![]() |
"Stilte" [Nu ben ik tog heel benieuwd wa jullie hiervan vinden]
Wederom is het geen echt gedicht, dus bespaar me de kritiek over regels en schrijfwijzen...:P
De vraag is wat jullie van de tekst vinden: Stilte ‘t Leven is te vermoeiend Gedachten blijven nooit stil staan de constante ruis in mn hoofd Het is zo stil, een geruisloze zee Van geluiden en beelden Geesten die rond elkaar vliegen in een eindeloze diepte… En geen enkele laat zich door mij vangen Om ondervraagd te worden Zo makkelijk als het lijkt om van de afgrond weg te stappen Zo moeilijk is het om daarna de andere kant van de brug naar beneden te moeten kijken geconfronteerd met dezelfde onrust die je voelde toen je niet durfde te kijken Morgen… Dan heb je geslapen, word je wakker Zet je de wekker uit… wil je je nog eens omdraaien Goedemorgen diepte! Had ik je niet verdrongen? Was je niet weg? Vergeten? Flikker toch op! En je valt……. De Stilte… Je begeeft je weer in de nevelige diepte De hele dag zweven, zwemmen, drijven, zakken, vliegen, duiken Droom die uitkwam, vrij zijn… Met de schimmen van duizenden gedachten om je heen, Allemaal fluisterend, schreeuwend en huilend in je oren Het blijft zitten, dag na dag krijg je een nieuw stukje hel om van te genieten Je kunt ze niet bevatten De schim vlucht door je handen terug de onmetelijkheid in Ze verbieden je Hen te begrijpen, ze blijven alleen zitten Om de leegheid op te vullen Je de ruis te geven, het geluid van de verlorenen De ruis… De druk tegen je oren, hoofdpijn Handen voor je oren. Einde, Van je contract, bent het zat. Mooie zin om mee te sterven Hou op! Ga weg! Geluidloos lawaai! Oorverdovende stilte! Laat me met rust, laat me slapen Het is genoeg geweest… Ik ben moe |
Misschien leuk als een Paul van Vliet-achtige monoloog? Nonconformistische schrijfsels zijn altijd zo moeilijk te plaatsen. Maar als jij dit ergens opvoert, op een niet al te onmogelijke plaats en tijd, kom ik kijken.
je hebt een vreselijk suffe sig trouwens, t |
Citaat:
Ik zal es wa leuks veranderen Ik voer trouwes geen dingen op...:P Maar je kunt wel een keer langskomen ossow:P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12. |