![]() |
Filmmuziek
Welke filmmuziek vind jij helemaal te gek en waarom eigenlijk?
Hoe vind je dat filmmuziek moet zijn? En hoe absoluut niet? Waar ik een hekel aan heb, bv. , is dat enorm voorspelbare paar violen op de achtergrond bij zo'n waar gebeurde film enzo. Weinig boeiende melodie en het brengt mij in ieder geval niet aan het huilen maar ik erger me er eerder aan. |
Muziek bij Donnie Darko is geweldig, past perfect bij de sfeer van de film.
Hoe het niet moet zijn... Nou, te vrolijke drukke dingen bij bijvoorbeeld spannende scenes ofzo. |
the dreams in which I'm dying are the best I've ever had...
De muziek van 12 monkeys vind ik geweldig, evenals die van True Romance. En die van 24h party people maar dat is van een heel ander kaliber. |
En van wat voor een soort muziek hou je meestal? Meer klassieke ondertoon? Meer rock? Iets anders?
Of hangt dat volledig van de film af? |
Hangt van de film af! Oh ik vergeet THE BLUES BROTHERS! Beste soundtrack ooit!
|
IK GEEF ER MEESTAL NIET ZO OM, PAS ALS HET SLECHT IS VALT HET ME OP (klote caps lock) het moet bij de sfeer en het geheel passen. ik koop nooit soundtracks
|
Citaat:
De soundtrack van Trainspotting is erg goed, en past ook goed bij de film. |
the hours (philip glass)
magnolia (aimee mann) good will hunting (elliott smith) meestal vind ik klassieke muziek wel mooi bij een film, een cult of drama film. Als er op een soundtrack maar een groepje bands bij mekaar is gegooid vind ik het vaak te onsamenhangend. Als het door 1 composer in elkaar is gezet is het meer een geheel en heeft de hele cd de sfeer van de film. |
Danny Elfman
o.a. The Nightmare Before Christmas Tim Burton heerst en die componist ook |
Muziek van ennio moricone vind ik helemaal geweldig,waarom weet ik niet maar die muziek en die films van sergio leone zijn de shit!
En de muziek uit requim for a dream is prachtig,omdat die muziek mij gewoon heel erg raakt. |
Citaat:
ik vind het ook heel gaaf als 'gewone' nummers in een film zitten, zoals bij bijvoorbeeld Snatch, de nummers passen perfect bij de scenes en voegen ook iets toe het is niet gewoon zomaar een nummer dat gedraaid wordt onder de beelden. Ik heb geen voorkeur zolang het maar bij de scene en de sfeer in de film past. |
Die van de Blues Brothers is goed...
Die van Jay & Silent Bob Strike Back ook... (Morris Day & The Time!) |
Vind de muziek in Reservoir Dogs geweldig: Super Sounds Of The Seventies. Vooral wanneer stuck in the middle with you gespeeld wordt :) Aan de andere kant ook de meer dramatische muziek in Requiem for a Dream. Als het maar iets toevoegt aan de sfeer.
Waar ik van walg is die triomfantelijke muziek op de achtergrond, waarop iedereen het nodig vind om op te staan en te gaan klappen omdat alles weer goed is afgelopen. |
la vita e bella vind ik nog altijd de mooiste soundtrack hebben.
|
Citaat:
|
PULP FICTION!!!
en donnie darko, dat ene nummer: mad world! s |
films met de medewerking van tim burton zijn idd geweldig qua muziek
sleepy hollow, edward scissorhands, batman, the nightmare before christmas verder vind ik de soundtrack van oceans eleven ook erg goed, mooie jazzmuziek |
alle tirrantilo soundtracks zijn cool!
zelfs met zwarte 80's nummers ;) |
arjEn, tirrantilo?
:D |
ja joh, ik typ ook snel.
zal ik het editten of zal ik jouw inteligente image overeind houden? |
doe dat laatste maar
volgens mij ben ik nummer 1805 op de lijst van "minst coole forummers" :( |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik slaap heerlijk bij Edward Scissorhands. |
Citaat:
|
|
Ik vind de soundtrack van 28 days later heel goed omdat hij goed bij de sfeer van de film past.
|
Bio-Dome, Blues Brothers
|
maar de beste soundtrack (en film) is nog altijd HIGH FIDELITY
|
Dune: Children of Dune (Brian Tyler), Requiem for a Dream (clint mansell), Gladiator, soundtracks van LOTR (Howard Shore)
Nou ja, veel Hans Zimmer stuff, John Williams kan me nooit zo lang boeien. Danny Elfman vind ik ook erg goed, maar ik wil graag eens wat van hem horen zonder dat ik aan een Tim Burton film moet denken. Soundtrack van Memento vond ik ook goed. |
Citaat:
en edward siccorhands idd en American Beauty vind ik echt geweldig:] |
Citaat:
|
Never can tell uit pulp fiction is (y)
en The Blasters - Dark Night uit From Dusk Till Dawn |
Er zijn een paar heel zalige soundtracks:
Romeo en Juliet, Lost Highway, Reservoir Dogs en Godzilla (brakke film maar wel ontzetten gave muziek!). Vooral Romeo en Juliet vind ik apart: meest uiteenlopende stijlen die allemaal erg goed klinken. Filmmuziek moet aanvullend zijn: op het moment dat je je bewust bent van de muziek, is de opzet eigenlijk mislukt, want dan overheerst de muziek en is hij niet meer aanvullend bij de scene. Goeie filmmuziek moet je dus eigenlijk niet horen. |
Hoe kon ik de soundtrack van Jackie Brown vergeten. Bloodstone, Bobby Womack, The Supremes <333
|
Trainspotting
Alle Quentin Tarantino films Blues Brothers Alexander Nevsky (Prokofiev) Ivan de Verschrikkelijke (Prokofiev) |
soundtrack van underworld , ook al heeft het bijster weinig met de film zelf te maken , maar bowie en maynard en danny lohner die samen 1 nummer doen :eek:
|
in donnie darko zitten erg vette uhm ja sounscape achtige dingen
|
die anime princess mononoke heeft een vette japanse soundtrack, klassieke japanse muziek!
|
starwars natuurlijk
|
Citaat:
|
Muziek van Angelo Badalamenti (wordt veel gebruikt in films van David Lynch)
Muziek van Hans Zimmer (meesterlijk deuntje in Treu Romance, en mooie muziek in Gladiator bijv.) Ennio Morricone's muziek (Once upon a Time in the west en wat dacht je van The Ecstacy of Gold uit The Good, the Bad and the Ugly :eek: ) En vanavond is onze Amelie weer op TV, ook daarin zit mooie muziek (van Yann Tiersen) Niet te vergeten de klassieke muziek in de Kubrick Films (2001, clockwork orange) Verder vind ik de muziek in Requiem for a Dream erg goed, in American Beauty, Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Kill Bill, Donnie Darko, Magnolia, Apocalypse Now, Fight Club, The Virgin Suicides. Dit kwam zo effe in me op. OHJA! Creep van Radiohead is echt helemaal geweldig in de vietnamese film Cyclo! Filmmuziek ownt :cool: |
Citaat:
|
Muziek in de film Good bye Lenin! en Amelie...
Yann Tiersen <3 |
oh, nog een paar toevoegingen:
bodysong (jonny greenwood maakte de hele soundtrack voor die film, erg sprookjesachtig.) the virgin suicides (de film waar air de soundtrack voor maakte.) |
Citaat:
|
Detroit Rock City
ja óók de discoclassics |
De soundtrack van Requiem for a dream, Trainspotting en The Pianist vind super goed en natuurlijk de muziek van Ennio Morricone!
|
pulp fiction
maar ook het einde van cruel intentions the verve :D |
Black Cat White Cat
Underground oude duistere cowboyfilmmuziek Christiane F. (Bowie!) Amelie Poulain Trainspotting de surf in Pulp Fiction |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14. |