| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Heel erg Mooi. Vooral omdat dit gedicht zo herkenbaar is; me zo aanspreekt. Deels door het sterke & mooie taalgebruik, maar ook door de inhoud. Daarom zou ik 'Wezen' ook laten staan; als ik je gedicht goed begrijp (en ik denk het wel
), is dit woord toch wel te belangrijk qua betekenis om weg te laten. Verder spreekt de klankrijk (wijzen, lijnen) me erg aan; sterk erin verwerkt, zonder dat het geforceerd wordt; dit geldt ook voor de binnenrijm (kleuren, geuren) en eindrijm; hierdoor leest je gedicht ook erg fijn. 'wereld en waaien' leest trouwens ook heerlijk . Maar tot slot: een werkelijk Prachtig gedicht ![niet boeiend]oe, edit; dit was mijn duizendste post . zag ik maar net . [/niet boeiend]
Laatst gewijzigd op 05-01-2004 om 22:03. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Het pure, de essentie, het wezenlijke wat er toe doet. Deze is fijn besnaard; lief, zacht, puur, mooi. Ik weet niet of het zo duidelijk genoeg is? ![]() Xineof: Dankje voor je enthausiaste reactie! , wat betreft "die vervlogen wensen">Vervlogen wensen, door/in de harde werkelijkeheid, in de wereld waar "geen bezieling is".Maar in de wereld, waar die bezieling wel is, klanken klinken, gaan die vervlogen wensen weer "geuren", (meer)aanwezig worden/zijn. Hmm, ik hoop dat het zo nog een beetje helder overkomt .
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Verhalen & Gedichten |
"Rupert, amongst others." - Kritiek gewild! Bacterial-Ash | 9 | 01-11-2012 09:35 | |
| Verhalen & Gedichten |
[Stukje] If I could, I would. Choking Duck | 5 | 14-10-2009 21:22 | |
| Verhalen & Gedichten |
waar willen/gaan wij heen? fen | 5 | 27-01-2005 15:42 | |
| Liefde & Relatie |
Ik ben nog zo verdomd jong .. (Lang verhaal.. :)) U-NiQ | 18 | 31-10-2002 10:20 | |
| ARTistiek |
Diary Of A Hacker: nachie hackuh! dystopia | 16 | 06-07-2001 21:16 | |