![]() |
Te hard?
Beste mensen.
Ik wil nogal eens mijn muziek(walkman) lekker aanzetten, maar aangezien een walkman gehoor beschadeging kan opleveren vraag ik me af wanneer hij nou te hard staat? Weet iemand hier toevallig een foefje voor of iets? Groeten, |
ja, zachter zetten
|
:d :d
|
Je moet sowieso geen oordopjes kopen...koop dan een koptelefoon, das al weer een stuk gezonder voor je gehoor
|
Hij staat te hard als je er pijn van hebt. Gewoon lekker zacht zetten, goede koptelefoons kopen (zodat je geen last hebt van achtergrondgeluid).
|
wanneer je de piep in je oren niet eens meer hoort
dan stond hij te hard |
Okey ik heb zo'n straat style ding van sony, goed geluid enz. maar om het simpel te houden, niemand weet hoe hard verandwoordelijk is?
|
Citaat:
ik krijg na 1 keer repeteren zonder dopjes al last van m'n oren. Onze gitarist doet het al jaren zonder |
Ik had vroeger toen ik net uit ging ook last van piepende oren. Nu niet meer. Mijn oren kunnen er voort tegen.
:| |
Citaat:
|
Op mijn discman zit een knopje en dat laat muziek maar tot een bepaald volume gaan, en tot die sterkte schijnt het niet schadelijk voor je oren te zijn..
|
Citaat:
Ik vind trouwens dat muziek in disco's ("Kom jij daar! Nep alto!") echt zachter moet. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar nu heb ik het geluid altijd best wel zacht staan, ongeveer net zo hard als met dat knopje gaat :) |
Ik heb zelf mijn discman altijd op het hardst staan..volgens mij moet ik daar mee nokken..Ik heb namelijk heel vaak dat ik ergens mee bezig ben (zonder discman) en dat ik dan mensen niet goed versta..:(
|
het verschilt, als ik uit m'n werk kom wil ik gewoon standaard knoerhard metallica - motorbreath horen. Na 10 minuten zet ik het geluid wel zachter...
wat voor oordopjes gebruiken jullie eigenlijk??? ik gebruik zelf altijd watjes :o, werkt goed genoeg en kost geen drol |
Citaat:
|
Citaat:
30 euro ofzo voor een setje |
ik praat ook altijd hard :(
|
ik heb mn discman ook altijd te hard staan
hoor niks meer om me heen, als ik gebeld wordt terwijl ik mn discman op heb moeten andere mensen me altijd vertellen dat mn telefoon afgaat. en zelfs zonder discman versta ik mensen af en toe niet, zeg redelijk vaak "wat?" volgens anderen maar ik ga echt niet mn muziek op een lagere volume zetten, ik geniet niet van de muziek als ik mensen er doorheen hoor praten in de bus of in de trein ofzo... |
Werken die oordopjes/watjes ook bij concerten of is de geluidskwaliteit dan zo slecht dat het niet meer leuk is?
Oja, ik zet m'n stereo en discman heel zacht, maar toch versta ik andere mensen altijd heel slecht. |
Ik zet mijn shit altijd heel hard (y) <333
|
Citaat:
geen last van ik ben ze alleen kwijt... |
Citaat:
maar goed, voor drummen gebruik ik wel gehoorbescherming, maar alleen voor de bescherming, ik heb zelf nooit last gehad van piepende oren. Alhoewel, mischien 1 keer, na een concert waar ik de hele avond bij een speakerbox heb gestaan. Grote nadeel van gehoorbeschadeging is dat het niet meer geneest, dus ben er zuinig op. Dingen waaruit je gehoorbeschadeging kan afleiden: - De welbekende piep in je oren (die bij erge gevallen NOOIT meer weggaat) - Bv bij een pratende groep mensen moeite hebben om op de stem van 1 persoon te letten - Dingen niet meer horen zoals fluisteren, of de "pieptoon van een tv" |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Nou ja, het kan ook zijn dat je van nature geen goed gehoor hebt, maar als je weet dat je "vroeger" daar geen last van had, dan is een controle bij de dokter/oor-arts mischien wel de moeite waard. Die kan namelijk kijken of je gehoor dus beschadigd is, en je vertellen welke stappen je moet ondernemen om verder verval tegen te gaan.
(alhoewel de meeste dingen gewoon logisch zijn, ga in in kroeg niet de hele avond bij of naast een speaker staan, etc. Als je je onprettig voelt bij het geluidsniveau, dan staat het te hard voor jou) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zo'n pieptoon van de TV hoor ik wel altijd. Ik zou graag die irritante piep van onze TV beneden niet willen horen en mensen gewoon wel. Aaargh!
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
want ik loop nu wel eens met van die lowlands-oordoppen [van die grote gele proppen die half uit je oren steken :s ] in, maar dat zit voor geen meter, en ziet er nog niet uit ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik moet eigenlijk ook aan de gehoorbescherming, voor concerten/feesten. Niet dat ik elk weekend zoiets heb, maar op de lange termijn kan het toch wel ugly worden.
|
Citaat:
ghehe dit doet me denken aan een vriend van mij...die zegt altijd wat en dan geeft ie meteen daarna antwoord....super irritant :p |
Bij mij gaat de muziek soms zo hard dat ze het twee straten verder horen..(vertelt men moeder als ze daar de hond uitlaat..:S)
|
^gadverdamme
|
mijn god wat een klote topic
|
Citaat:
|
en het is vet mooie muziek dus ze moeten niet zeuren.
|
boeie als je doof word
hoef je al dat gezeik ook niet meer aan te horen |
Citaat:
|
dit is nou niet iets waar ik me mee bezig hou in het leven
:rolleyes: |
Citaat:
sjonge...hoe ....(weet geen woord) |
Citaat:
:| |
Citaat: