![]() |
Final Fantasy
Speel dit al zeker 10 jaar.
Het zijn werkelijk de beste spellen, hoewel ik het niet bepaald als spellen zie. De muziek is trouwens nog het geniaalst aan de serie, heb laast de piano cd binnen gekregen van bepaalde nummers, van Liberi Fatali tot het eind theme van FF7. (y) x 100000 |
Citaat:
|
FFX, zonde..
Dat spel vindt ik persoonlijk het slechtste deel in de Final Fantasy reeks. Er is werkelijk niks speciaals of leuks aan, één en al eyecandy. Ik raar je Final Fantasy 7 en 9 aan. |
final fantasy 7 staat zeker in mijn top3 spellen
9 vond ik eigenlijk niet zo boeiend, ben nu met 10 bezig, ook wel dope |
10 = zo saai en makkelijk!
Ben nu aan 7 bezig |
ik ben nu met 8 bezig.
wat is alle "fuzz" over Ultima? ik had em binnen 5 minuten plat. en deel 10 met 1 overdrive van Magus Sisters. Omega in deel 10 is nauwelijks veel sterker, hell, ik heb hem aan de life support gehouden om er uitdaginng in te houden :p |
Deel 6 en 7 zijn werkelijk briljant. Behoren absoluut tot de betere RPG's. Het verhaal, de characterontwikkeling, de speelduur, de muziek, de talloze verweven subplotten, de sfeervolle graphics, actie/humor/diepgang/variatie. Nouja, niet bepaald suffe spelletjes dus. :)
|
6, 7 en 9 zijn de beste delen, vind ik. Het slechtste deel is 8.
Ik ben wel benieuwd hoe 10 zou bevallen. |
7 is coolste. 10 komt op de 2e plaats bij mij :)
6 heb ik alleen op de PS2 gespeeld, maar ik ergerde me aan het feit dat het zo traag was terwijl ze het makkelijk sneller hadden kunnen maken voor die conversie :| |
7 is in mijn ogen het beste deel..6 is ook erg goed. ik vind 9 niet zoveel interessants...
het jammere van FF8 en 9 vind ik dat de eindbazen geen ontwikkeling hebben. In 8 ken je Ultimecia alleen bij naam en wat ze wíl doen...en in 9 is het helemaal erg... Legendarische eindbazen zoals Sephiroth en Kefka zie je niet meer....de eindbaas van 10 was verre van evil. Ik kijk al uit naar X-2 en naar Cristal Chronicles... |
ik heb 7 en 10 gespeeld, vond ze allebei cool
ben nog met 10 bezig nu trouwes, ik vind t echt wel een vet spel, alleen speel t niet zoveel meer, ik was 2 keer game over gegaan bij die evrae, en toen versloeg ik m (was eindelijk best eazy maar moest ff goed weten wat ik moest doen) en kreeg ik daarna die kutgards terwijl dr geen savepoint was, was ik alsnog de lul maarja moet ik maar weer s gaan spelen dan |
9 vond ik het phatst, gevolgd door 8.
7 vond ik eigenlijk niet zoveel aan... |
FF9 vondt ik het best, het old school sfeertje, de ontwikkeling van de hoofdpersonen en vooral de muziek.
Daarna volgt FF7. En daarna FF6 Onderaan de lijst staat FF10. (n) |
zeven by far de beste. Her spel hem héél soms nog wel.
|
Ben op het moment weer met 7 bezig. Kan nu de canyon in. Eerst maar ff de chocobo's krijgen om de extra materia te krijgen en daarna die potten gaan lopen vullen met elixers :P
|
Citaat:
|
Ik ben heel hard aan het wachten op de FF voor de gamecube. Eens zien of ik het wat vind.
|
Citaat:
|
FF7 als eerste 2 FF8 en 3e 9 helemaal onderaan die stomme saaie 10, te makkelijk!
Hoe krijg ik een golden chocobo? of zal ik ff w8 dat ik het vliegtuig heb ? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben alleen niet zo gek dat ik iedereen staats op 9999/999/255 zonder hulp van materia ga zetten :P |
Citaat:
Citaat:
Ik heb alleen maar deel 8 gespeeld en het grootste deel van 7 (maar ik had hem geleend en moest hem terug geven). Ik vond ze allebei echt leuk. Deel 8 vond ik zelfs leuker denk ik, maar dat kan ook zijn omdat ik deel 7 heel lang geleden (niet uit) heb gespeeld. |
Ik ben zo'n oldschool FF speler ... Ik vind eigenlijk alles wel goed, maar juist 7 en 8, die veel mensen geweldig schijnen te vinden, vind ik dan weer geen kont aan.
9 is wel ok en X heb ik nog niet gespeeld. |
Citaat:
Maar aangezien ik verslaafd ben aan de muziek van FF had het al een puntje extra. In het verhaal van FF7 zit tevens nog een verhaal, wat ik ooit heb uitgeprint, kwam in totaal op 43 A4tjes terwijl het lettertype 10 was! (veel!) En snel uitleggen: De centra zijn aliens, die van planeet van planeet gaan. Jenova is een aliën die de werelden waar de centra leven stuk maakt, daarom gaan ze van planeet van planeet, Sephiroth is niet de badguy, maar Jenova. Aangezien Jenova Sephiroth mentaal compleet in der macht heeft. En er stonden nog veel meer dingen in, zoals het toneel stuk en nog meer geheimen boodschappen! Ik zal het stuk eerdags even opzoeken! |
http://www.dweebonaughts.com/ffcc.jpg
Maart!!! ben ook weer eens met 7 begonnen... ga nog een keer origins en anthology halen op de psx:) nu wachten voor het cubeje:D |
Toch ziet FFXII het beste uit!!
Echt te mooi als het maar niet zo een roman wordt als FFX vond er niet zo veel aan, en het was te LINEAR!Bij 7 en 8 kon je nog met dat ruige vliegtuig rond vliegen en zelf kiezen waar je naar toe ging, bij FFX werd het allemaal voorgekauwd! :) |
Citaat:
Waar ik echter wel respect voor had bij FF8 is dat, ondanks de FF serie nooit vervolgen heeft gehad [tel ik X-2 efkes niet mee], we toch onze grote vriend Gilgamesh [gotta lova that battlemusic =)] terug gezien hebben. Nadat meneer in FF5 naar de X-Zone verbannen werd, vroeg ik me af wat er met hem gebeurd was, aangezien ie nergens terug kwam ... leuk detail. |
Citaat:
|
k vind die wegde en bigges en cid altijd wel lache, komen ook in elke ff voor :)
|
Citaat:
|
Citaat:
toch? :s |
Mja, in Europa is deel 6 als deel 3 uitgebracht daar de oorspronkelijke deel 3 niet officieel is uitgebracht. Hetzelfde geld voor deel 4/2. Hoe het met deel 5 zit weet ik echter niet.
|
Deel 1 was toch een hele matige gameboy titel ?
|
Citaat:
maar ja, denk dat jij je Final Fantasy geschiedenis een keertje moet overkijken;) |
Citaat:
Maar waarom ik FF7 niet veel aan vind? De sfeer is ok, het verhaal is ok, muziek is ook goed, maar er is veel wat niet helemaal klopt. En naar mijn mening is ie eigenlijk helemaal niet zo 'episch' als anderen vinden. Hij is goed, hij is gewoon niet mijn favoriet. |
Final Fantasy op de nes is wel in europa gereleased :) (dus geen matige gameboy titel :o)
Dat was mijn eerste game(die ik me echt kan herrineren), dus dat vergeet ik niet zomaar ;) |
Final Fantasy 1 is echt het vetste spel op de nes Ik heb die cartridge gewoon :cool: (y) Verder vind ik FF3 (of 6) het beste.
7 en 10 ook heel erg goed. |
Citaat:
Als je er toch een denkt te hebben, heb je het nog steeds fout =P |
Citaat:
|
|
Toch vond ik deel 8 zeker ook niet slecht. Het concept vond ik briljant, alleen de uitvoering wat minder.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
naah ja... nou ja niet dat het spel het niet waard is om 2 keer opgeschreven te worden ofzo;) |
ff over Ultima Weapon uit FF8...wordt ie sterker als je level 100 bent? Bij mij was ie nl erg sterk...heel snel aanvallen, en ik was enorm snel dood...ik kon nog nét eden drawen en Aura casten op Squall..en toen was ie na een paar limits wel dood. (Hij wou maar geen Lion Heart doen..) maar ik ben wel 3x uitgeroeid, omdat ik simpelweg de tijd niet had om mezelf te recoveren..
Als Omega ook sterker wordt..ben ik de lul...:) |
Citaat:
Dat vindt ik vrij irritant :rolleyes: |
Nee hoor, bazen zijn altijd sterk, zelfde hp en zo, weet alleen niet met de str van hun, want volgens mij, doen hun gewoon altijd evenveel damage als normaal!En niet als jij sterker bent of zwakker, de vijanden van random encouters die zijn vaker even sterk als jouw
|
Citaat:
Dat met die rondom encounter(re) is bij elke FF, omdat je als het ware een soort pad aflegt hebben ze het zo geprogrameerd dat de RE altijd op het zelfde niveau zitten, daarom rausde ik zo snel door FF8 heen, omdat ik eerst 2 dagen fulltime ging knokken tegen slappe vijanden haha. |
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen zit te zeuren dat FF 10 makkelijk was en snel uit te spelen. Als je alleen storyline deed dan wel ja, volgens mij was het ook de bedoeling om de laatste boss zo makkelijk te maken, want het echte werk ligt toch in alle monster arena creatures killen en de dark aeons en als laatste penance. Ik vond de dark aeons en sommige monster arena monsers bijzonder moeilijk om te killen. Nog even 3 weken wachten op 10-2 en dan genieten :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59. |