![]() |
Daar waar ik heen wil
Wijzen op de levenslijnen, tekenen de hand;
lopen naar een wereld en waaien naar Het land Naar de plek, van het zo graag willen Zijn; een wereld waar het oog niet langer spreekt Daar waar bezieling is, de diepste klanken, kleuren mensenharten Vrij Geuren reeds vervlogen wensen, raken 't fijn besnaarde Wezen aan In Die wereld wil ik staan |
Erg mooi taalgebruik, hij leest goed weg, alleen 1 puntje, ik zou:
raken 't fijn besnaarde Wezen aan Zonder het woord "Wezen" schrijven. Dat vind ik net iets lekkerder lezen, maar dat kan ook heel goed aan mij liggen :) . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heel erg Mooi. Vooral omdat dit gedicht zo herkenbaar is; me zo aanspreekt. Deels door het sterke & mooie taalgebruik, maar ook door de inhoud. Daarom zou ik 'Wezen' ook laten staan; als ik je gedicht goed begrijp (en ik denk het wel ;)), is dit woord toch wel te belangrijk qua betekenis om weg te laten.
Verder spreekt de klankrijk (wijzen, lijnen) me erg aan; sterk erin verwerkt, zonder dat het geforceerd wordt; dit geldt ook voor de binnenrijm (kleuren, geuren) en eindrijm; hierdoor leest je gedicht ook erg fijn. 'wereld en waaien' leest trouwens ook heerlijk (y)! Er is nog één iets wat ik niet helemaal snap; 'reeds vervlogen wensen'; ik vind dit wat tegenstellend overkomen; je schrijft over een 'gedachtenpaleis', maar spreekt daarin ook van 'reeds vervlogen wensen'; deze zouden toch eigenlijk híer moeten zijn, en hier zou geen sprake meer van moeten zijn op díe plek? Beetje warrige uitleg misschien, ik hoop dat je me begrijpt ;). Maar tot slot: een werkelijk Prachtig gedicht :)! [niet boeiend]oe, edit; dit was mijn duizendste post ;) :p. zag ik maar net ;). [/niet boeiend] |
Citaat:
Het pure, de essentie, het wezenlijke wat er toe doet. Deze is fijn besnaard; lief, zacht, puur, mooi. Ik weet niet of het zo duidelijk genoeg is?:) Xineof: Dankje voor je enthausiaste reactie!:), wat betreft "die vervlogen wensen"> Vervlogen wensen, door/in de harde werkelijkeheid, in de wereld waar "geen bezieling is".Maar in de wereld, waar die bezieling wel is, klanken klinken, gaan die vervlogen wensen weer "geuren", (meer)aanwezig worden/zijn. Hmm, ik hoop dat het zo nog een beetje helder overkomt;). |
Ik snap nu wat je bedoeld; ik had alleen de zin niet goed begrepen; ik had het woord 'geuren' nog niet goed in de context geplaatst. Ik snap hem nu; Mooi :)!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33. |