Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ik kan het niet laten even te zeggen dat ik wat tegen het gebruik van woorden als leeftijdsverschil en voorlopen op heb, omdat ik vind dat leeftijd er niet toe doet of er niet toe mag doen (uitzonderingen daargelaten)(waarom denk je dat ik mijn leeftijd hier niet vermeld) en ik vind dat je met je gedachtegang niet zozeer 'voor kunt lopen' maar er wel 'gewoon' anders over kunt denken
Ik heb ook het idee dat ik niet goed met leeftijdsgenoten op kan schieten, niet met ze kan praten, we niet dezelfde interesses delen. Dat is gewoon zo. Er zal vast wel ergens op de wereld iemand van dezelfde leeftijd zijn als ik waar ik wel interesses mee deel, maar die persoon ben ik (nog) niet tegen gekomen. Tsja, gevoelens zijn lastig, want je kunt wel weten dat je nog jong bent en je dus nergens zorgen over hoeft te maken, maar ik heb nu ook wel zoiets van, studeren en dan werken, maar als ik een carriere wil, wanneer komen de kinderen dan? Dat gaat allemaal heus wel goed komen, maar soms denk je daar aan. Het is gewoon een soort van bang zijn voor het onbekende denk ik. Bij mij in elk geval...
|
Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel mensen meer over de dingen nadenken dan je in de eerste instantie zou denken.
Je hebt nou eenmaal niet met iedereen dat soort contact en misschien is dat via internet ook wel makkelijker. Klasgenoten zul je waarschijnlijk alleen maar oppervlakkig contact mee hebben en daardoor denk je misschien dat ze ook oppervlakkig(er) zijn dan jij bent. Jij weet van jezelf dat je over bepaalde dingen nadenkt en er serieus over kunt praten, maar weten zij dat ook van jou? Niet iedereen is even open over zijn/haar gevoelens. Soms denk ik ook dat ik meer nadenk dan leeftijdsgenoten, maar dan verrast een vriendin me toch weer en merk ik dat ook zij meer weet, voelt en onder woorden kan brengen dan ik in de eerste instantie dacht. Mijn vriend is ook een stuk ouder dan ik, maar ik heb hem niet 'uitgekozen' om zijn leeftijd en het idee dat ik met hem beter zou kunnen praten omdát hij ouder is. Ik kan toevallig wel heel goed met hem praten en we zitten vaak op 1 lijn, maar ik denk niet dat dit met het leeftijdsverschil te maken heeft. Ik ben gewoon een meisje van 20 en echt niet uitzonderlijk volwassen ofzo. Ik denk niet dat het klopt als je zegt dat je voor loopt op leeftijdsgenoten, helemaal niet aangezien je met die vriendin van je alleen MSN-contact hebt. Misschien moet je meer moeite doen om gesprekken op een bepaald niveau aan te gaan met leeftijdsgenoten en niet te snel denken dat ze je toch niet zullen snappen of niet geïnteresseerd zijn in serieuze dingen. Maar ook ik kan er nu helemaal naast zitten natuurlijk. Het bovenstaande geldt iig voor mij. Onderschat je leeftijdsgenoten iig niet voordat je echt met sommigen gesproken hebt of ze beter hebt leren kennen. Ook zij hebben moeilijke dingen meegemaakt, hebben hun onzekerheden, denken na over hun toekomst, zijn bezig met relaties e.d Ookal is dit bij sommigen niet direct duidelijk en lijkt het of ze alleen maar lol willen hebben. (ook die zijn er genoeg, maar heus niet allemaal)
Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 17:13. |
![]() |
|
Ik probeer zelf regelmatig 'leuke' gesprekken aan te gaan met leeftijdsgenoten.
Dingen die ook bijvoorbeeld maatschappelijk belang hebben ofzo, maar na weer eens een reactie van ze gekregen heb probeer ik dat dan 2 weken niet meer om het vervolgens toch niet te kunnen laten over meer te willen spreken dan uitgaan en mobiele telefoons
||
Citaat:
![]() Hoe oud ben je? Ik ken gelukkig niet veel leeftijdsgenoten die alleen maar over uitgaan en mobieltjes willen praten. Denk dat er onder de 16 een stuk meer mensen zijn waarvan hun interesse niet uitgaat naar andere dingen dan die 2.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het helemaal niet meer zien zitten.. Verwijderd | 20 | 07-01-2007 16:34 | |
Liefde & Relatie |
hoeft het voor hem niet meer? dawnie | 9 | 27-07-2003 16:03 | |
Psychologie |