Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   oksels (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=737175)

katje_vd 01-02-2004 10:34

oksels

hallo iedereen,

ik heb een (genant) probleempje: al mijn zwarte t-shirten zien wit onder de oksels en al mijn witte t-shirten zien bruin onder de oksels en ik krijg het er niet uitgewassen! vrij genant en ik ga echt niet altijd met mijn armen tegen mijn lijf gedrukt rondlopen!
weet iemand een deo waardoor je hier geen last van hebt of een middeltje om het eruit te wassen?

bedankt!

Daantje_0705 01-02-2004 10:42

Met een beetje agressief wasmiddel (mijn moeder neemt altijd biotex geloof ik) krijg je dat er vrij goed uit. Bij mij zie je in lichtblauwe shirtjes altijd gele plekken maar dat krijg je dr op die manier wel uit. Ik heb nu dove deo (ipv Adidas want die geeft heel erg af) en volgens mij krijg ik hier niet van die vlekken van.

freakjuh 01-02-2004 12:41

Gatver..

Neem gewoon een normale deo, zonder geurtjes oid, Nivea of Rexona ofzo.. dan heb je nergens last van. (nah ik niet iig)

Gwen. 01-02-2004 12:42

Misschien kun je je huisarts bezoeken zodat hij je een advies geven wat je tegen overmatig zweten kan doen.

! am mE 01-02-2004 12:50

Tegen overmatig zweten kan je Odorex extra dry nemen.

Bobby James 01-02-2004 12:52

Binnen blijven.

Susanne 01-02-2004 13:01

Citaat:

freakjuh schreef op 01-02-2004 @ 13:41:
Gatver..

Neem gewoon een normale deo, zonder geurtjes oid, Nivea of Rexona ofzo.. dan heb je nergens last van. (nah ik niet iig)

Ja idd, Rexona cotton dry is erg goed, maar dan moet je niet zweten als een paard, want dan heb je er nog zeeer weinig aan natuurlijk :rolleyes:

kimmie 01-02-2004 13:14

Crystal Clear van Rexona is ook erg goed, maar je moet wel goed schudden hoor, met al die deo's :)

Dree 01-02-2004 13:36

Met sanex pompje had ik hier nooit last van, heb nu nivea deospray gekocht. Meteen mis, witte vlekken.
Volgens mij geven rolles/pompjes minder af.

freakjuh 01-02-2004 13:43

wtf is een pompje? heb ik echt nog nooit gezien :o

deesmees 01-02-2004 13:49

:eek: ik heb dat NOOIT,maar als je echt heel erg zweet zou ik even langs huisarts gaan en anders deodorant zonder parfum ofzo gebruiken en niet op je shirtje spuiten :confused:

Stefanie 01-02-2004 13:54

En als je nou een roller gebruikt ipv een spray? Krijg je dan ook van die vlekken? Want die vlekken komen doordat er van dat poeier in die spray zit.

duivelaartje 01-02-2004 14:12

Hmm ik gebruik zo'n rollgeval. Van nivea, geeft niet af :) . Met zo'n spray heb je dat eerder volgens mij, omdat je de helft er toch naast spuit en dat komt dan op je kleding. Maar het is altijd handig eerst deo op te doen en je dan aan te kleden.

kweety 01-02-2004 15:45

ik snap het probleem. Maakt niet uit welke deo ik gebruik het geeft allemaal af. en die zooit van de dokter helpt bij mij ook niet. Maar ja het zijn niet eens alleen mijn oksels maar ook mijn handen en voeten. geef mij daarom maar nooit een hand. Maar wat je er aan kan doen geen idee

bertbart 01-02-2004 16:15

misschien moet je eens nieuwe kleertjes kopen (y)

GroOovy Chick'n 01-02-2004 16:19

Weet je welke deo helpt?

Rexona extra dry. Dat is een flesje, zit in een doosje, moet je eens in de 3 dagen opdoen, en werkt heel erg goed!!
Geen zweetvlekken meer, geen afdrukken in je kleren meer enz..

Renoi 01-02-2004 16:21

Citaat:

deesmees schreef op 01-02-2004 @ 14:49:
:eek: ik heb dat NOOIT,maar als je echt heel erg zweet zou ik even langs huisarts gaan en anders deodorant zonder parfum ofzo gebruiken en niet op je shirtje spuiten :confused:
iedereen heeft dat hoor, anders zou ik eens langs de huisarts gaan als je nooit zweet. ook al zweet je heel weinig, je kan dat dan meestal wel zien op witte shirtjes

ik zou kleding dragen van katoen en goede deo kopen (y)

Laïs 01-02-2004 16:34

Citaat:

! am mE schreef op 01-02-2004 @ 13:50:
Tegen overmatig zweten kan je Odorex extra dry nemen.
Idd,en daar krijg je geen vlekken van in je t-shirt.

krijg je niet alleen zulke vlekken als je je t-shirts veel dagen na elkaar aan doet?

Otis 01-02-2004 16:36

Ga bij het circus ! :eek:

Dree 01-02-2004 17:52

Citaat:

freakjuh schreef op 01-02-2004 @ 14:43:
wtf is een pompje? heb ik echt nog nooit gezien :o
Ze zijn er ook van 8x4, ik vind het wel lekker. geen deo'gassen', geen gefuck met rollertjes en lekker fris.

Liss 01-02-2004 18:11

Had ik ook last van. Gebruik nu een roller, van Vogue, en heb er geen last meer van.

ofwelmir 01-02-2004 19:29

je moet de roller van sanex nemen, en dan de huidskleurige

Ridder 01-02-2004 19:34

Citaat:

katje_vd schreef op 01-02-2004 @ 11:34:
hallo iedereen,

ik heb een (genant) probleempje: al mijn zwarte t-shirten zien wit onder de oksels

Nooit deo spuiten als je al kleren aanhebt, geen spuitdeo, en minstens 10 minuten beetje wachten wapperen voordat je kleren aandoet. Witte dingen worden bijna altijd veroorzaakt door deodorant.. :nono:

Citaat:

en al mijn witte t-shirten zien bruin onder de oksels en ik krijg het er niet uitgewassen!
De drogisterij heeft ook soort van bleekmiddel waspoeder.. juist voor vieze kragen, vet, en zweetvlekken.

Bijoux 01-02-2004 19:39

Nadat ik deo heb gespoten wrijf ik t uit en dan wacht ik een paar minuten, voordat ik een truitje aantrek. dat helpt bij bij wel.

Die vloeibare Ariel is wel goed om je kleding mee te wassen.

ii 01-02-2004 21:45

Citaat:

bertbart schreef op 01-02-2004 @ 17:15:
misschien moet je eens nieuwe kleertjes kopen (y)
Inderdaad, van die witte shirtjes verkleuren sowieso en waarschijnlijk komt het doordat je zo'n vieze Vogue deo met parfum erin gebruikt en dat heeft een kleur.

miss.daisy 03-02-2004 17:15

Of je gebruikt een goede deo of je gebruikt geen goeie wasmiddel of de wasmachine is niet goed geprogrammeerd.

Skyrise 03-02-2004 17:25

"Onlangs woonde ik een seminarie bij over borstkanker.
Tijdens het vraag-antwoord moment vroeg ik waarom de oksel de meest frequente plaats was voor de ontwikkeling van borstkanker. Mijn vraag kon toen niet beantwoord worden, maar onlangs ontving ik post waarin ik het antwoord op mijn vraag gevonden heb en dat ik graag met jullie allen zou willen delen:

De hoofdoorzaak voor borstkanker is het gebruik van ANTI-TRANSPIRANTEN. De meeste producten op de markt zijn een combinatie van anti-transpiranten en deodoranten. Deodoranten zijn onschadelijk.

Kijk a.u.b. de samenstelling van uw producten thuis na!
Indien zij ALUMINIUM CHLORHYDRAAT bevatten, GOOI ZE DAN ONMIDDELLIJK WEG!
(zelfs onder de naam van deodorant). Probeer andere merken te gebruiken die dit bestanddeel niet bevatten.

De reden is simpel: slechts enkele delen van ons lichaam zijn in staat toxische stoffen te elimineren, zijnde: de knieholtes, achter de oren, tussen de benen en de oksels. Deze toxische stoffen worden uitgestoten onder de vorm van zweet. Anti-transpiranten verhinderen het zweten. De toxische stoffen verdwijnen niet uit het lichaam, maar worden opgestapeld in de lymfeklieren onder de armen. De oorsprong van de meeste borstkankers is in deze bovenzone van de borst te vinden.

Mannen zijn minder gevoelig aan de ontwikkeling van dit type
ziekte. Zelfs al gebruiken ze anti-transpiranten, blijven deze op de okselharen kleven en dringen ze niet onmiddellijk in de huid.

Vrouwen die anti-transpirant gebruiken vlak na het ontharen hebben nog meer risico omdat via de kleine wondjes de chemische stoffen nog sneller het lichaam binnendringen.

Informeer hierover AUB alle mannen en vrouwen die je kent. Borstkanker neemt de dag van vandaag alarmerende proporties aan. Als we met deze mail slechts een aantal gevallen kunnen vermijden, zal het nooit verloren tijd geweest zijn !

Dank u "

Msc. Gabriela Casanova Larrosa
Prof. Assistent du Département de Biologie Céllulaire de la
Faculté de Sciences de la République Orientale d'Urugay PILAR LORENZO
MORALES, Avocate Navas de Tolosa n° 25, 2° B 31.022 Pamplona, Espagne
tfno./Fax
948.22.73.96 ? 97 e-mail : pilarlorenzo@jet.es

Kathleen Hosselaer
Assistant Research sell-side
Petercam N.V.
Sint Goedeleplein 19
1000 BRUSSEL
tel: ++32 2 229 63 08
fax: ++32 2 400 37 07

:rolleyes:

Roos 03-02-2004 20:03

Ontopic zeg

Ninnoc 09-02-2004 16:04

heeft weinig met overmatig zweten te maken en is ook niet iets om te voor te schamen ofzo. Ik heb dat bij bepaalde deodorants ook, die vlekken gewoon. erg zonde voor je kleding idd. Wat al beetje helpt is als je eerst deo opdoet en pas je verder aankleed als t droog is, niet zoals je weleens ziet nog ff als je je kleding al aan hebt. mijn ervaring is ook dat deos met parfum zoals vogue of impuls veeeel meer vlekken dan andere

Noé 09-02-2004 16:05

Citaat:

freakjuh schreef op 01-02-2004 @ 13:41:
Gatver..

Het is maar goed dat jij geen forumbaas bent op Lichaam & Gezondheid. :p

Gauloises 09-02-2004 16:31

Citaat:

katje_vd schreef op 01-02-2004 @ 11:34:
hallo iedereen,

ik heb een (genant) probleempje: al mijn zwarte t-shirten zien wit onder de oksels en al mijn witte t-shirten zien bruin onder de oksels en ik krijg het er niet uitgewassen! vrij genant en ik ga echt niet altijd met mijn armen tegen mijn lijf gedrukt rondlopen!
weet iemand een deo waardoor je hier geen last van hebt of een middeltje om het eruit te wassen?

bedankt!

Het ligt aan de deo, ik heb zo ook een hele lading shirts verneukt. Nu ik een andere deo gebruik (een of andere van nivea) heb ik er geen last meer van (y)

freakjuh 09-02-2004 18:55

Citaat:

Noé schreef op 09-02-2004 @ 17:05:
Idd :p

coopergirl 10-02-2004 10:35

....ben in principe anti Fa-producten (n)... Echter, Fa deo. GEL veroorzaakt geen vieze vlekken (y) en is tamelijk effectief :)

LisanneOUD 10-02-2004 18:35

Citaat:

Noé schreef op 09-02-2004 @ 17:05:
Damn ik miste de rolleyes ;)

Droyd 11-02-2004 18:02

Dit kan misschien vervelend klinken ofzo al is dit de bedoeling niet.

Ik heb het ook eens voor gehad dat er echt 2 gele plekken op mijn turnshirtje zaten...maar ofwel kwam dat omdat ik het gewoon te weinig wastte...Of mezelf niet grondig genoeg wastte

In 3 dagen krijg je toch geen gele plekken als je jezelf elke dag onder de oksels wast? (en afdroogt)

Diokhan 13-02-2004 14:50

Citaat:

Skyrise schreef op 03-02-2004 @ 18:25:
"Onlangs woonde ik een seminarie bij over borstkanker.
Tijdens het vraag-antwoord moment vroeg ik waarom de oksel de meest frequente plaats was voor de ontwikkeling van borstkanker. Mijn vraag kon toen niet beantwoord worden, maar onlangs ontving ik post waarin ik het antwoord op mijn vraag gevonden heb en dat ik graag met jullie allen zou willen delen:

De hoofdoorzaak voor borstkanker is het gebruik van ANTI-TRANSPIRANTEN. De meeste producten op de markt zijn een combinatie van anti-transpiranten en deodoranten. Deodoranten zijn onschadelijk.

Kijk a.u.b. de samenstelling van uw producten thuis na!
Indien zij ALUMINIUM CHLORHYDRAAT bevatten, GOOI ZE DAN ONMIDDELLIJK WEG!
(zelfs onder de naam van deodorant). Probeer andere merken te gebruiken die dit bestanddeel niet bevatten.

De reden is simpel: slechts enkele delen van ons lichaam zijn in staat toxische stoffen te elimineren, zijnde: de knieholtes, achter de oren, tussen de benen en de oksels. Deze toxische stoffen worden uitgestoten onder de vorm van zweet. Anti-transpiranten verhinderen het zweten. De toxische stoffen verdwijnen niet uit het lichaam, maar worden opgestapeld in de lymfeklieren onder de armen. De oorsprong van de meeste borstkankers is in deze bovenzone van de borst te vinden.

Mannen zijn minder gevoelig aan de ontwikkeling van dit type
ziekte. Zelfs al gebruiken ze anti-transpiranten, blijven deze op de okselharen kleven en dringen ze niet onmiddellijk in de huid.

Vrouwen die anti-transpirant gebruiken vlak na het ontharen hebben nog meer risico omdat via de kleine wondjes de chemische stoffen nog sneller het lichaam binnendringen.

Informeer hierover AUB alle mannen en vrouwen die je kent. Borstkanker neemt de dag van vandaag alarmerende proporties aan. Als we met deze mail slechts een aantal gevallen kunnen vermijden, zal het nooit verloren tijd geweest zijn !

Dank u "

Msc. Gabriela Casanova Larrosa
Prof. Assistent du Département de Biologie Céllulaire de la
Faculté de Sciences de la République Orientale d'Urugay PILAR LORENZO
MORALES, Avocate Navas de Tolosa n° 25, 2° B 31.022 Pamplona, Espagne
tfno./Fax
948.22.73.96 ? 97 e-mail : pilarlorenzo@jet.es

Kathleen Hosselaer
Assistant Research sell-side
Petercam N.V.
Sint Goedeleplein 19
1000 BRUSSEL
tel: ++32 2 229 63 08
fax: ++32 2 400 37 07

:rolleyes:

hmm... http://www.kwfkankerbestrijding.nl/p...er.jsp?id=3707

ItsSuuS 14-02-2004 16:45

" Vanish Oxi Action "

*zelfs als je het extra vies maakt met jodium*

hahahahhahahaha

verder...... sterkte durmee

PardonMe 14-02-2004 17:19

iig deo niet rechtstreeks op je shirt spuiten..
als je deo opdoet, doe dat dan als je je shirt nog niet aan hebt, laat het even 'drogen' en trek pas daarna je shirtje aan..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.