Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Paarden vragen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=750917)

horsesmyworld 16-02-2004 19:05

Paarden vragen

moeten jullie iets weten over paarden of ponys. vraag maar raak. ikheb een kliniek waar we ponys eervol en met respect behandelen en dingen afleren of ja we helpen ze bijvoorbeeld bij trailer angst we gebruiken geen zweep daaar zijn wij tegen je moet met je pony samen kunnen werken we gebruiken veel kruiden om de ponys te helpen genezen om ze bijvoorbeeld van trailer angst aftekrijgen doen we JOING UP(Frystele)

biep 16-02-2004 19:19

hey ik heb een vraagje :)

Ik heb ca. een maand geleden uit Belgïe een paardje geïmporteerd.
Het is een 3 jarige Arabier x Quater merrie, echt eeen super sociaal, lief en nieuwsgierig beestje, ze is ook absoluut niet schrikachtig oid.

http://forum.scholieren.com/fotoboek/fotos/16207.jpg
(dit is haar :) ik ben stiekem wel een beetje trots hoor hihi)

Nu was de eerste keer de trailer inlopen voor haar geen probleem, een de tweede keer ook niet. De tweede keer gingen we naar de ruitersportzaak om een zadeltje te passe. Toen ze daar even alleen in de trailer moest staan is ze super onrustig geworden, zodra ik er bij was was er niets meer aan de hand. Toen moest ik weer even weg om te helpen, en toen ik terug kwam had te tot mijn grote schrik haar voorbeen over de voorstang van de trailer gegooid en daar zat ze nu dus mee vast.
Ze bleef gelukkig rustig maar ze was wel zelf geschrokken.

Wat ik toen al verwachte kwam dan ook uit: de derde keer wilde ze absoluut de trailer niet meer in.
Na 2 uur hebben we haar dan de trailer weer ingekregen... (alles geprobeert wat we voor handen hadden: rustig, met biks, met longeerlijn, met een doek voor haar ogen, etc. etc.
Uiteindelijk is het na 2 uur met heel veel moeite gelukt, maar ik neem aan dat het de volgende keer ook niet vanzelf zal gaan.

Mijn vorige pony was in het begin ook zo erg (op het laatst liep hij zo met me mee de trailer in :)) maar die was tenminste niet zo sterk, Diva (zo heet mijn neiuwe paardje) sleept je (zelfs mijn vader en mijn staleigenaar) gewoon helemaal mee naar de andere kant van het parkeer terein als ze achterwaarts loopt, zo sterk is ze :|

Dus als je wat tips voor me hebt, dat zou super zijn!

AngelLena 16-02-2004 19:51

Als ik zo brutaal mag zijn: there's no such thing as joing-up. Wat er wel is, wat jij waarschijnlijk ook bedoeld: is een join-up. Ik dacht eerst dat je een tikfoutje maakte, maar je maakte em ook in een ander topic.

Qimm 16-02-2004 23:20

Citaat:

horsesmyworld schreef op 16-02-2004 @ 19:05:
moeten jullie iets weten over paarden of ponys. vraag maar raak. ikheb een kliniek waar we ponys eervol en met respect behandelen en dingen afleren of ja we helpen ze bijvoorbeeld bij trailer angst we gebruiken geen zweep daaar zijn wij tegen je moet met je pony samen kunnen werken we gebruiken veel kruiden om de ponys te helpen genezen om ze bijvoorbeeld van trailer angst aftekrijgen doen we JOING UP(Frystele)
er zijn 1001 manieren om een paard paardvriendelijk in de trailer te krijgen hoor... ik ga geen goud geld betalen aan wazige kruiden

Punkygirl 17-02-2004 11:43

en waar slaat de poll op? :rolleyes:

Qimm 17-02-2004 12:02

NOu zij is zoooooo intelligent op paarden gebied dat zij alle vragenm kan beantwoorden. Maar ze is zooooo slim dat ze niet weet waar ze moet beginnen. Nu moeten wij eerst iets verzinnen waar ze haar wijsheid al eerste over moet uiten.

AngelLena 17-02-2004 16:32

Citaat:

Qimm schreef op 17-02-2004 @ 13:02:
NOu zij is zoooooo intelligent op paarden gebied dat zij alle vragenm kan beantwoorden. Maar ze is zooooo slim dat ze niet weet waar ze moet beginnen. Nu moeten wij eerst iets verzinnen waar ze haar wijsheid al eerste over moet uiten.
Maar voor iemand die zoooooooo veel weet mag die wel wat beter zich gaan verdiepen in zijn/haar kennis... De termen die gebruikt worden zijn incorrect en ik vraag me stiekum af of hij/zij zelf wel weet wat ze inhouden.

Qimm 17-02-2004 17:03

ik was dan natuurlijk zeer sarcastisch

AngelLena 17-02-2004 17:08

Citaat:

Qimm schreef op 17-02-2004 @ 18:03:
ik was dan natuurlijk zeer sarcastisch
Dat snap ik, ik voeg er slechts even iets aan toe :D

autodropje 17-02-2004 17:51

Ik heb geen idee waar deze poll op slaat dus die is dicht.

grandmommy 21-02-2004 19:29

ten eerste: typ eens wat duidelijker en met meer leestekens. ten tweede, je mag dan wel veel van dieren afweten, maar daar hoef je niet mee te koop te lopen. ten derde, kruiden. wrijf een beetje brandnetel op de schouder van je paard en welja! er komt een vleugel uit! :rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.