kick Smit, Faas Wilkes en Abe Lenstra. In de strip van Henk Sprenger komt ook een Oranjekeeper voor genaamd Kralis. Welke drie doelmannen stonden hier model voor?[*]Richard Witschge speelde met de Blackburn Rovers precies één duel in de Premier League. Wie was de tegenstander en welke landgenoot stond daar in de spits?[*]Wat is de echte naam van Mart Smeets?[*]In 1936 waren de Zomerspelen in Berlijn en de Winterspelen in Garmisch-Partenkirchen. Waar zouden de Spelen van 1940 plaats hebben gevonden? Sapporo [*]Welke spelers scoorden in de klassieker voor zowel Ajax als voor Feyenoord? Johan Cruijff, Wim Jansen [*]Welke atleet wist zich als eerste Nederlander te plaatsen voor een finale op de Olympische Spelen en op welke atletieksonderdeel deed hij dat?[*]AC Milan speelde dit jaar liefst vier keer tegen AJAX Welke andere Nederlandse clubs stonden ooit in Europees verband tegenover AC Milan? Roda JC[*]In Nederland is sinds de naamuitbreiding van VVV in VVV Venlo geen enkele profclub te vinden waarbij de eerste letter van de club ook de laatste is. In Engeland zijn er vijf van dergelijke clubs, waarbij we Liverpool cadeau doen. Welke zijn de andere vier? Charlton Athletic, Aston Villa, Nothampton Town, York City [*]Het ene seizoen kampioen van de eerste divisie, het volgende seizoen kampioen van de Eredivisie. Welke Nederlandse club volbracht als enige dit kunststukje?[*]Welke schaker had als bijnaam DE TIJGER? Viswanathan Anand [*]Wie is de laatste Nederlandse coach die de wereldbeker voor clubteams won? Louis van Gaal [/list=1] volgende 25 komen later...hier hebben we voorlopig genoeg aan |
hij heb de sportweek ook, hehe
|
vraag 6: Cruijff en Ancelotti misschien dat er nog eentje bij moet
|
Citaat:
|
Vraag 8: Fernando Ricksen, 12 gespeeld, 9 gewonnen, 3 gelijk...
|
Vraag 4: Gerrit Wolsink
|
Vraag 21: Roda JC
|
ik zal ook meedoen :) heb al een kwartiertje gezocht op het internet, maar nergens iets te vinden. Straks maar eventjes beter m'n best doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik blijf doorgaan :) |
Citaat:
en die gerd muller vraag ook niet :D |
vraag 1 Bogarde :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nou, volgens mij is die oliver hardy vraag golf, want als je loert op
http://www.imdb.com/name/nm0001316/bio dan zie je staan His favourite past-time, outside of work, was playing golf, which he learnt from comedian Larry Semon. als het daar staat kan het wel waar wezen |
Citaat:
|
jah klopt
97-98 Milan 98-00 Barca 00-nu Chelsea |
Citaat:
|
moet je snel opsturen als hij alle antwoorden heeft :p
|
Citaat:
maar er zijn nog 25 vragen geen zin om allemaal op te schrijven..tenminste...niet vandaag |
Wij gaan deze puzzel voor jou oplossen en jij stuurt hem in en kan er wat mee winnen? Of begrijp ik dat verkeerd?
|
tis zomaar hoor :(
ga anders om een slotje zeuren (n) |
Citaat:
VInd het beetje zielig dat wij het moeten doen en hij stuurt het in. Ik ga toch ook geen huiswerk maken voor iemand anders hier op het forum. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
post maar als je weer een antwoordje weet |
Citaat:
|
18 moet Sapporo zijn
|
Citaat:
Dappere held :cool: |
he niet offtopic gaan :p
|
je zou tog denken dat je die naam van Mart Smeets ff vind..niet dus :confused:
|
jeeeeee
wat ben jij sneu zeg http://forum.scholieren.com/showthre...87#post8460487 als je echt niks beters te doen hebt........ (n) (n) (n) |
niet offtopic gaan :cool:
|
Ik wil dat trouwens helemaal niet in sturen maar vind het beetje triest dat je anderen de antwoorden op laat zoeken.
Dat is het enige wat ik zei. |
ik von wel grappig :D
|
Als jou mijn gedrag niet aan staat ga je maar lekker klagen op M&M.
Misschien willen ze me wel bannen voor het feit dat ik "altijd wat te kankeren heb". |
Citaat:
maar ok... |
Citaat:
dat zijn de grote jongens he (y) |
19: Johan Cruijff, Wim Jansen
25: van Gaal |
Citaat:
|
Citaat:
het kan net zo goed duitse schaker zijn... |
3: arsenal
bron: http://www.uefa.com/competitions/ucl...07/club=52280/ |
24 is denk ik: Viswanathan Anand
http://www.computerschaak.nl/anakram.html is mijn bron |
Citaat:
|
Vraag 3: In heel Groot-Brittanië is maar één trein/metrostation vernoemd naar een voetbalclub. Welke club is dat?
Dat is Arsenal. Bron: http://www.playsoccer.nl/club_arsenal_body.htm onder het gedeelte 'arsenalfacts' het eerste zinnetje. |
Vraag 7:
Bep van Klaveren Arnold Vanderlijde zijn volgens mij de enige 2 |
|
|
vraag 10: neem aan 2 keer...
Europa Cup Het is al weer wat jaartjes geleden, maar wist u dat Haarlem ooit Europa Cupvoetbal heeft gespeeld? Om precies te zijn in het seizoen 82-83. Na in de eerste ronde A.A. Gent te hebben verslagen werd Haarlem vervolgens voor eigen publiek in een uitverkocht (!) stadion uitgeschakeld door Spartak Moskou. bron: www.hfchaarlem.nl |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56. |