Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
the hours (philip glass)
magnolia (aimee mann) good will hunting (elliott smith) meestal vind ik klassieke muziek wel mooi bij een film, een cult of drama film. Als er op een soundtrack maar een groepje bands bij mekaar is gegooid vind ik het vaak te onsamenhangend. Als het door 1 composer in elkaar is gezet is het meer een geheel en heeft de hele cd de sfeer van de film. |
![]() |
|
Muziek van ennio moricone vind ik helemaal geweldig,waarom weet ik niet maar die muziek en die films van sergio leone zijn de shit!
En de muziek uit requim for a dream is prachtig,omdat die muziek mij gewoon heel erg raakt.
||
Citaat:
ik vind het ook heel gaaf als 'gewone' nummers in een film zitten, zoals bij bijvoorbeeld Snatch, de nummers passen perfect bij de scenes en voegen ook iets toe het is niet gewoon zomaar een nummer dat gedraaid wordt onder de beelden. Ik heb geen voorkeur zolang het maar bij de scene en de sfeer in de film past.
|
Vind de muziek in Reservoir Dogs geweldig: Super Sounds Of The Seventies. Vooral wanneer stuck in the middle with you gespeeld wordt
![]() Waar ik van walg is die triomfantelijke muziek op de achtergrond, waarop iedereen het nodig vind om op te staan en te gaan klappen omdat alles weer goed is afgelopen.
|
Dune: Children of Dune (Brian Tyler), Requiem for a Dream (clint mansell), Gladiator, soundtracks van LOTR (Howard Shore)
Nou ja, veel Hans Zimmer stuff, John Williams kan me nooit zo lang boeien. Danny Elfman vind ik ook erg goed, maar ik wil graag eens wat van hem horen zonder dat ik aan een Tim Burton film moet denken. Soundtrack van Memento vond ik ook goed.
|
Verwijderd
|
Er zijn een paar heel zalige soundtracks:
Romeo en Juliet, Lost Highway, Reservoir Dogs en Godzilla (brakke film maar wel ontzetten gave muziek!). Vooral Romeo en Juliet vind ik apart: meest uiteenlopende stijlen die allemaal erg goed klinken. Filmmuziek moet aanvullend zijn: op het moment dat je je bewust bent van de muziek, is de opzet eigenlijk mislukt, want dan overheerst de muziek en is hij niet meer aanvullend bij de scene. Goeie filmmuziek moet je dus eigenlijk niet horen. |
![]() |
|
Muziek van Angelo Badalamenti (wordt veel gebruikt in films van David Lynch)
Muziek van Hans Zimmer (meesterlijk deuntje in Treu Romance, en mooie muziek in Gladiator bijv.) Ennio Morricone's muziek (Once upon a Time in the west en wat dacht je van The Ecstacy of Gold uit The Good, the Bad and the Ugly ![]() En vanavond is onze Amelie weer op TV, ook daarin zit mooie muziek (van Yann Tiersen) Niet te vergeten de klassieke muziek in de Kubrick Films (2001, clockwork orange) Verder vind ik de muziek in Requiem for a Dream erg goed, in American Beauty, Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Kill Bill, Donnie Darko, Magnolia, Apocalypse Now, Fight Club, The Virgin Suicides. Dit kwam zo effe in me op. OHJA! Creep van Radiohead is echt helemaal geweldig in de vietnamese film Cyclo! Filmmuziek ownt ![]() Laatst gewijzigd op 17-12-2003 om 19:35. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
filmmuziek sillygirl777 | 59 | 11-09-2006 17:17 | |