![]() |
Onjuiste keuzes maken...
Keuzes maken doet iedereen en ook heeft men graag zelf alle touwtjes in handen maar het kan voorkomen dat het totaal anders loopt dan je zou willen en de controle kwijtraakt.
Dat heb ik dus met school de laatste tijd , ik ga vaak niet naar school... word op tijd wakker etc. alles normaal maar dan door onverklaarbare rede blokkeer ik en blijf thuis... Loop ver voor op het schema en het gaat goed kortom er lijkt dus niets aan de hand, maar niets is minder waar en moet toch een verklaring voor zijn? Zijn er meer mensen die er mee te maken hebben of hebben gehad en waar lag het toen aan ? |
Jij hebt een probleem met iets wij kunnen het niet voor je uitpuzzelen. We kennen je niet, dus veel succes
|
Uhm, ik heb dat een paar jaar gehad maar bij mij was er een oorzaak (depressief, kwam m'n bed überhaupt niet uit).
...Is er iets voor gevallen op school? Heb je geen aansluiting met je klas? Valt de opleiding tegen? Zit je niet lekker in je vel? Het kan meerdere oorzaken hebben.. Ik denk dat jij de einge bent die daar achter kan komen... Ik wens je iig heel veel succes!! Probeer niet te veel af te glijden.. Anders kom je straks op het punt dat je achter gaat lopen.. Het wordt dat nog moeilijker de draad op te pakken... |
Citaat:
Citaat:
|
Ach ja, ik begin om onverklaarbare reden maar niet aan het schoonmaakwerk hier in huis. :D
Goed, je zou zeggen: logisch, want schoonmaken is niet leuk. Maar het si helemaal niet zo erg. Het probleempunt is juist om mezelf ertoe te zetten neer te leggen wat ik aan het doen ben (meestal iets ontspannends) en eraan te beginnen. Dat lukt maar niet. Misschien dat je je hierin herkent? Wel willen, maar je er maar niet toe kunnen zetten. En hoe langer je het uitstelt, hoe moeilijker het wordt. |
Citaat:
|
ik denk dat je idd nog niet genoeg over jezelf hebt verteld
heb je bv wel een bepaalde aanwezigheidsplicht? of maakt het nix uit? dat zou heel erg mee kunnen spelen moet je ver reizen? als dat het geval is kan het zijn dat je denkt, ik heb alles al lang af tiz ver duz laat maar gaan ik denk toto nu toe dat het een combi is , ook met de al eerder genoemde dingen je kunt jezelf het beste "ondervragen"over school vind ik het er gezellig, heb ik er lol is het meer dan alleen een interessante studie dat soort dingen brengen vaak veel verheldering |
Het klinkt erg raar zoals je dat zegt, Ik heb er zelf nooit last van gehad. Maar je vind het waarschijnlijk echt heel erg om naar school te gaan, zo erg dat je liever niet komt en skipt!
Misschien ligt het wat dieper en moet je er met een psycholoog over praten, maar zoals ik jou verhaal lees zal ik als ik jou was eens met je mentor/vertrouwingspersoon iig iemand op school gaan praten. Die persoon kan je zo een beetje helpen op school. Als er echt een grote reden voor is, dan is het verstandig om professionele hulp te zoeken, succes! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53. |