![]() |
vogelpest/vogelgriep
wat is het nou? vogelpest of vogelgriep?
|
Het is maar net hoe je je voelt. :confused:
|
Het is 100 miljoen doden onder ouderen en kinderen tussen nu en 5 jaar. .
|
:rolleyes: paniekzaaier.
Ach... gelukkig behoor ik niet tot die bevolkingsgroepen.. gelijk van de vergrijzing af en ook ff tijd om het onderwijs weer op orde te maken lijkt mij zo. Nee... ff serieus, het is nog niet zover, maar tis wel een enge bedoening, ik hoop dat die Aziatische landen goed begrijpen waarmee ze te maken hebben. ohja: en wederom: LANG LEVE DE MASSACONSUMPTIE!!! (y) goed gedaan jongens, way to go! |
tzou op zich wel eerlijk zijn als vegetariers immuun zijn voor die ziekte en hoe meer vlees je eet hoe vatbaarder je bent ;)
|
ja haha lol....naja maakt het uit dan gaan we toch met z'n alle naar de hel? :evil: als je het doet doe het dan goed, met 100 miljoen tegelijk. (y) (opgeruimt staat netjes)
*bedenkt zich dat het dan wel druk word daarboven* |
vogelgriep, maar ze noemen t pest of zoiets :)
|
Citaat:
En volgens mij is het vogelgriep maar vogelpest kan ook |
Citaat:
tis volgensmij vogelziekte |
volgens mij is het vogelgriep want het is ook gevaarlijk voor mensen en dat was de vogelpest niet....
|
Wat maakt 't werkelijk uit?
Het is maar net wat voor naam je het beestje geeft. |
Vogelpest volgens mij.
|
het is vogel GRIEP .. 't is namelijk een bepaald type GRIEP virus..
Als dat virus 'n mens infecteert die toevallig ook 'n gewoon griepvirus onder de leden heeft.. dan kan het zijn dat er een nieuw virus ontstaat dat voor ons gevaarlijk kan zijn .. hmmja .. ze zijn geloof ik al een vaccin aan't ontwikkellen dus over 'n jaartje mag iedereen weer naar de sporthal :evil: |
Vogelpest hadden we vorig jaar toch hier in Nederland? En dat was alleen schadelijk voor dieren (hooguit oog- en huidirritaties bij de mens). Toen moesten er ook allerei kippenfabrieken worden ontruimd en voelden de hobbyboeren zich geslachtofferd.
Nu gaat het om een virus dat dodelijk is voor de mens, weliswaar verspreid door vogels (incl. kippen). Dat is de Vogelgriep. |
Griep. :)
|
heel offtopic maar, ik had gedroomd dat ik vogelpest had.. eng he?
|
Citaat:
want dit betekent weinig goeds. |
geen idee
|
Citaat:
|
Vogelpest klinkt wel dodelijker....
|
Vogelpest was er een tijd geleden. Wat er nu is is vogelgriep volgens mij.
|
Vogelpest... of je kunt het ook de gekke vogelziekte noemn :D net als de gekke koeienziekte...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het heet inderdaad vogelgriep, heb ik inmiddels ontdekt. Kijk maar op de website van de WHO (World Health Organisation), daar hebben ze het over Influenza.
vogelpest was inderdaad die ziekte die vorig jaar ervoor zorgde dat er weet ik het hoeveel kippen werden gedood. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03. |