Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2004, 22:45
BendeBen
BendeBen is offline
naja ik wil dus t huis uit
2 vrienden ook dus we dachten, ok dan huren we een huis met zn 3en

we zijn serieus en we kijken al een beetje rond wat er te krijgen is hier in almere

maargoed
heeft iemand nog tips oid
dingen waar je ff bij stil moet staan

want ik weet dat dingen die in eerste instantie geweldig lijken vaak klote kunnen uit/aflopen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2004, 23:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat dit beter op werk, geld en recht past, daar zijn wel vaker dit soort topics geweest.
Oud 31-01-2004, 23:11
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-02-2004 @ 00:08:
Ik denk dat dit beter op werk, geld en recht past, daar zijn wel vaker dit soort topics geweest.
hm waarom?
ik doel niet zozeer op de financiele kant van t verhaal

meer op sociale dingen
gewoon tips eigenlijk

dingen waar je zeker aan moet denken waar je niet zo snel aan denkt
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 23:14
Papier
Papier is offline
Iig is Almere een redelijk makkelijke plek voor het vinden van een plek om te wonen (althans, dat was het anderhalfjaar geleden). Maar als je met niet meer dan vier woont, is het huren van een appartement waarschijnlijk een stuk goedkoper.

En nouja, goed het contract lezen én van te voren afspraken met je vrienden - 't is natuurlijk niet geweldig om daar met ruzie weg te gaan na een tijdje.

=sarahbressers
Oud 31-01-2004, 23:18
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Papier schreef op 01-02-2004 @ 00:14:
Iig is Almere een redelijk makkelijke plek voor het vinden van een plek om te wonen (althans, dat was het anderhalfjaar geleden). Maar als je met niet meer dan vier woont, is het huren van een appartement waarschijnlijk een stuk goedkoper.

En nouja, goed het contract lezen én van te voren afspraken met je vrienden - 't is natuurlijk niet geweldig om daar met ruzie weg te gaan na een tijdje.

=sarahbressers
ja maar hoe doe je dat dan?
wil wel een eigen bed met eigen muren eromheen (voor privacy ed )
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 23:33
Yvat
Yvat is offline
Of jullie gezamelijk eten of apart en dat soort dingen van te voren afspreken, desnoods in een contract vast laten leggen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 00:22
Co
Co is offline
Citaat:
Yvat schreef op 01-02-2004 @ 00:33:
Of jullie gezamelijk eten of apart en dat soort dingen van te voren afspreken, desnoods in een contract vast laten leggen.
een huis huren......
om in te wonen?
tsja, wat wil je ander met een huis?
waar wil je anders in wonen

nee, lijkt me een fijn plan
sudentendhuizen zijn hip, lekker pilzen met iedereen
beetje dames checken... veel succes en plezier
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 10:15
Wawl
Wawl is offline
Ik zie niet wat voor sociale beweegredenen je zouden kunnen weerhouden van het samenwonen met een stel vrienden.
Oud 01-02-2004, 10:22
Verwijderd
als je echt goeie maten bent lukt dat wel
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 10:30
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
gaat er eentje weg moet je ineens 30% meer huur betalen

lijkt me SUPER, maar moet je wel ECHT goed over weg kunnen met je vrienden en regels van te voren echt vast leggen in een contract ja, dan kan niemand door iemand anders in de schuld komen.

ik zou t wel wille doen met wat vriende van me op zich (toch allemaal dezelfde muzieksmaak, zkers verse d'nb, techno, electro, house, ambient en chiptune feesten!!!).

Laatst gewijzigd op 01-02-2004 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 11:02
Lionheart
just try and find out
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 11:20
geen punt.
geen punt. is offline
Even ter informatie: huurders zijn vaak (99% van de gevallen) op zoek naar een gezin om het huis te bewonen. Niet naar een stel moeilijke pubers. Het zal daarom zéér moeilijk worden een huis te huren met z'n drieen. Wat je dan beter kunt proberen is een aantal kamers te pakken te krijgen in een huis.
Oud 01-02-2004, 11:32
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
dat wilde ik ook, met 3 vrienden. maar t was voor ons onmogelijk iets te vinden overal zijn hele lange wachtlijsten waar je meestal alleen opkomt als je 21+ bent of als je een gezin hebt. succes dus
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 12:48
Tofke_H
Tofke_H is offline
Wat als een van de vrienden zijn/haar werk verliest en dus geen inkomen heeft waardoor ie zijn deel van de huur niet kan mee betalen?
Wat als een van de vriendjes een vriendinnetje vind en die blijft dan ook gewoon vaker en vaker slapen en meeëten? Moet die persoon dan meer beginnen te betalen dan de rest?

Dus goede afspraken maken op voorhand!
Oud 01-02-2004, 13:52
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Wawl schreef op 01-02-2004 @ 11:15:
Ik zie niet wat voor sociale beweegredenen je zouden kunnen weerhouden van het samenwonen met een stel vrienden.
niet zozeer de beweegredenen maar meer de omgang zeg maar
dus als we eenmaal wonen wat voor problemen/irritaties (groot of klein) kunnen er dan onstaan waar je niet zo snel aan denkt (dus ik vraag min of meer ervaringen )

Citaat:
geen punt. schreef op 01-02-2004 @ 12:20:
Even ter informatie: huurders zijn vaak (99% van de gevallen) op zoek naar een gezin om het huis te bewonen. Niet naar een stel moeilijke pubers. Het zal daarom zéér moeilijk worden een huis te huren met z'n drieen. Wat je dan beter kunt proberen is een aantal kamers te pakken te krijgen in een huis.
het is sowieso al zo dat we het onder de naam van 1 iemand moet doen die het ook alleen kan betalen (dat willen alle verhuurders)
diegene betalen wij met zn 3en dan natuurlijk
maar idd wat je zegt, fluitje van een cent zal het niet zijn om iets te vinden

Citaat:
Tofke_H schreef op 01-02-2004 @ 13:48:
Wat als een van de vrienden zijn/haar werk verliest en dus geen inkomen heeft waardoor ie zijn deel van de huur niet kan mee betalen?
Wat als een van de vriendjes een vriendinnetje vind en die blijft dan ook gewoon vaker en vaker slapen en meeëten? Moet die persoon dan meer beginnen te betalen dan de rest?

we dachten een soort eigen verzekering te maken
dus bijv iedere maand 10 eutjes pp wegleggen zodat er een pot ontstaat waar je wat uit kunt halen als je geen werk hebt (wat je daarna natuurlijk wel moet terugbetalen)

dat over een vriendin is een goeie, moet ik t eens over hebben
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 01-02-2004 @ 13:48:
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 21:21
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 31-01-2004 @ 23:45:
want ik weet dat dingen die in eerste instantie geweldig lijken vaak klote kunnen uit/aflopen
Ja dat zie ik ook bij drie vrienden van mijn zusje, zijn ook gaan samenwonen, maar het zijn alle drie nietsnutten en het hele huis is een varkensstal en op een gegeven moment klikte het niet meer en nu gaan ze weer alle drie thuis wonen. Weet dus waar je aan begint.
Oud 02-02-2004, 21:55
rodina
rodina is offline
Kleine dingetjes gaan 't meeste irriteren. Die worden niet uitgesproken, maar opgestapeld tot dat er één keer iemand z'n bek overtrekt en dan krijg je een hele hoop gezeik.

Afspraken zijn belangrijk, al is 't maar over het schoonmaken van de plee.
Oud 02-02-2004, 22:05
Verwijderd
Check de staat van het huis, klopt het allemaal, en laat zonodig de huurcommissie kijken of de vraagprijs een redelijke is, goed navraag doen wie er voor het groot onderhoud zorgt, ed.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 11:54
Verwijderd
dat lijkt me wel kicken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten