Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2004, 14:35
floortje_1400
floortje_1400 is offline
hallo ,ik heb een vraag
ik heb een morning afther kuur gehad eeen paar weken geleden en gelukkig wwerd ik een paar dagen geleden ogesteld ,alleen het bloed is heet donker en nog niet de helft van wat ik normaal heb als ik ongesteld ben.
is dit normaal na een morning afther?
of kan het zijn dat je dan tog zwanger bent?
oja ,ik was zo misselijk geworden van die morning afther dat ik heb overgegeven na het innemen van een pil ,maar ik heb geen nieuwe ingenomen.
heb je ook zoiets gehad ?of weetje waarom het bloed zo donker en weinig is ?
help mij!!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 14:37
Verwijderd
Dit past beter op lichaam&gezondheid, maar het zal zo wel verplaatst worden.

Ik heb geen ervaring met de MA-pil, maar ik kan me wel goed voorstellen dat zo'n dosis hormonen een rare menstruatie kan veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 14:41
Nona
Nona is offline
L&g>
Oud 17-01-2004, 14:44
sinsere
sinsere is offline
Ik heb de morning afterpil ook eens geslikt en bij mij bleef mijn menstruatie hetzelfde. Als je de bijsluiter goed leest, zie je dat dit niet bij iedereen zo hoeft te zijn. Ook kan het gebeuren dat je pas later ongesteld wordt dan normaal. Dat je hebt overgegeven en geen nieuwe pil hebt ingenomen is niet slim. In de bijsluiter staat heel duidelijk vermeld dat er bij braken direct een nieuwe pil ingenomen moet worden. Er zou nu dus eventueel een kans kunnen zijn dat je in verwachting bent. Hoewel ik die niet al te groot schat, omdat je wel wat bloed verliest.
Oud 17-01-2004, 16:08
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Gewoon een zwangerschapstest doen zodat je zekerheid hebt...
Oud 18-01-2004, 10:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je bedoelt dat je overgegeven hebt nadat je weer de gewone pil hebt geslikt? heb je daarna geslachtsgemeenschap gehad? Want als dat zo is dan kan je alsnog zwanger zijn geworden. De pil is namelijk niet meer betrouwbaar bij diarree of als je moet overgeven.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 10:45
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-01-2004 @ 11:35:
Je bedoelt dat je overgegeven hebt nadat je weer de gewone pil hebt geslikt?
Nee, na d'r MA-pil.

Hoeveel uur na het innemen heb je overgegeven?
Waarschijnlijk heeft hij dan te weinig gewerkt en kan het dus nog steeds dat je zwanger bent ja.
Oud 18-01-2004, 11:52
love is life
love is life is offline
Koop een zwangerscaptest om zeker te zijn ...
Oud 18-01-2004, 21:16
Anaïs
Anaïs is offline
de MA-pil is een redelijk zware pil, dus die kan nogal wat nevenwerkingen hebben, ook ondere andere dat je menstruatie wat in de war loopt...

Maar je hebt ze niet allebei genomen? Dan zou ik inderdaad maar voor de zekerheid een zwangerschapstest proberen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:06
ikkejikkke
ikkejikkke is offline
Heyla,

idd als je geen nieuwe pil hebt ingenomen loop je resico teoch zwanger te zijn (mij MA pil loop je zowiezo dat risco). Nu het is zo dat je de MA pil tot twee of 3 dagen nadat je onveilig hebt gevreeen nog kunt inpakken (ik meen wel da de effectiviteit daalt). Dus als je je eerste pilletje direct hebt ingenomen kan het mss niet zo veel kwaad dat je er eentje niet echt hebt ingenomen.

Maar toch zwangerschapstest meisje dan ben je zeker.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 22:44
mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Citaat:
floortje_1400 schreef op 17-01-2004 @ 15:35:
hallo ,ik heb een vraag
ik heb een morning afther kuur gehad eeen paar weken geleden en gelukkig wwerd ik een paar dagen geleden ogesteld ,alleen het bloed is heet donker en nog niet de helft van wat ik normaal heb als ik ongesteld ben.

Dit duid op oud bloed..dat weet ik wel, maar ik weet niet of je dan zwanger kan zijn....
is dit normaal na een morning afther?
of kan het zijn dat je dan tog zwanger bent?
oja ,ik was zo misselijk geworden van die morning afther dat ik heb overgegeven na het innemen van een pil ,maar ik heb geen nieuwe ingenomen.

Ik weet niet of dat effect heeft op een morning after kuur want deze is zowieso veel zwaarder dan de normale pil...

heb je ook zoiets gehad ?of weetje waarom het bloed zo donker en weinig is ?
help mij!!
Ik heb zelf ook een morning after kuur gehad en werd er ook strontziek van maar ben daarvan niet zwanger geworden. Ik heb ook gekotst, maar weet niet meer wanneer na die pilletjes
Waarschijnlijk staat dit ook in de gebruiksaanwijzing van je morning after, en zoniet bel ff je huisarts, die kan het je waarschijnlijk meteen vertellen!!
Suc6
Oud 22-01-2004, 22:47
mammie_yvonneke
Citaat:
Anaïs schreef op 18-01-2004 @ 22:16:
de MA-pil is een redelijk zware pil, dus die kan nogal wat nevenwerkingen hebben, ook ondere andere dat je menstruatie wat in de war loopt...

Maar je hebt ze niet allebei genomen ? Dan zou ik inderdaad maar voor de zekerheid een zwangerschapstest proberen.
Volgens mij is een morning after kuur iets van 6 pilletjes die je per 3 moet inemen met minimaal 12 uur tussenpauze...
zo was ie bij mij tenminste
Oud 23-01-2004, 06:16
Verwijderd
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 22-01-2004 @ 23:47:
Volgens mij is een morning after kuur iets van 6 pilletjes die je per 3 moet inemen met minimaal 12 uur tussenpauze...
zo was ie bij mij tenminste
ik had maar 2 pilletjes, weet niet meer of ik er 1 per dag of 1 sóchtens en 1 sávonds moest pakken, ik geloof t laatste
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 06:20
mammie_yvonneke
mmm,
Ik weet wel dat ik meer pilletjes had als 2,
Oja, ik weet het al, ik had 6 pilletjes, maar hoefde er maar 4 te slikken... met minimaal 12 uur ertussen. dat was trouwens Microgynon50 kreeg ik later van mijn nieuwe huisarts te horen, dus heb gewoon een verhoogde dosis microgynon gehad..( het heeft wel geholpen hoor, daar niet van, maar vond het wel vreemd om te horen)
Oud 23-01-2004, 09:33
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Ik heb ook een paar weken geleden de map geslikt. normaal ben ik echt 7 dagen heel erg ongesteld, en nu was ik het maar 3,5 dag... Betekent dat dat ik alsnog zwanger kan zijn? (ik heb niet gekotst, diarree gehad e.d.)
Oud 23-01-2004, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 23-01-2004 @ 10:33:
Ik heb ook een paar weken geleden de map geslikt. normaal ben ik echt 7 dagen heel erg ongesteld, en nu was ik het maar 3,5 dag... Betekent dat dat ik alsnog zwanger kan zijn? (ik heb niet gekotst, diarree gehad e.d.)
Of je lichaam is van slag van al die hormonen...?

Ik zou het niet weten of je als nog zwanger kan zijn (als je de map goed geslikt hebt lijkt die kans me errug klein). Misschien voor de zekerheid ff aan je huisarts vragen?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:20
mammie_yvonneke
Waarschijnlijk is het je hormoonhuishouding die de kluts kwijt is...
Oud 23-01-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 23-01-2004 @ 16:20:
Waarschijnlijk is het je hormoonhuishouding die de kluts kwijt is...
dat lijkt mij inderdaad wel, dat staat overigens ook in de bijsluiter (ik erger me ff aan jankers die herrie gaan schoppen zonder eerst te lezen)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:10
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 23-01-2004 @ 17:37:
dat lijkt mij inderdaad wel, dat staat overigens ook in de bijsluiter (ik erger me ff aan jankers die herrie gaan schoppen zonder eerst te lezen)
Ik had de bijsluiter al 3 x gelezen, maar als het jou overkomt ga je je misschien zorgen maken...
Oud 25-01-2004, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 25-01-2004 @ 20:10:
Ik had de bijsluiter al 3 x gelezen, maar als het jou overkomt ga je je misschien zorgen maken...
nou dan ben je iig geen jankerd

als je bloed is t toch goed lijkt me

bij mij stond er toch echt dat t korter of langer kon duren door de hormonen, lijkt me logisch dat t bij elke morning after vermeld wordt
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten