Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   gevoelens in de knoei.... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=740731)

Mark 05-02-2004 04:26

gevoelens in de knoei....

Ok, het is niet echt een probleem, maar toch is het vreemd.

M'n beste vriendin waar ik alles mee bespreek zo'n beetje is een vrouw van 34. Ik spreek alleen met haar via msn. Ze komt uit Canada. Echt met haar praat ik zo makkelijk en we praten over dingen waar ik met leeftijdsgenoten nooit over zou kunnen praten, bijvoorbeeld dingen als de juiste balans in een relatie en onze gevoelslevens komen ook uitgebreid aan bod. Echt we praten er echt volwassen over. Nu vroeg ik me af of ik sowieso de enige was die dit heeft. Zonder al te veel opschepperig te willen doen, ik heb het gevoel dat ik m'n leeftijdsgenoten op dit gebied vooruit ben. Meiden van mijn leeftijd lijken alleen maar lol te willen hebben, terwijl ik over hele andere dingen nadenk. Ik denk vaak al na over een serieuze relatie en alles wat daar bij hoort. Das wel vrij moeilijk. De laatste tijd loop ik ook een beetje met de gedachte in m'n hoofd dat ik de ware nooit zal vinden. Dit is een naar gevoel moet ik je vertellen. Aan de andere kant kijk ik dan weer realistisch om me heen en denk ik what the fuck ik ben pas 19, maar toch. Je verstand is iets anders dan je gevoel en dat laatste is flink overhoop de laatste tijd. Nu kan ik niet zeggen dat ik naar mensen zoek die in dezelfde situatie zitten als ik. Ik wilde eigenlijk gewoon even m'n verhaal van me afschrijven en dat kan hier lekker. Hoe kijken jullie hier nu als buitenstaanders tegenaan?

Mark :cool: (wiens gevoelsleven een redelijke puinhoop is op het moment)

per piacere 05-02-2004 05:47

och och, nou dingen bespreken met (oudere) mensen op het internet is normaal, althans ik doe het ook

en ja, je zal de ware vinden! er zijn zooooooo veel jongens die precies in dezelfde situatie zitten als jij (het halve forum hier bijvoorbeeld)
alles komt gewoon op zn tijd.. sommige jongens hebben wat eerder een relatie, maar dat wil niet zeggen dat ze gelijk de ware hebben gevonden en of zij dan wel een vriendin zullen krijgen waar ze de rest van hun leven bij blijven, de een na 80 meisjes gehad te hebben, voor de ander is het de eerste.
en ja, er zijn veel meiden die alleen maar lol willen hebben, maar serieuzen zijn er ook bij :)

*Madel* 05-02-2004 06:00

Mensen verschillen hè. Er zijn jongens en meiden van jou leeftijd die tot nu toe alleen nog maar voor de lol geleefd hebben maar er zijn er ook die net zo serieus zijn als jij. Dus zijn ook genoeg mensen van jou leeftijd waarmee je wel serieuze zaken kunt bespreken, alleen moet je ze tegenkomen...

Over het vinden van de ware moet je je niet veel zorgen gaan maken, die loop je vanzelf wel tegen het lijf :) Er is niet vreemd om er nu al over na te denken, maar alles komt op z'n tijd dus ook het vinden van de ware!!

Chloe Siere 05-02-2004 06:56

Wat een onzin. Er zijn echt wel meiden die er ook zo over nadenken. Ze hebben alleen nog niet de juiste jongen voor gevonden en jij hebt nog nooi het juiste meisje gehad waarmee jullie allebei dit soort gevoelens over elkaar hadden.

Ik kan dit bijvoorbeeld ook heel erg met mn vriend, over dit soort zaken hebben. Dat komt omdat we gewoon zo zeker van elkaar zijn.

Arox 05-02-2004 10:34

Toeval, een zeer goede vriendin van mij komt ook uit Canada. Al is ze geen 34, maar 23

Met haar kan ik ook over van alles praten, doe ik dan ook regelmatig tot midden in de nacht. (ik heb "samen" met haar de superbowl gekeken: MSN aan tv aan en lekker praten over wat er gebeurt :D ) Maar ik kan vooral zo lekker vrij praten omdat ze toch niemand uit mijn directe omgeving kent, ze woont toch op een ander continent ;)

Ik vind hetzelf niet echt vreemd, ik ken haar al 4jaar.

Somebody Special 05-02-2004 11:11

Ik heb dit ook.

Ik heb mijn hele leven al makkelijker tegen mannen dan tegen vrouwen kunnen praten en het liefst dan nog flink oudere mannen.
Vanaf heel jongsafaan heb ik me volwassener gevoeld dan de meeste van mijn leeftijd, dit kom ondermeer door een 11 jaar oudere broer en een 16 jaar oudere zus.
je leert op die manier eerder op eigen benen staan en aangezien je er als 'kleintje' graag wil bijhoren doe je je uiterste best om ook volwassen te lijken, net als zij.

Toen ik behoorlijk in de shit zat, leerde ik mijn huidige vriend kennen, hij is 28 jaar ouder dan ik ben.
De eerste maanden was er geen sprake van verliefdheid, ik kon mijn ei kwijt en hij kon erg goed luisteren.
Doordat hij een depressief verleden heeft begreep hij me erg goed en zo groeide onze band.

We zijn nu al bijna 2 jaar samen, maar dat terzijde.

Ik praat dus idd veel makkelijker met oudere (mannen) dan met leeftijdsgenoten!

Mark 05-02-2004 14:49

Citaat:

per piacere schreef op 05-02-2004 @ 06:47:
Verhaal
Ik weet wel dat heel veel mensen van mijn leeftijd de ware nog niet hebben gevonden. Ik snap het verstandelijk ook wel, maar het is zo moeilijk als je gevoelens zo snakken naar een echte liefde.

Citaat:

*Madel* schreef op 05-02-2004 @ 07:00:
Verhaal
Ik ben helaas die mensen nog niet tegengekomen van mijn leeftijd. Of het wederzijdse vertrouwen ontbrak... Daarom is het misschien ook wel dat het zo makkelijk met ouderen is, die vertrouw ik sneller denk ik.

Citaat:

Chloe Siere schreef op 05-02-2004 @ 07:56:
Verhaal
Ja, wat je zegt zit wel wat in. Maar als je die mensen niet zo snel vindt denk je al snel dat ze niet bestaan.

Citaat:

Arox schreef op 05-02-2004 @ 11:34:
Verhaal
Haha, wij praten ook vaak tot diep in de nacht. Soms tot half 7 's morgens. lol en idd, ook over van alles en nog wat. Canadese vrouwen rulen he?!! ;) :)

Citaat:

Somebody Special schreef op 05-02-2004 @ 12:11:
Verhaal
Wat goed dat je een relatie aan durft te gaan met iemand van 28. Respect daarvoor, die man had je vader kunnen zijn. Trek je vooral niets aan van wat anderen zeggen hoor. Dat het door je oudere broer en zus komt dat kan heel goed, alleen heb ik geen broers of zussen.

Mensen iig bedankt voor al jullie reacties en aandacht. Het helpt als je op deze manier je gedachten van je af kan schrijven.

Mark :cool: (die even in een dipje zat gisteren en met wie het vandaag al weer beter gaat)

Gothic 05-02-2004 16:11

Citaat:

snowboarder schreef op 05-02-2004 @ 15:49:
Wat goed dat je een relatie aan durft te gaan met iemand van 28. Respect daarvoor, die man had je vader kunnen zijn.
28 jaar ouder... dus 47 :p

Dukko 05-02-2004 16:15

even een quote uit je profiel *ctrl-c*

*ctrl-v*
Hobby's --> Vrouwtjes kijken en biertjes drinken

wat voor gevoel komt daar dan bij kijken?

Charlottetje 05-02-2004 16:58

ik kan het niet laten even te zeggen dat ik wat tegen het gebruik van woorden als leeftijdsverschil en voorlopen op heb, omdat ik vind dat leeftijd er niet toe doet of er niet toe mag doen (uitzonderingen daargelaten)(waarom denk je dat ik mijn leeftijd hier niet vermeld) en ik vind dat je met je gedachtegang niet zozeer 'voor kunt lopen' maar er wel 'gewoon' anders over kunt denken

Ik heb ook het idee dat ik niet goed met leeftijdsgenoten op kan schieten, niet met ze kan praten, we niet dezelfde interesses delen.
Dat is gewoon zo. Er zal vast wel ergens op de wereld iemand van dezelfde leeftijd zijn als ik waar ik wel interesses mee deel, maar die persoon ben ik (nog) niet tegen gekomen.

Tsja, gevoelens zijn lastig, want je kunt wel weten dat je nog jong bent en je dus nergens zorgen over hoeft te maken, maar ik heb nu ook wel zoiets van, studeren en dan werken, maar als ik een carriere wil, wanneer komen de kinderen dan?
Dat gaat allemaal heus wel goed komen, maar soms denk je daar aan. Het is gewoon een soort van bang zijn voor het onbekende denk ik. Bij mij in elk geval...

Heroïn Chique 05-02-2004 17:01

Citaat:

Gothic schreef op 05-02-2004 @ 17:11:
28 jaar ouder... dus 47 :p
Bwuhh :|

Fleur 05-02-2004 17:11

Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel mensen meer over de dingen nadenken dan je in de eerste instantie zou denken.
Je hebt nou eenmaal niet met iedereen dat soort contact en misschien is dat via internet ook wel makkelijker.
Klasgenoten zul je waarschijnlijk alleen maar oppervlakkig contact mee hebben en daardoor denk je misschien dat ze ook oppervlakkig(er) zijn dan jij bent. Jij weet van jezelf dat je over bepaalde dingen nadenkt en er serieus over kunt praten, maar weten zij dat ook van jou?
Niet iedereen is even open over zijn/haar gevoelens.

Soms denk ik ook dat ik meer nadenk dan leeftijdsgenoten, maar dan verrast een vriendin me toch weer en merk ik dat ook zij meer weet, voelt en onder woorden kan brengen dan ik in de eerste instantie dacht.

Mijn vriend is ook een stuk ouder dan ik, maar ik heb hem niet 'uitgekozen' om zijn leeftijd en het idee dat ik met hem beter zou kunnen praten omdát hij ouder is. Ik kan toevallig wel heel goed met hem praten en we zitten vaak op 1 lijn, maar ik denk niet dat dit met het leeftijdsverschil te maken heeft. Ik ben gewoon een meisje van 20 en echt niet uitzonderlijk volwassen ofzo.

Ik denk niet dat het klopt als je zegt dat je voor loopt op leeftijdsgenoten, helemaal niet aangezien je met die vriendin van je alleen MSN-contact hebt. Misschien moet je meer moeite doen om gesprekken op een bepaald niveau aan te gaan met leeftijdsgenoten en niet te snel denken dat ze je toch niet zullen snappen of niet geïnteresseerd zijn in serieuze dingen. Maar ook ik kan er nu helemaal naast zitten natuurlijk.

Het bovenstaande geldt iig voor mij.
Onderschat je leeftijdsgenoten iig niet voordat je echt met sommigen gesproken hebt of ze beter hebt leren kennen.
Ook zij hebben moeilijke dingen meegemaakt, hebben hun onzekerheden, denken na over hun toekomst, zijn bezig met relaties e.d Ookal is dit bij sommigen niet direct duidelijk en lijkt het of ze alleen maar lol willen hebben. (ook die zijn er genoeg, maar heus niet allemaal)

Charlottetje 05-02-2004 17:14

Ik probeer zelf regelmatig 'leuke' gesprekken aan te gaan met leeftijdsgenoten.
Dingen die ook bijvoorbeeld maatschappelijk belang hebben ofzo, maar na weer eens een reactie van ze gekregen heb probeer ik dat dan 2 weken niet meer om het vervolgens toch niet te kunnen laten over meer te willen spreken dan uitgaan en mobiele telefoons

Fleur 05-02-2004 17:17

Citaat:

Charlottetje schreef op 05-02-2004 @ 18:14:
Ik probeer zelf regelmatig 'leuke' gesprekken aan te gaan met leeftijdsgenoten.
Dingen die ook bijvoorbeeld maatschappelijk belang hebben ofzo, maar na weer eens een reactie van ze gekregen heb probeer ik dat dan 2 weken niet meer om het vervolgens toch niet te kunnen laten over meer te willen spreken dan uitgaan en mobiele telefoons

Frustrerend :confused:
Hoe oud ben je?

Ik ken gelukkig niet veel leeftijdsgenoten die alleen maar over uitgaan en mobieltjes willen praten. Denk dat er onder de 16 een stuk meer mensen zijn waarvan hun interesse niet uitgaat naar andere dingen dan die 2.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.