![]() |
Een huis huren met 2 a 3 vrienden om in te wonen
naja ik wil dus t huis uit
2 vrienden ook dus we dachten, ok dan huren we een huis met zn 3en we zijn serieus en we kijken al een beetje rond wat er te krijgen is hier in almere maargoed heeft iemand nog tips oid dingen waar je ff bij stil moet staan want ik weet dat dingen die in eerste instantie geweldig lijken vaak klote kunnen uit/aflopen :) |
Ik denk dat dit beter op werk, geld en recht past, daar zijn wel vaker dit soort topics geweest. :)
|
Citaat:
ik doel niet zozeer op de financiele kant van t verhaal meer op sociale dingen gewoon tips eigenlijk dingen waar je zeker aan moet denken waar je niet zo snel aan denkt |
Iig is Almere een redelijk makkelijke plek voor het vinden van een plek om te wonen :) (althans, dat was het anderhalfjaar geleden). Maar als je met niet meer dan vier woont, is het huren van een appartement waarschijnlijk een stuk goedkoper.
En nouja, goed het contract lezen én van te voren afspraken met je vrienden - 't is natuurlijk niet geweldig om daar met ruzie weg te gaan na een tijdje. =sarahbressers |
Citaat:
wil wel een eigen bed met eigen muren eromheen (voor privacy ed :D) |
Of jullie gezamelijk eten of apart en dat soort dingen van te voren afspreken, desnoods in een contract vast laten leggen.
|
Citaat:
om in te wonen? tsja, wat wil je ander met een huis? waar wil je anders in wonen :p nee, lijkt me een fijn plan sudentendhuizen zijn hip, lekker pilzen met iedereen beetje dames checken... veel succes en plezier :D |
Ik zie niet wat voor sociale beweegredenen je zouden kunnen weerhouden van het samenwonen met een stel vrienden.
|
als je echt goeie maten bent lukt dat wel :)
|
gaat er eentje weg moet je ineens 30% meer huur betalen :confused:
lijkt me SUPER, maar moet je wel ECHT goed over weg kunnen met je vrienden en regels van te voren echt vast leggen in een contract ja, dan kan niemand door iemand anders in de schuld komen. ik zou t wel wille doen met wat vriende van me op zich :D (toch allemaal dezelfde muzieksmaak, zkers verse d'nb, techno, electro, house, ambient en chiptune feesten!!!). |
just try and find out:)
|
Even ter informatie: huurders zijn vaak (99% van de gevallen) op zoek naar een gezin om het huis te bewonen. Niet naar een stel moeilijke pubers. Het zal daarom zéér moeilijk worden een huis te huren met z'n drieen. Wat je dan beter kunt proberen is een aantal kamers te pakken te krijgen in een huis.
|
dat wilde ik ook, met 3 vrienden. maar t was voor ons onmogelijk iets te vinden (n) overal zijn hele lange wachtlijsten waar je meestal alleen opkomt als je 21+ bent of als je een gezin hebt. succes dus :p
|
Wat als een van de vrienden zijn/haar werk verliest en dus geen inkomen heeft waardoor ie zijn deel van de huur niet kan mee betalen?
Wat als een van de vriendjes een vriendinnetje vind en die blijft dan ook gewoon vaker en vaker slapen en meeëten? Moet die persoon dan meer beginnen te betalen dan de rest? Dus goede afspraken maken op voorhand! |
Citaat:
dus als we eenmaal wonen wat voor problemen/irritaties (groot of klein) kunnen er dan onstaan waar je niet zo snel aan denkt (dus ik vraag min of meer ervaringen :) ) Citaat:
diegene betalen wij met zn 3en dan natuurlijk maar idd wat je zegt, fluitje van een cent zal het niet zijn om iets te vinden Citaat:
dus bijv iedere maand 10 eutjes pp wegleggen zodat er een pot ontstaat waar je wat uit kunt halen als je geen werk hebt (wat je daarna natuurlijk wel moet terugbetalen) dat over een vriendin is een goeie, moet ik t eens over hebben :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kleine dingetjes gaan 't meeste irriteren. Die worden niet uitgesproken, maar opgestapeld tot dat er één keer iemand z'n bek overtrekt en dan krijg je een hele hoop gezeik.
Afspraken zijn belangrijk, al is 't maar over het schoonmaken van de plee. |
Check de staat van het huis, klopt het allemaal, en laat zonodig de huurcommissie kijken of de vraagprijs een redelijke is, goed navraag doen wie er voor het groot onderhoud zorgt, ed.
|
dat lijkt me wel kicken :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19. |