![]() |
Mamma Mia!
Wie heeft Mamma Mia al gezien?
Wat vond je ervan? Helemaal top of juist niet? En hoe vind je de Nederlandse vertalingen van de liedjes? Kortom: vertel :) |
ik heb t niet gezien en ik wil het ook niet zien. waarom:
als je liedjes gaat vertalen gaat dat altijd ten koste van de kwaliteit. de herkenbare klanken van abba zullen het publiek wel raken maar ze zullen er wel van schrikken en dat is juist niet leuk. |
Binnenkort moet ik oppassen omdat die ouders naar Mamma Mia! gaan, ik ben wel benieuwd. Ik denk dat het heel erg verschillend is wat mening betreft. Als jij die muziek helemaal te wauw vind, dan zal het leuk zijn. Persoonlijk is het niet mijn stijl muziek dus zal ik ook een andere mening hebben hierover.
|
Ik dacht eerst wat kut dat ze die nummers vertalen, maar ik ben er gweest en het klonk helemaal niet raar! In tegendeel juist het klonk heel leuk! De show is ook leuk alleen er is een die niet zo mooi zingt maar voor de rest is ie top!
|
Citaat:
|
Citaat:
ontopic: ik hoef er niet zo nodig heen. Het verhaal vind ik niet bepaald boeiend en ABBA is niet bepaald mijn eerste muziekkeus |
Citaat:
ik vind de liedjes van snf geweldig, ookal zijn ze vertaald. en met copacabana vertaalden ze álles, behalve het lied 'copacabana' zelf (althans, als einde. wel kleine stukjes tussendoor). Dat klopt gewoon niet in zo'n voorstelling, dus óf alles vertalen óf niks. |
Citaat:
De acteur is Oren Schrijver hji speelt Sky geloof ik... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar zit er in Mamma Mia! ook een verhaal, of is haast puur muziek?? |
Citaat:
maar ze hadden dus eerst de liedjes en hebben er toen een verhaal bij verzonnen die de liedjes mooi verbond met elkaar. ik heb hem zelf alleen nog niet gezien hoor, dus dit is wat ik d'r over gehoord heb. |
Ik heb er een voorstuk van op tv gezien, er zit idd een verhaal in...en best een aardig verhaal ook nog, volgens mij. Ik wil er zo verschrikkelijk graag heen (draait ie nog?), maar 't is zo duur (eerste rang met z'n tweeën ;))...
|
de vriend van mijn moeder is echt naar elke grote musical geweest en deze vond hij een van de mooiste, dat wil volgens mij wel iets zeggen :) nou ja, we zullen het zien,want ik ga ook!! :D
hij zei trouwens ook dat die nederlandse vertaling trouwens helemaal niet storen is, juist heel leuk gedaan, en ook de abbanummers zijn niet irritant |
Citaat:
hij is eigenlijk net begonnen, dus nog tijd zat :) maar idd, zo duur... |
Wij zongen op de basisschool 'altijd' een liedje "Chicitita kijk me eens aan.." dat is volgens mij ook een vertaling van Abba.
|
Ik ben er naartoe geweest en ik vond hem echt helemaal geweldig!!
Ik heb helemaal niet zoveel met de muziek van Abba, maar dan is de musical nog steeds heeel leuk. Ik had eigenlijk niet zoveel zin om er naartoe te gaan. Vooral omdat het verhaal niks met Abba te maken heeft en omdat de teksten dus zijn vertaald en dat de liedjes vaak minder goed maakt. Maar het verhaal is echt heel erg leuk en de nummers van Abba passen er echt heel goed bij. De nummers zijn heel goed vertaald waardoor het verhaal ook veel leuker wordt en wat meer diepgang krijgt, omdat de nummers vooral over gevoelens gaan. Echt een aanrader!! |
Citaat:
n.b.: het verhaal was er eerder dan het idee om ABBA-liedjes te gebruiken. |
Citaat:
hoezo altijd?! je hebt dus duidelijk deze musical nog niet gezien. het blijft een mening, maar volgens mij zijn er heel weinig mensen die zeggen dat het de liedjes, of de musical, slechter maakt. ik vond het juist mooi, omdat je alles precies begreep. er zit idd ook een verhaal in, die de liedjes nog zoveel beter tot hun recht laten komen! dankzij de liedjes wordt het verhaal nog veel mooier ( niet dat hij normaal niet mooi is, helemaal niet!). de spelers waren stuk voor stuk geweldig om naar te kijken, behalve idd Sky, die ook maar in 1 liedje een solo had. alleen maar goede dingen over te zeggen :).. |
ik ben een beetje laat want dit is een oud topic maar mama mia was geweldig !!!! ik hou helemaal niet van musicals enzo maar omdat mijn zus kaartjes had gewonnen ben ik afgelopen vrijdag geweest en ik vond het onwijs leuk! (y)
|
ik ben vanmiddag geweest!
ik vond 'm heel leuk :cool: (y) |
Ben dinsdag geweest. Heb echt genoten! Maar ja, die vertalingen van de liedjes he, hartstikke jammer, maar goed..
|
Ik ben er heen geweest was helemaal geweldig!!!!! Dat wil ik nou ook hè, in een musical spelen ;)
|
ik heb hem een tijdje geleden gezien,
en wat veel mensen zeggen over die vertalingen. ik vind juist de nummers die ze in de musical gebruiken veel beter als de originele van abba. de "mama mia" nummers worden veel krachtiger gezongen, en met een diepere tekst als de normale versie. verder, vond ik hem ook echt helemaal geweldig :) |
Citaat:
|
Mama Mia is gewoon een ontzettend leuke avond uit :).
|
Wat een musical (y) Ik heb de cd maar meteen gekocht. Ik vond het een verfrissend verhaal en een verassend goede musical. Het viel me echt zo erg mee dat de nummers in het nederlands waren, pastte erg goed bij het verhaal.
Harstikke goede musical dus :cool: |
abba is niet zo leuk
musicals zijn al helemaal bagger combinatie: slecht |
IK HAAT MUSICALS! :evil:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op Texel? Ik wist helemaal niet meer dat zij toen mee was...
Maar ik houd eigenlijk ook niet zo van musicals hoor. Het spel is over het algemeen minder goed dan bij echt toneel en om de één of andere reden lijkt elke musical over een vorige musical te gaan. :s (beetje overdreven maar toch). |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12. |