![]() |
na morning afther pil raar ongesteld
hallo ,ik heb een vraag
ik heb een morning afther kuur gehad eeen paar weken geleden en gelukkig wwerd ik een paar dagen geleden ogesteld ,alleen het bloed is heet donker en nog niet de helft van wat ik normaal heb als ik ongesteld ben. is dit normaal na een morning afther? of kan het zijn dat je dan tog zwanger bent? :confused: oja ,ik was zo misselijk geworden van die morning afther dat ik heb overgegeven na het innemen van een pil ,maar ik heb geen nieuwe ingenomen. heb je ook zoiets gehad ?of weetje waarom het bloed zo donker en weinig is ? help mij!! :bloos: |
Dit past beter op lichaam&gezondheid, maar het zal zo wel verplaatst worden:).
Ik heb geen ervaring met de MA-pil, maar ik kan me wel goed voorstellen dat zo'n dosis hormonen een rare menstruatie kan veroorzaken. |
L&g> :)
|
Ik heb de morning afterpil ook eens geslikt en bij mij bleef mijn menstruatie hetzelfde. Als je de bijsluiter goed leest, zie je dat dit niet bij iedereen zo hoeft te zijn. Ook kan het gebeuren dat je pas later ongesteld wordt dan normaal. Dat je hebt overgegeven en geen nieuwe pil hebt ingenomen is niet slim. In de bijsluiter staat heel duidelijk vermeld dat er bij braken direct een nieuwe pil ingenomen moet worden. Er zou nu dus eventueel een kans kunnen zijn dat je in verwachting bent. Hoewel ik die niet al te groot schat, omdat je wel wat bloed verliest.
|
Gewoon een zwangerschapstest doen zodat je zekerheid hebt...
|
Je bedoelt dat je overgegeven hebt nadat je weer de gewone pil hebt geslikt? heb je daarna geslachtsgemeenschap gehad? Want als dat zo is dan kan je alsnog zwanger zijn geworden. De pil is namelijk niet meer betrouwbaar bij diarree of als je moet overgeven.
|
Citaat:
Hoeveel uur na het innemen heb je overgegeven? Waarschijnlijk heeft hij dan te weinig gewerkt en kan het dus nog steeds dat je zwanger bent ja. |
Koop een zwangerscaptest om zeker te zijn ...
|
de MA-pil is een redelijk zware pil, dus die kan nogal wat nevenwerkingen hebben, ook ondere andere dat je menstruatie wat in de war loopt...
Maar je hebt ze niet allebei genomen? Dan zou ik inderdaad maar voor de zekerheid een zwangerschapstest proberen. |
Heyla,
idd als je geen nieuwe pil hebt ingenomen loop je resico teoch zwanger te zijn (mij MA pil loop je zowiezo dat risco). Nu het is zo dat je de MA pil tot twee of 3 dagen nadat je onveilig hebt gevreeen nog kunt inpakken (ik meen wel da de effectiviteit daalt). Dus als je je eerste pilletje direct hebt ingenomen kan het mss niet zo veel kwaad dat je er eentje niet echt hebt ingenomen. Maar toch zwangerschapstest meisje dan ben je zeker. |
Citaat:
Waarschijnlijk staat dit ook in de gebruiksaanwijzing van je morning after, en zoniet bel ff je huisarts, die kan het je waarschijnlijk meteen vertellen!! Suc6 |
Citaat:
zo was ie bij mij tenminste |
Citaat:
|
mmm,
Ik weet wel dat ik meer pilletjes had als 2, Oja, ik weet het al, ik had 6 pilletjes, maar hoefde er maar 4 te slikken... met minimaal 12 uur ertussen. dat was trouwens Microgynon50 kreeg ik later van mijn nieuwe huisarts te horen, dus heb gewoon een verhoogde dosis microgynon gehad..( het heeft wel geholpen hoor, daar niet van, maar vond het wel vreemd om te horen) |
Ik heb ook een paar weken geleden de map geslikt. normaal ben ik echt 7 dagen heel erg ongesteld, en nu was ik het maar 3,5 dag... Betekent dat dat ik alsnog zwanger kan zijn? (ik heb niet gekotst, diarree gehad e.d.)
|
Citaat:
Ik zou het niet weten of je als nog zwanger kan zijn (als je de map goed geslikt hebt lijkt die kans me errug klein). Misschien voor de zekerheid ff aan je huisarts vragen? |
Waarschijnlijk is het je hormoonhuishouding die de kluts kwijt is...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als je bloed is t toch goed lijkt me :| bij mij stond er toch echt dat t korter of langer kon duren door de hormonen, lijkt me logisch dat t bij elke morning after vermeld wordt :confused: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50. |