![]() |
Freeware top 5
Omdat ik redelijk gek ben van Freeware en computerbladen vooral de meest bekende programma's promoten, zou ik wel willen weten wat de favoriete freeware programma's zijn die jullie gebruiken. :)
|
Disk Cleaner een simpel programma om alle temp files te legen.. tja meer valt er niet over te zeggen.. maar gebruik het dagelijks.
Verder gebruik ik eigenlijk geen freeware (Behalve MSN en Winamp enzo.. majah da's standaard). |
NaDa 0.5, geen uitleg verders nodig lijkt mij
|
FlashFXP (daarmee heb ik namelijk een boel andere "freeware" rotzooi naar binnen getrokken :evil: ),
MSN plus, Winamp, eMule, ICQ Zijn wat mij betreft de beste freeware progjes. :P |
Citaat:
|
Exact Audio Copy (www.exactaudiocopy.de) -- Cardware.
|
Citaat:
|
winzip
|
Winamp
Winzip BSPlayer Ad-Aware Flash FXP Niet echt bijzonder, gewoon handig in gebruik. |
Citaat:
Ik vind Winamp 't beste, Mozilla is ook fijn (maar da's meer open source) en natuurlijk EAC (Exact Audio Copy) Verder Atlantis Nova, tekstverwerker die op flop past en waarmee je de meeste Word 97/ 2k bestanden kunt openen, opslaan en bewerken :) DVDx voor het rippen van DVD's. Irfanview als simpele viewer voor plaatjes en dergelijke. AVG, prima freeware virusscanner. |
Citaat:
winamp is een goede ja :) |
Grabit (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:p
|
Winamp. Wat een heerlijk programma. :o
|
MiKTeX
|
Winamp 2.81
Ad-Aware |
En natuurlijk Spybots en VNC. (y)
|
1st page 2000
en Regcleaner :) |
Winamp
|
Winamp
Irfanview LeechFTP MSN Messenger mIRC |
Citaat:
Winzip == shareware Mijn favo-freeware: Winamp :) Ad Aware PocketMusic (PDA programma) |
Winamp
eMule BitTorrent Daemon Tools SciTE en natuurlijk ook vele andere open-source programma's. dat is pas echte free software (y) |
(niet in een volgorde)
WinAmp Trillian Emule |
eMule, BitTorrent en Daemon Tools zijn open source, niet freeware. Winamp is b.v. wel echte freeware, maar ook Ad Aware is shareware voor zover ik weet.
Mijn top: Winamp Zoom Player PuTTY (was volgens mij geen open source, maar ben niet zeker) Statbar GSpot |
Citaat:
Freeware betekent free van gratis. Free software betekent free van vrij (open). |
Voor Open Source software mag je gewoon geld vragen (wat doen Suse, Mandrake, Libranet, Lindows, etc?), en valt daarom niet per definitie in de categorie freeware. Andersom hoeft ook niet. Winamp2 is geen opensource (3 wel, overigens)
|
Lindows is commerciële software.
SuSE is wel Open Source, maar geld ervoor vragen gaat om het sturen van DVD, handleiding en online support. De software blijft vrijelijk te gebruiken. Dit is volgens mij ook vereist om in aanmerking te komen voor de titel Open Source door GNU/OpenSource.org. Correct me if i'm wrong. :) |
Citaat:
Citaat:
|
Winamp
BS-player StarBar Virtual Daemonn Manager eMule |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15. |