![]() |
Huisje, boompje, beestje.
Tis half 6, pan met aardappels staat al op, evenals de witlof, de gehaktballetjes zijn klaar kunnen zo de pan in. 25 minuten later komt Kees thuis en om 6 uur kan hij plaats nemen aan de vooraf gedekte tafel met zn krantje een glas melk en de maaltijd.
Kinders ook aan tafel, niet aan het hoofd natuurlijk, daar zit papa Kees, mama Bianca schept het eten op. 'Niet zo schrokken jij, netjes eten!' 7 uur, even uitzakken, nieuws kijken, goede tijden, kinderen naar bed. Vakantie naar een mooie kastelencamping uitzoeken, o help geen plek voor vouwwagens, dan maar wat anders zoeken in de Loire. Op tijd naar bed, want sochtends moeten er weer broodjes pindakaas voor de kinders gesmeerd worden. Hoe ga jij je leven leiden? Huisje, boompje beestje? Heftig uit blijven gaan tot je 30ste? De hele wereld rond reizen? Of is Belgie exotisch genoeg voor je? |
Eerst maar een leuke Kees vinden.
|
Ik denk eigenlijk dat ik nog een lange tijd veel uit zal blijven gaan. Nu zit het namenlijk zo: Vrijdags en zaterdags ga ik in ieder geval flink uit tot uurtje of 6. Donderdag altijd naar de kroeg en dinsdag ook vaak. Ik vind het echt geweldig om mensen om me heen te hebben. Dat heb ik echt nodig...
Maar....als ik samen zou wonen bijvoorbeeld dan ben ik ook heel graag met mijn "vriend". Vaak samen zijn. Maar dan mooi afwisselen: saampjes uitgaan, saampjes thuis knus doen en af en toe gewoon lekker uitgaan met vrienden/innen. Ik denk dat ik altijd wel veel weg zal zijn van huis, alleen later zal ik misschien niet meer naar dezelfde feestjes gaan. Alhoewel ik wel kennissen heb die al in de 30 zijn en die naar dezelfde feestjes gaan als ik. Ik zie mezelf daar ook nog wel voor aan. Toch ben ik ook wel een huiselijk type....:s hmmm |
hmz ik hoef niet elke avond een kees over de vloer, en ik wil alles behalve een saai leven, reizen lijkt me cool en zit wel in de planning,en tja hoe ik later wor, hoop niet saai, lekker feesten met vrienden hangen,muziek maken, tekenen, nooit volwassen worden :)
|
Citaat:
|
hoef niet echt zo'n super spannend leventje ofzo. ok ook niet al te saai graag een beetje afwisseling en spanning moet er wel in zitten maar echt de wereld rondreizen m'n hele leven wil ik dus echt niet
|
Citaat:
|
Ik wil huisje boompje beestje, + veel reizen :).
|
Ik heb al een leuke Kees gevonden. :p
Maar ik wil graag in het buitenland werken/wonen (bij een internationaal bedrijf werken), veel reizen. Eigenlijk ook kinderen krijgen, maar even kijken hoe dat dan moet want ik wil ze niet naar de creche sturen. Maar ik zie het nog wel, echt zeker weet ik het nog niet. :) |
ja , erg leuke uitdrukking :rolleyes: , vin t echt gaar als mensen dat zo zeggen,maar in n interview met me in t TKMST magazine hebben ze net die uitspraak bij mn foto gezet... :mad:
|
Citaat:
|
mischien alk ik 30 ben ofzo, daarvoor wil ik doen wat ik wil, uitgaan enzo. ik wil wel in amsterdan wonen,
aan de keizersgracht ofzo... :o |
Geen idee, gezien mijn ambities zal ik waarschijnlijk niet in Nederland blijven en ook geen rustig leven gaan leiden, maar veel reizen.
Maar ja, het kan ook anders lopen en dan word ik een zielige, werkeloze vrijgezel in een lelijke flat. |
Eerst maar es opzoek naar een bianca :)
Reizen lijkt me wel wat, en huisjeboompjebeestje liever niet tot mijn 30e. Daarna zien we wel verder. |
ben het totaal met Gaia eens
|
Dat zie ik dan wel. Al moet ik er nu niet aan denken om op m'n 30e zo'n Bianca te zijn. :|
|
Liever geen huisje boompje beestje.
Kunstenaarskolonie of commune. Niet sektarisch, maar lekker vrijblijvend en vredelievend. En iets van de wereld zien misschien. |
ach jah merk ik later wel
huisje boompje beesje zonder kids misschien??! |
Ik sta op zich niet negatief ten opzichte van huisje, boompje, beestje, maar nu nog niet. En niet op de manier zoals jij beschrijft. Dat golden-retriever in een doorzonwoning idee. Gewoon een leuk huwelijk, waarbij we allebei kunnen doen wat we wilen. En iig geen vrouw de de godganse thuis lekker thuis op mij zit te wachten. Laat ze alsjeblieft haar eigen leven leiden.
Als ik 27, 28 ben...dat vind ik wel een mooie leeftijd om te gaan trouwen en samenwonen. Dan wil ook wel kinderen. Tot die tijd: we zien wel. Eerst mijn studie maar eens afmaken. |
tot mn 25ste een wild leven met veel reizen enz. dan kees ontmoeten en evt. huisje boompje beestje, maar misschien wel doorgaan met wild leven en veel reizen. :cool:
|
Citaat:
En een heks verschijning worden. |
Citaat:
Als we eerst met z´n allen flink blijven ´leven´ tot ons 30e, dan zijn we daarna zo ´uitgeleefd´ dat we gewoon zin hebben in huisje, boompje, beestje. Het is jammer dat we niet voor altijd 18 kunnen blijven, dat we verstandiger worden, dat we van fouten leren, dat we rustiger worden, dat we niet meer 24 uur per dag met vrienden omgaan, dat we burgerlijker worden. Maar België kan best exotisch zijn hoor! |
een beetje regelmaat en zekerheid in je leven kan geen kwaad, maar ik blijf nog wel zo lang mogenlijk leuke dingen doen, veel reizen e.d.
|
tot mijn dertigste.. dat is nog zo lang.. (wel 12,5 jaar :p)
maar goed.. nu examen enzo doen.. dan studeren 4 jaar.. op mijn 24 hoop ik al ergens werk te hebben.. maar het lijkt me ook leuk om na mijn studie naar thailand te gaan voor een paar maanden ofzo en daarna werk te zoeken.. ik ga waarschijnlijk niet trouwen en krijg geen kinderen voor mijn 30ste.. samenwonen wel ofzo.. Qua sociaal leven denk ik toch dat ik ondertussen een vaste vriendengroep bijelkaar heb geraapt en dan gaan we wel uit in clubs enzo... maar niet elk weekend.. :s mag wel spannender van mij.. misschien schrijf ik wel een boek ofzo en verhuis ik naar België.. wie weet wie weet.. Ik niet in ieder geval.. |
hmm nog niet echt over nagedacht zoals rodina het beschrijft maar mijn doel voor de komende paar jaar is goede opleiding volgen en afronden en dan zie ik wel weer verder. denk dat ik daar nog wel eventjes mee bezig ben, en als er tegen die tijd een leuke Kees is, is dat mooi meegenomen natuurlijk ;)
|
Tegen die tijd zal ik waarschijnlijk niet meer heftig feesten maar dat komt dan denk ik meer omdat ik dan alles wel een beetje gezien heb en m'n interesses met uitgaan verschoven zijn.
Ik zou niet graag een burgerlijk leven leiden maar ook geen bohemien leven. Ertussenin een beetje. Wel doordeweeks werken enzo maar daarbuiten niet alleen thuiskomen, precies om half 6 eten zodat ik om 6 uur het journaal kan kijken. Das niet mijn idee. Een volwassen leven leiden maar dan wel een leuk leven. Maar eerst maar een partner vinden(en liever niet een Bianca, vinnik niet zo'n mooie naam) |
Citaat:
|
Ik moet er echt niet aan denken op dit moment (n)
|
Citaat:
|
ik word lekker een zeurderige vrijgezel. die klaagt tegen de muren van dr veel te kleine claustrofobie-opwekkende kut-appartement, en eens per week tegen een barman in een of ander bruin café.
lekker een slecht betaalde kutbaan van 9 tot 5. ja. |
Ik wil eerst studeren en dan een baan zoeken. Eigenlijk wil ik tussendoor ook heel graag een reis naar Australië maken (waar ik al heel lang heen wil), maar misschien ga ik daar gewoon een tijdje studeren tijdens m'n studie. Ik kies een redelijk internationaal gerichte studie, dus dat is goed mogelijk. In die tijd wil ik ook echt wel van het studentenleven genieten: dus lekker uitgaan en niet alleen saai op de bank blijven zitten tussen alle vastgeroeste stelletjes :o
Als ik eenmaal klaar ben met studeren en een baan heb, wil ik me toch wel eens met huisje-boompje-beestje bezig gaan houden. Ik ben wel een type wat dat later (onbewust) toch graag wil. Een beetje burgerlijk lijkt me juist wel leuk rond die tijd. Maar eerst maar eens iemand vinden die dat met me zou willen :o Kost genoeg moeite... dus misschien word ik wel gewoon de eeuwige vrijgezel die op haar 25ste nog alle bars en discotheken afzoekt naar een leuke vent :D En die vervolgens naar haar flatje met tig katten terugkeert. Maar voorlopig nog maar ff genieten van het leven (y) :cool: :D |
- Ik wil niet trouwen
- Ik heb een hekel aan caravan vakanties - Ik wil geen kinderen Go figure.. |
Ik wil eerst m'n studie afmaken en dan een baan vinden. Daarna wil ik gaan trouwen/samenwonen en later kindjes. Ik wil wel veel reizen, voor en nadat ik gesettled ben :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou... eerst leven als een beest, maar wel met mate... maar voor mijn 30ste wil ik iig mijn levenspartner gevonden hebben.. en tja, gehaktballen zal ik niet klaar maken, maar er is niets mis met een beetje burgerlijkheid... gezellig juist(y)
|
Ik ben tot m'n dertigste nog wel aan het studeren :s. Maar daarna zie ik het wel zitten om kindjes te krijgen met de man van mijn dromen :).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Getver, hoe moet ik dat nu weten? Ik wil wel kinderen, het liefst adopteren. Overal ter wereld wonen lijkt me wat. En een superbaan die ik leuk vind, maar waar ik niet noodzakelijkerwijs rijk van word lijkt me ook leuk. Kees heb ik al gevonden.
|
Ja, nou, ik wil in ieder geval een vrouw, kinderen en ook wel een huis, zelfs wel veel huisdieren ook, ja hoor, lijkt me geweldig. Reizen wil ik niet, vind ik geen zak aan.
|
Cliché: ik wil in ieder geval reizen. Als ik het geld heb :)
|
dit is like de 30ste keer dat dit onderwerp (door jou ook?) aangesneden wordt...
|
nou nu iig nog geen van alle.
maar als ik denk aan hoe mijn leven zal zijn als ik bv 30 ben? echt absoluut geen idee. iig niet een saai, gemiddeld leven denk ik, omdat me dat gewoon niet lukt. verder wil ik best over een jaar of 5 ofzo samenwonen als ik op dat moment (nog) een goede lange relatie heb. kinderen niet, tenminste niet de komende 10 jaar, daarna vast wel, dan gaat je biologische klok tikken :D verder zou ik dus niets mis vinden met huisje boompje beesje (als ik in die fase van mn leven ben) maar er moet wel iets zijn wat voor mij dan een beetje dat "gemiddelde" erafhaalt. maar tis ook maar net hoe je het invult vind ik zelf. ik wil iig spannende en leuke dingen blijven doen en meemaken, maar een thuis en mensen die van je houden en dus een soort van basis ofzo is net zo belangerijk. als ik maar niet in een buitenwijk van een middelgrote stad hoef te wonen de rest van mn leven. |
Kraakpandje, wietplantje, feestje
|
Citaat:
Als ik alcoholist en gokverslaafd ben, de Hazes-muziek in het bruine café allang niet meer vreselijk vind, al mijn vrienden wel getrouwd zijn, mijn uitkering net binnen is en ik op de versiertruc ben. Als ik je, vrouw van 34 met sigaret en dood haar, dan zie zitten biedt ik, man van 34 met goedkope, te vaak gewassen kleding en ongeschoren uiterlijk, je een biertje aan. Levend in de waan dat ik best aantrekkelijk ben. Ja, dat zou mooi zijn! |
Citaat:
Niet in een caravan! |
We zijn nu een stuk in dertien delen
Aan het einde zijn we allemaal de klos We leven trouw het leven van zo velen Ik wil iets meer ik wil 'n beetje los - Doe Maar Spijker op de kop. Nog een mooie: I don't wanna be like other people are Don't wanna own a key, don't wanna wash my car I lie awake at night, or wait until it's light I want it to be free, I thought that I was right - New Order Op het moment is m'n leven nog een onvoorstelbaar gare zooi. M'n droom is dat het nog ooit goed komt zonder in het huisje-boompje-beestje patroon te vervallen, hoe dat dan ook mag uitpakken. Dan ben ik gelukkig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39. |