Ik ben tot inkeer gekomen
Hallo, jullie kennen mij vast wel, zeker nu ik zoveel jaren jullie forum geteisterd heb. Tenminste, zo voel ik het nu. Ik ben namelijk tot inkeer gekomen. Gisteravond is er iets heel bijzonders gebeurd. Ik zag op een bepaald moment plots in hoe slecht ik bezig was, wat een slecht mens ik eigenlijk was.
Iets voor twaalf uur, ik denk dat het half 12 was, zag ik iets op mijn kamer, een verschijning. Ik schrok eerst heel erg, ik kon niet zien wat het was. Toen ik beter keek, zag ik dat het een vogelbekdier was. Zij raakte me aan en liet me inzien hoe slecht ik bezig was. Plots wist ik alles: zij was mijn leids-dier, mijn guide-animal, ze was hier om me goed voor dieren te laten zijn en ik moest stoppen met mijn slechte gedrag...
Ik zag allemaal dingen voorbij flitsen, en ik verloor het tijdsbesef. Ik kwam hier om iets voor twaalf weer uit. Ik wist meteen wat ik moest doen, het was duidelijk.
Ik heb alle worst en andere dierlijke producten die ik nog had meteen weggedaan. Al mijn visspullen heb ik weggegooid, het was genoeg, ik was een martelaar van dieren, hoe vreselijk.
Nu ben ik een nieuw leven begonnen. Ik ben niet langer kees17, de dierenmoordenaar, maar kees17, de bekeerde veganist. Wat ik heb gedaan kan ik niet ongedaan maken, maar ik kan het wel proberen goed te maken. Mijn onwetendheid maak ik nu goed met mijn veganisme en met het verhaal dat ik hier neerzet.
Geloof me, wat ik heb meegemaakt is waar gebeurd, dat weet ik zeker, ik kon dat voelen. Het is belangrijk dat wij vlees laten staan en dieren goed behandelen, ik voel dat nu. Vanaf nu is het mijn taak dit onder de aandacht van de mensen te brengen. Ik hoop dat jullie aandacht hebben voor mijn verhaal en het goed tot in jullie door laten dringen. Heb liefde voor je leids-dier, het is altijd bij je en heeft veel liefde voor je.
:)
|